Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (58 minutter siden):

men gulrot har ingen plass i en dessert...

"Lyden av helsekost? " :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Resultatet av en litt for kreativ kokk som var mest opptatt av farger (en innstilling jeg kan forstå, men i dette tilfellet ikke forsvare)...

Skrevet

Jeg hørte ingen summing, så jeg aner ikke hvor den kom fra eller hvor lenge den hadde sittet der - selv hadde jeg sittet i sofaen de siste 20 minuttene og ikke vært ute den siste halvtimen - men på vei inn på soverommet var det plutselig noe som kilte meg på armen, og der satt det en humle... 🐝 Vi beholdt begge roen og gikk rolig ut på balkongen hvor den forflyttet seg til en stemorsblomst før den fløy videre ut i verden.

Skrevet (endret)

Jeg har sittet på balkongen med te og kake og hørt på Bok i P2 (nok en løssluppen lørdagskveld) - det gjør jo ting med meg når programleder Hans Olav Brenner har besøk av Morgenbladets Bernhard Ellefsen... Kan jeg få dem sammen live og IRL ved en passende anledning - på Litteraturhuset, for eksempel? :pls: Jeg lover å oppføre meg...

Endret av Daria
Skrevet

Det finner bøker jeg har lyst på, og så finnes det bøker jeg bare må ha. Nå. Jeg har en bok med oversikt over statuer i Oslo og den har jeg mye glede og nytte av, men den er over 30 år gammel og har med det visse mangler...

Skrevet

Jeg kom akkurat inn. Har sittet ute med lydbok. 

Men det er for varmt inne til å sove enda...... 

Skrevet

Et vakkert syn: Parkeringsvakten som var opptatt med å registrere feilparkerte sparkesykler... 

Skrevet
Daria skrev (36 minutter siden):

Et vakkert syn: Parkeringsvakten som var opptatt med å registrere feilparkerte sparkesykler... 

Aner man et snev av skadefryd? 

Skrevet

Først og fremst er det ren glede og lettelse over at man endelig tar tak i det som har vært og er et høyst reelt problem de siste årene, med daglig irritasjon og hyppige nesten-hendelser. men det ene trenger jo ikke utelukke det andre, særlig ikke når det her var ikke var snakk om enkeltsykler henslengt av korttenkte brukere, men en gruppe sykler utplassert på tvers av fortauet av aktøren selv...

Skrevet
Daria skrev (På 16.7.2021 den 12.43):

16.07: Seks lest, tre kjøpt.

Den som ikke sover om natta, får lese i stedet... Olive, hovedpersonen i Emma Gannons bok med samme navn, er 32 og har nettopp slått opp med samboeren gjennom mange år fordi de er uenige om barnespørsmålet. Mer konkret: Olive vil ikke. Av hennes tre nærmeste venner er en flerbarnsmor, en er høygravid og en står midt i prøverørsforsøk som får henne til å miste både vett og sosiale antenner, så stemningen i vennekretsen er ikke den beste. Som relativt frivillig barnløs 41-åring sympatiserer jeg jo med Olive på mange plan og kjenner meg igjen i mange  av beskrivelsene av hva barn og morskap gjør med vennskap som er både langvarige og tilsynelatende solide, til det punktet at det nesten er litt vondt å lese. Når Olive skriver liste over fordeler og ulemper med å få barn, handler mange av fordelen ikke om barnet, men av å være inkludert i fellesskapet, og jeg skjønner akkurat hva hun mener. Boka taper seg dessverre litt mot slutten - med chick lit-cover og blurber fra Sophia Kinsella og Elizabeth Gilbert kan man vel ikke forvente annet enn en litt for sukkersøt avslutning. 

18.07: Syv lest, tre kjøpt.

