Daria Skrevet 10. juli 2021 Forfatter #29421 Skrevet 10. juli 2021 ...og nesten seks timer og flere tekopper (samt lunsj, middag, en håndfull jordbær og litt smågodt) senere hadde sykkel blitt til fotball og gropen i sofaen dyp. Mulig en kveldstur og en skjermfri kveld vil være på sin plass når kampen er over...
Daria Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #29422 Skrevet 11. juli 2021 (endret) Jeg hadde en åpenbaring i natt, av det slaget man gjerne får så sent at man ikke gidder å gjøre noe med det der og da og bare håper at man fortsatt husker det neste måned, og innså at grunnen til at jeg ikke har fått de siste utgavene av New Yorker ikke henger sammen med tregt postgang, men med at et utgått visakort har blokkert autofornyelse av abonnementet. Med det fikset og meldekort sendt til nav er ukas administrative oppgaver avsluttet, og man burde vel pakke bok og forsyninger, finne fram solkremen og legge ut på søndagstur. Jeg har relativt ambisiøse planer om å komme meg til lesebenken, så gjenstår det å se om kjødet er like villig som ånden. Hvis ikke finnes det andre, mer nærliggende benker langs veien, det gjelder å velge sine turruter med omhu... Endret 11. juli 2021 av Daria
Roadrunner Skrevet 11. juli 2021 #29423 Skrevet 11. juli 2021 Daria skrev (3 minutter siden): Jeg hadde en åpenbaring i natt, av det slaget man gjerne får så sent at man ikke gidder å gjøre noe med det der og da og bare håper at man fortsatt husker det neste måned, og innså at grunnen til at jeg ikke har fått de siste utgavene av New Yorker ikke henger sammen med tregt postgang, men med et utgått visakort har blokkert autofornyelse av abonnementet. Med det fikset og meldekort sendt til nav er ukas administrative oppgaver avsluttet, og man burde vel pakke bok og forsyninger, finne fram solkremen og legge ut på søndagstur. Jeg har relativt ambisiøse planer om å komme meg til lesebenken, så gjenstår det å se om kjødet er like villig som ånden. Hvis ikke finnes det andre, mer nærliggende benker langs veien, det gjelder å velge sine turruter med omhu... Ambisiøse mål!
Daria Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #29424 Skrevet 11. juli 2021 Eller neste morgen, som var det jeg egentlig hadde tenkt å skrive...
Roadrunner Skrevet 11. juli 2021 #29425 Skrevet 11. juli 2021 Daria skrev (16 minutter siden): Eller neste morgen, som var det jeg egentlig hadde tenkt å skrive... Mistenkte sterkt en liten autokorrektur-feil, men kan uansett ikke forbigå slikt i stillhet...
Daria Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #29426 Skrevet 11. juli 2021 Det hadde tross alt ikke jeg gjort i ditt sted... Inne direkte fra en benk ved sjøen, en pause på veien mot dagens mål. Blomsterfluene svermer om meg - om det er blomstene på skjørtet eller fargen på toppen som tiltrekker dem er uklart, men jeg vil uansett tro at nyperosene en meter unna ville være et bedre valg...
Daria Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #29427 Skrevet 11. juli 2021 Dagens mål ble nådd - bok ble lest, te drukket og kjeks spist. Leste på et par benker til på tilbakeveien - lyst og behov i skjønn forening - en bok ble fullført, en annen påbegynt og totalt ble det bortimot tre timer sol og frisk luft og omtrent like mange kilometer tilbakelagt. Nå tror jeg at litt is er på sin plass
Cata Skrevet 11. juli 2021 #29428 Skrevet 11. juli 2021 Daria skrev (3 timer siden): Blomsterfluene svermer om meg De synes du er helt til å spise opp?
Daria Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #29429 Skrevet 11. juli 2021 De fant meg hvertfall tiltrekkende...
Daria Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #29430 Skrevet 11. juli 2021 Daria skrev (På 7.7.2021 den 13.54): 07.07: Tre lest, tre kjøpt. De tre overnevnte bøkene er hentet i postkassen. En roman om frivillig barnløshet (kjøpt utelukkende på en enkelt blogganbefaling, så jeg vet ikke stort om den, men med forsideblurber fra Sophia Kinsella, Marian Keyes og Elizabeth Gilbert er vi nok i den lettere avdelingen. Sommerlesning for varme dager.), en bok om Hotel Barbizon - stedet å bo for unge kvinner som ville opp og fram i NY - og en samling tekster og dagboksutdrag fra Deborah Mitford, famøs Mitford-søster og grevinne av Devonshire. 11.07: Fire lest, tre kjøpt. Det skal vel ikke nektes for at det var tittelen på Frances Welchs bok The imperial tea party som først fanget min interesse, men jeg sjekket hva den handlet om før jeg kjøpe den Om forholdet mellom den siste tsar og den britiske kongefamilien, konkretisert i fortellingene om de tre offisielle besøkene som fant sted før første verdenskrig. Basert på dagboksnotater og øyevitneskildringer (særlig underholdende er observasjonene til den litt grinete russiske offiseren som var med på to av treffene) - interessant, tidvis morsomt og tidvis litt i overkant detaljert (skal man først gjøre et poeng av å gjengi de mange avansert franske menyene kan man godt ta seg bryet med å oversette dem også). Bokas le-høyt-øyeblikk kommer når en britisk admiral danser med tsarens søster, som var ulykkelig gift med en homofil mann, til enkevalsen fra Da\en glade enke, og forfatteren (britisk, selvfølgelig) kommenterer at hun may have given a wistful thought to merry widows.
