Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Disney-eventyractionkomedie av Pirates-slaget - det sier vel seg selv at de seriøse litteraturklassiker-ambisjonene ikke er så store når Charlie Sheen spiller en av musketerene :fnise: Men Bryan Adams var jo ledende i filmballader på den tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne, først og fremst :hjerte: *mimrer om slowdance på leirskole i 6. klasse*

Skrevet

Jeg har kommet ut av tellingen, men jeg tror jeg snart skylder den lokale lesekiosken et par bøker igjen... Tidligere i sommer fant jeg en høyt elsket ungdomsbok fra 90-tallet (Kari Sverdrup - Svarte netter, hvite dager), i dag lå Laurence Oliviers On acting, med egne kapitler om mange av de store Shakespeare-rollene, og lokket. *nerdelykke* Det burde jo ikke være så vanskelig å kvitte seg med bøker jeg har lest og ikke har noe påtrengende behov for å lese igjen, men...

Skrevet
Daria skrev (På 15.8.2021 den 21.07):

Denne, først og fremst :hjerte: *mimrer om slowdance på leirskole i 6. klasse*

Så gøy med minner. Leirskole 6. klasse var toppers. Har selv mange gode minner derfra. Hvor dro dere?

Skrevet

Tror det var i Valdres et sted. Det er jo bare snart 30 år siden... :plystre: 

Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Tror det var i Valdres et sted. Det er jo bare snart 30 år siden... :plystre: 

Haha! Så gøy at minnene sitter enda. Valdres, ja. Der var jeg for første gang i sommer 😅😌

Skrevet

Da var det jo på tide :ler: 

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Da var det jo på tide :ler: 

Så absolutt. Utrolig flott natur der 🤩😀

Skrevet (endret)

Forkortet økt hos fysio i dag, men likevel godt over middels utslitt - formen har sett bedre dager (og i følge fysio var det ganske synlig utenfra også). Der skal jo ikke så mye til - litt svakhet i et ledd (dårlig søvn, litt ustabile krystaller) forplanter seg kjapt til hele systemet og slår ut i mange varianter. Jeg er som en litt gammel mobil - må lades ofte og mye, og all aktivitet trekker mer strøm enn du tror... :mobil: (Og når vi snakker om mobiler sikler jeg hver gang det dukker opp nye klapptelefoner. Det er jo størrelsen det kommer an på... :fnise: ).

Endret av Daria
Skrevet

En strøtanke mens jeg leser Erika Fatlands Himalaya-bok, nærmere bestemt kapittelet om Mount Everest. Det eneste poenget jeg kan se for meg med å befinne seg på toppen av verdens høyeste fjell er utsikten - den første blinde besteg fjellet i 2001. Riktignok fikk hen sikket merke at det blåser på toppen, men...

Skrevet

Lykken er en postkasse full av te (eller, å ha dem tilgjengelig på kjøkkenet er jo enda bedre, men dere skjønner poenget...). Ikke bare kom begge bestillingene samtidig, men begge fikk plass i kassa. Et par nødvendige høstklassikere (eple med og uten mandel og vanilje), krydder i både svart og grønn variant, svart med peppermynte og frukt (det ble ikke spesifisert hva slags...) og svart med krem. 🍵

Jeg leste i overnevnte bok (hun besøkte en teplantasje i Darjeeling og jeg lyste litt grønt et øyebikk) at tyrkerne er den nasjonen som drikker mest te - 3 kg eller 1300 kopper pr person i snitt. Det tilsvarer ca 3,5 kopp om dagen - som om det er så mye... :filer:

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Og når vi snakker om mobiler sikler jeg hver gang det dukker opp nye klapptelefoner.

Den var da riktig så snasen..

Skrevet

Definitivt snasen - og en bitteliten smule dyrere enn jeg anser som ideelt nesten uansett hva det er snakk om...

Skrevet

Tema for kveldens allsångsfinale ser ut til å være interessante antrekk - jeg lurer på om ikke den skjorten til Peter Jöback potensielt kan være straffbar. Men det store spørsmålet (i tillegg til hva som feiler hen so turner fra en varmluftsballong i bakgrunnen) er hvordan Sanna med en såpass langt framskreden graviditet fortsatt klarer å gå på så høye hæler...

Skrevet

Det tar fortsatt litt pusten fra meg når Peter Jöback synger Guldet blev til sand...

Skrevet

Sanna går igjen inn for å få alle til å tro at nå gir hun seg :fnise: Med en hånd på magen (-min lilla sidekick) snakke hun om at livet nå vil forandre seg på så mange måter, så da er det vel på tide å si... -at det er så deilig å vite at noe skal forbli som før! :rulle: 

Skrevet

Notis til meg selv: Ha telefonen på lydløs når man oppdaterer seg her mens man sitter på kafé 😂 *flaut å spille YouTube på full guffe her* 😂

Skrevet

:rulle: Gleden er på min side :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...