Laurent Binets Sivilisasjoner er en kontrafaktisk roman av det svært ambisiøse og fantasifulle slaget. Det starter med at Frøydis Eiriksdatter, når hun forlater kolonien i Vinland, drar sørover til både Cuba og Peru og etterlater seg kunnskap om blant annet jernstøping og tordenguden. Dermed møter Columbus noen århundrer senere en helt annen sivilisasjon - og plutselig er rollene snudd og inkaene erobrer Europa... Det er morsomt og kreativt og fullt av historiske personer (helt sikkert flere enn jeg fant - hver gang jeg googlet et navn var det en virkelig person, og jeg gadd ikke google alle...) og detaljer, og et veldig godt (og godt oversatt) språk, men til slutt blir det rett og slett litt for mye av det gode - for detaljert og komplisert og ambisiøst og samtidig litt raskt i svingene; engasjementet og interessen min daler, særlig i den siste delen.

Skrevet

Jeg fikk en meldingsforespørsel på Messenger. Fra en mann jeg ikke kjenner og ikke har noen felles fb-venner med. Av profilen hans ser jeg at han jobber på et varehus i en annen landsdel og liker å jogge - og dermed vet jeg mer om ham enn han vet om meg, siden alt som er offentlig på min profil er profilbildet. Meldingen besto i sin helhet av en tommelopp-emoji.  Hva er poenget? I hvilken verden vil det komme noe som helst ut av en sånn henvendelse?

Skrevet (endret)
Daria skrev (1 time siden):

Hva er poenget? I hvilken verden vil det komme noe som helst ut av en sånn henvendelse?

Nei si det :vetikke:  . Da var den mer logisk den venneforespørselen jeg fikk fra noe som visstnok var en amerikansk fotballstjerne. Det ante meg at det var svindelforsøk så jeg merket meg navnet og tok en liten googlerunde.

Nope, vi er IKKE venner :fnise:  men ærlig og redelig svindel innehar i det minste et snev av logikk.  .

Endret av Cata
Skrevet

Jeg får sånt på insta fra tid til annen, hvor det er åpenbart at det er en falsk profil med tvilsomme hensikter - det er jo som du sier hakket mer forståelig på sitt vis. Men hvis dette er en utbredt måte å sjekke på, skjønner jeg jo hvorfor så mange menn klager over at de blir oversett og det ikke blir noe på dem...

Skrevet

Dagens blomst, eventuelt dagens skulle gått til Specsavers-anbefaling, går til den unge svensken på jobb for SOS Barnebyer.

-Kan jag stille deg et spørsmål? Vi stiller det til alle voksne som skal handle, og du er jo voksen... Får jag fråga hur gammal du är?

Jeg ga ham et ærlig svar (han hadde ennå ikke kommet til poenget, så jeg trodde det var en kundeundersøkelse av noe slag, da er jo alder gjerne et spørsmål) og han så oppriktig overrasket ut -Oj. Jag trodde du var mycket yngre...

Man takket selvfølgelig, og kommer til å leve lenge på dette :ler: 

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Man takket selvfølgelig, og kommer til å leve lenge på dette :ler: 

Ble det penger på SOS Barnebyer av det også? :ler: 

Skrevet

Nei :ler: Jeg har fylt min kvote for veldedige organisasjoner på månedlig autotrekk...

Skrevet

Jeg blir alltid litt irritert når media skal presentere "ukjent historie" og annen fakta med en "Dette vet du sikkert ikke"-vinkling - kom ikke her og anta at jeg er uvitende. Min selvtilfredshet er dermed enorm når de tar feil og jeg faktisk kjenner til dette de vil belære meg om - som når jeg vet at det satt nordmenn i japansk fangenskap under krigen fordi jeg leste et intervju med forfatteren av denne boka i et ukeblad på hytta da jeg var 8 eller der omkring... :filer:  

Skrevet

QI forteller om en gård i NY hvor man kan betale i dyre dommer for å få kose med en ku - det skal visstnok være avslappende. Jeg kan love at hvis jeg er så tett på en ku at det å kose med den er fysisk mulig, er jeg svært lite avslappet... 🐮

• Liker 1
Skrevet

-Fabio went on a rollercoaster and killed a goose with his face.

:overrasket:  :hoho: *ser fortsatt QI*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...