Daria Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #29431 Skrevet 11. juli 2021 Et kvarter til EM-finalen - dere er herved advart It's coming home, it's coming home...
Daria Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #29432 Skrevet 11. juli 2021 Når du scorer ditt aller første landslagsmål, i EM-finalen, etter to minutter, på hjemmebane. Det blir jo ikke så mye større...
Daria Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #29433 Skrevet 11. juli 2021 Det regner på Wembley, uten at det legger noen demper på stemningen for engelskmennene. jeg skal heller ikke påstå at det er grunnen til at jeg plutselig satt og nynnet på denne, men det er jo en like god forklaring som noe annet... Og når man først har en godt utviklet assosiasjonshjerne, er jo veien kort fra en norsk 90-tallslåt om fallende regn til en annen...
Daria Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #29434 Skrevet 11. juli 2021 Drillo: Jeg kan la være å si hva jeg mener om sånne hands'er igjen. Medkommentator: Ja, det kan du faktisk...
Daria Skrevet 11. juli 2021 Forfatter #29435 Skrevet 11. juli 2021 Og der slo straffeforbannelsen til England til igjen...
Daria Skrevet 12. juli 2021 Forfatter #29436 Skrevet 12. juli 2021 Daria skrev (På 9.7.2021 den 8.09): Asfaltskjæring rett utenfor soveromsvinduet før kl 8 - en riktig god fredagsmorgen ønskes alle... I og for seg flaks at jeg la meg (og sovnet) usedvanlig tidlig i går kveld... Har planer om en tur på biblioteket i dag, det ser ikke ut til å være noen grunn til å drøye avreisen lenger enn nødvendig. Og der gammel asfalt er fjernet, må jo ny legges - også det før kl 8... Men jeg har fått satt på dagens første klesvask og stoppet et hull i dynetrekket, ikke så verst for en tidlig mandag formiddag.
Daria Skrevet 12. juli 2021 Forfatter #29437 Skrevet 12. juli 2021 Daria skrev (På 6.7.2021 den 21.23): Jeg har påbegynt sommerens leseprosjekt. Odysseen skal til pers - parallelt med Daniel Mendelsohns En odyssé, om hvordan han (som underviser i Odysseen) og hans gamle far (som hadde fulgt undervisningen hans) dro på cruise i Odyssevs kjølvann og Louise Glücks Meadowlands, som også er Odysse-inspirert. Dessuten har jeg tre bøker på vei til bokklubben, fire som snart er klare til avhenting på biblioteket og den 1000 siders mursteinsromanen jeg kjøpte for noen uker siden, så jeg skal vel ikke gå tom denne gangen heller. Godt at alt vær er lesevær Ooh, Litteraturhuset melder at Daniel Mendelsohn kommer på besøk til høsten - det må jeg nok... Deichman melder om en ny bok til avhenting, i tillegg til de tre jeg hentet på fredag, og at jeg står først i køen med forventet ankomst 0-2 uker på ytterligere tre. Jeg melder at jeg vet hva jeg skal bruke kveldene til nå som EM er over...
Daria Skrevet 12. juli 2021 Forfatter #29438 Skrevet 12. juli 2021 Å påstå at nå begynner ferien tar seg vel ikke helt ut når man er fullt sykemeldt på syvende måned, selv om arbeidsavklaringstiltaket nå er avsluttet og jeg bare venter på å få sluttrapporten til gjennomlesning og ikke har noen plikter eller helseavtaler de neste tre ukene. Men ferieaktivitetene begynner for alvor nå - denne uka står både en kunstutstilling, en lunsj og en konsert på planen, sammen med den første fancy restaurantmiddagen på nesten et år
Daria Skrevet 12. juli 2021 Forfatter #29439 Skrevet 12. juli 2021 Man skvetter jo en smule når noe plutselig rører på seg borte ved tørkestativet... Det var bare en klesklype som skled av, men når den klypen holdt oppe et langt mørkt skjørt ble bevegelsen veldig stor og merkbar.
Sauen Shaun Skrevet 13. juli 2021 #29440 Skrevet 13. juli 2021 Daria skrev (8 timer siden): Man skvetter jo en smule når noe plutselig rører på seg borte ved tørkestativet... Det var bare en klesklype som skled av, men når den klypen holdt oppe et langt mørkt skjørt ble bevegelsen veldig stor og merkbar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå