Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Karsten Warholm! :pls: :danser: :flagg: Det er jo vanvittig rått å sette verdensrekord på Bislett som nordmann. Og snart er det OL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (9 timer siden):

Karsten Warholm! :pls: :danser: :flagg: Det er jo vanvittig rått å sette verdensrekord på Bislett som nordmann. Og snart er det OL...

Oi… Så bra :hoppe: :hoppe: :hoppe: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på formiddagstur med min tante - vi har vandret på gravlunden og hilst på både Prøysen og Ibsen, samt et par forfedre og -mødre, og vært på kafé. Både bakker, trapper og varierende underlag var involvert, så da burde jo fysio være fornøyd også. Beinet synes hvertfall det har vært en krevende utflukt og er klar for en stund med sofa og Tour de France, hvor det akkurat, med mer engasjement enn kunnskap diskuteres forskjellen på alpakkaer og lamaer og ikke minst hvorvidt den de nettopp så heter Dalai Lama... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

02.07: En lest, ingen kjøpt.

Jeg tror Astrid, hovedpersonen i Marie Tveitens Bonus, er en av årets mest irriterende romanpersoner så langt... Hun er rundt 25, drømmer om å bli kunstner eller i det minste jobbe på galleri og har nettopp blitt sammen med Anders, som er noen år eldre og har en sønn på halvannet år. Anders' skilsmisse er rykende fersk (hvorvidt Astrid var en medvirkende årsak eller ikke er litt uklart), det er en omstilling for alle involverte og med et lite barn har han naturlig mye kontakt med eks-kona. Astrid er sjalu og usikker og umoden med liten forståelse for andres følelser enn sine egne og vil gjerne gå inn i rollen som stemor, samtidig som hun synes det er vanskelig å finne sin plass - ikke minst fordi alle andre også har meninger om det. Jeg har en viss medlidenhet med henne, men har samtidig lyst til å be henne skjerpe seg. Store deler av boka ligger min primære sympati hos Anders' ekskone, som må leve med at eksen trekker nykjæresten inn i livet til barnet hennes altfor raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den sveitsiske nasjonalsangen - passe munter og pompøs. Dessuten liker fjortishormonene mine overarmene og den litt trange t-skjorta til Steffen Iversen... Sånn er det å bli eldre - det er ikke lenger spillerne på banen som appellerer mest :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag gikk Sveits videre på straffer på bekostning av Frankrike. Nå kan de gjenta det mot Spania - det vil jo være sensasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...men det gjorde de ikke. Hederlig innsats, da...

Og med ekstraomganger og straffekonk forsvant den timen mellom dagens to kamper jeg hadde tenkt å bruke til å lese på balkongen og brette litt klær. Det er hårda bud i disse mesterskapstider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du holder meg oppdatert på mesterskapet. Fremdeles uten TV her i nord 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (48 minutter siden):

Godt du holder meg oppdatert på mesterskapet. Fremdeles uten TV her i nord 😂

Dere er på ferie og har andre ting å se på enn "titteskapet". :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen rygget på plass en pipende varebil og bar inn et flyttelass i blokka over veien. Mellom kl 01 og 02.30 i natt. Eksisterer ikke andre mennesker i deres verden? En annen stakkar vegrer seg nesten for å skru på en kran eller koke te nattestid fordi jeg innbiller meg at hele huset hører det...

Mål for dagen: Levere returpakke på 7-11. Klingel har et over middels sært og detaljert returskjema - her kan man ikke bare krysse av for at det returnerte plagget ikke passer, man må spesifisere hvordan. Var skoen for lang, for kort, for bred, for smal? Feil størrelse er ikke et alternativ. Jeg krysset av for for kort - i og med at jeg presterte å bestille tre størrelser for liten er den jo unektelig det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er inne på shopping: Jeg gikk på en smell i går. Tok en tur til naboby og kom hjem med et par strand/vannsko (planlagt) og en fritidscapribukse (ikke planlagt) og en tynn fleecejakke (heller ikke planlagt). Alt til den nette sum av litt over 600 kr. Jeg prøver jo å tømme skuffer og skap, ikke fylle det opp... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er jo at det blir brukt - noen av mine høyest elskede og mest brukte plagg har vært spontane, egentlig-ikke-nødvendige kjøp. Problemet er bomkjøpene som alder kommer ut av skapet - det er jo de som tar opp plass...

Dagens mål er oppnådd, fulgt av en tur i butikken. assosiasjonshjernen var i nostalgisk-godteri-modus - en av de nye teene mine er med lime, noe som i går sendte tankene til lime-versjonen av Fox, som jeg innbiller meg at fantes en gang. Da jeg på min vei til kassa i dag sto ansikt til ansikt med en pose Fox, Nox og Rox var det jo uunngåelig at den ramlet ned i vogna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket ut av vinduet og trodde et øyeblikk at det satt en naken dame på en av benkene utenfor. Ved litt nærmere ettersyn viste seg seg at hun var iført en liten og tettsittende hudfarget kjole - noe liknende den som i en SATC-episode ble omtalt som the naked dress..

Selv er jeg som alltid anstendig påkledd, har gjort min innsats når det gjelder fysisk aktivitet for i dag og sitter benket for å se andre gjøre sin (på et litt annet nivå...). Danmark tar ledelsen over Tsjekkia etter fem minutter, dette kan bli gøy...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

03.07: To lest, ingen kjøpt.

Etter å ha lest Colm Toibins bok om Henry James tidligere i år, var det på tide å lese noe av Henry James også. Det ble The American, mest fordi det var den som var tilgjengelig på biblioteket... Vi er i Paris, året er 1868 og amerikaneren Newman - nyrik og åpensinnet, men nokså uskolert og ukultivert, er, som amerikanere gjerne var på den tiden, på reise i Europa på jakt etter kultur og underholdninger. I Paris treffer han gamle og nye kjente, og forelsker seg i en aristokratisk kvinne av svært god og stolt familie - det får følger han ikke kunne forestille seg. Mye stolthet og dobbeltmoral, mer enn en smule kulturforskjeller og et snev av moralisme og melodrama. James var selv en amerikaner som tilbragte mye av livet i London og Paris - han visste nok hva han skrev om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med å være vanlig biblioteksbruker igjen er at jeg må venne meg til å faktisk forholde meg til forfallsdatoer og sånne detaljer. En av bøkene jeg har lånt er det venteliste på, så den kan ikke forlenges og den forfaller på fredag - ergo vet jeg både hva jeg må prioritere å lese de neste dagene og hva jeg skal gjøre på fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens lydspor :ball:  Jeg vil være sterkt splittet under onsdagens semifinale - jeg vil jo ha både Danmark og England i finalen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 -Jeg er ikke full, jeg er beautiful! skråles det utenfor. Nuvel... *tror det jeg vil, både om promille og alder*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...