Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle gikk stille hjem og freden og roen senket seg. Ikke like underholdende som alle hylene da festen på takterrassen ble truffet av et skikkelig regnskyll i fjor, men like full ganske tilfredsstillende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannet som skulle vært i krana renner ute i veie i stedet, og en nabo synes søndag formiddag er et ypperlig oppussingstidspunkt. På tide å komme seg ut en tur...

Skrevet

Jeg har vann igjen :danser: La søndagsturen til Skravlas sofa (vi var ute en tur også), det er begrenset hvor mange timer det er greit å være uten tilgang til en fungerende do... 

Skrevet

:flagg: :flagg: 

Dagens festligheter er overstått - familiesamvær, pavlova, pølser og kransekake. Drøyt tre timers samvær ser ut til å tilsvare en litt lang tur for kroppen (jeg ble kjørt til og fra toget, så jeg har ikke akkurat vært veldig fysisk aktiv) - ikke bare på den generelle slitenhetsskalaen, men også på den mer spesifikke beinet-begynner-å-få-nok-skalaen. Igjen dette fascinerende og kompliserte samspillet mellom hjerne og kropp. Blir spennende å se hvordan det går når jeg skal i gang med arbeidsutprøving og hjernen forventes å faktisk bidra til mer krevende ting enn å småsludre om løst og fast og styre tekopp og kakegaffel...

Skrevet

Dumpet ned i sofaen hjemme jeg også. Blir deilig med te og strikking en stund nå. Helt uten lyd. :ler:

Skrevet

Jeg vil gjette på at lydnivået var hakket høyere der du var :fnise: Hos oss var det mer jevnt - det er utrolig hvor mye enkelte kan snakke om ingenting og hvor lange historier helt uten poeng kan være...

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Jeg vil gjette på at lydnivået var hakket høyere der du var :fnise: Hos oss var det mer jevnt - det er utrolig hvor mye enkelte kan snakke om ingenting og hvor lange historier helt uten poeng kan være...

Vel... unge damer med munndiare og småbrødre som også vil fortelle og helst samtidig med søster..... Litt nærkontakt fordi lillebror etterhvert gikk over til å skulle hviske til meg (kjekk måte å få full oppmerksomhet på). Dessuten korpsmusikk fra 3 ulike korps gjennom dagen. :ler: 

Men med litt ro og litt peppermynte-te så begynner hodet nå å falle på plass. 

Skrevet

Jeg har ikke sett eller hørt et eneste korps - og det lever jeg egentlig helt greit med :fnise: Søster og jeg dristet oss faktisk til vår første klem på over et år, jeg er jo fullvaksinert og hun får annen dose til uka, så vi fant ut at vi hadde lov.

Skrevet
Daria skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke sett eller hørt et eneste korps - og det lever jeg egentlig helt greit med :fnise: Søster og jeg dristet oss faktisk til vår første klem på over et år, jeg er jo fullvaksinert og hun får annen dose til uka, så vi fant ut at vi hadde lov.

Vi hadde korpskonsert i og rundt borettslaget. Vet ikke hvilket korps det var. Mulig det var samme korps jeg hørte på vei til T-banen. Og så var korpset på Huseby en runde i området mens jeg var der. 

Skrevet

En fin dag er over. Jeg håper neste 17. mai blir mer normal og noe i meg ønsker å være i sentrum og folkemengden. I hvertfall en del av dagen. Men tiden vil vise. 

Skrevet
Daria skrev (På 14.5.2021 den 21.38):

14.05: Fem lest, en kjøpt.

Det er jo ikke det at Michelle Obamas selvbiografi Becoming er en dårlig bok - det flyter lett og greit og er flinkt og riktig, og dermed også mer enn en smule kjedelig. Det tar seg litt opp når presidentvalgkampen endelig begynner, men det meste blir litt glatt og personlighetsløst. Jeg savner ekte engasjement og varme og refleksjon og en mer personlig stemme, selv når hun snakker om sakene hun brenner for blir jeg ikke revet med. Jeg har jo lest en del bøker av denne typen de siste årene - Hillary og Gro, Margaret Thatcher og Madeleine Albright - og dette er den hvor jeg fått minst følelse av mennesket bak. Dessuten blir jeg overrasket  av hvor naiv hun av og til virker, med tanke på at hun er en voksen og høyt utdannet kvinne som hadde vært politikerkone i mange år før hun ble førstedame (selv om hun gjentatte ganger understreker hvor lite hun brydde seg om politikk eller engasjerte seg i mannens karriere) - hvordan kan det komme som en overraskelse at pressen er opptatt av hva hun har på seg...? Det er interessant å sammenlikne med Hillary Clintons bok om sin tid i Det Hvite Hus og se hvor forskjellig de håndterte rollen - det ble jo fleipet (ikke helt uten grunn) med at da amerikanerne valgte Bill Clinton fikk de to presidenter for prisen av en, mens Michelle Obama tok en mye mer tilbaketrukket posisjon i mannen arbeid.

17.05: Seks lest, en kjøpt.

Daisy Hays Young Romantics har den forklarende undertittelen The Shelleys, Byron and other tangled lives. Vi snakker gruppebiografi, poeter og litterater, tidlig 1800-tall, England og Italia. I sentrum står ekteparet Shelley - Percy B. og Mary - og deres liv, som var innholdsrikt nok til å kunne være en roman. Jeg innser underveis at jeg vet enda mindre om dem og deres vennekrets enn jeg trodde, så her står overraskelsene i kø. Interessant, medrivende og godt skrevet.

Skrevet
Skravla skrev (3 minutter siden):

En fin dag er over. Jeg håper neste 17. mai blir mer normal og noe i meg ønsker å være i sentrum og folkemengden. I hvertfall en del av dagen. Men tiden vil vise. 

Jeg sneiet jo nesten innom Slottsparken på min vei til toget - vanligvis er det smekkfullt av folk der, i dag var det folketomt. Det er jo litt trist, det blir ikke helt 17. mai uten mennesker og stemning. Været hjalp jo heller ikke, det skal sies, det var litt flere folk i omløp på samme sted i fjor.

Skrevet

Her ble det 17. mai joggetur på sen ettermiddag. Måtte trekke ut i skauen så ingen skulle se "småfeit aldrende dame" i luntetrav på en sådan dag. :fnise: 

Skrevet

Du var redd noen ville ta det ille opp? :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Du var redd noen ville ta det ille opp? :fnise: 

Jepp, noe i retning av "visuell forurensing av bygate på høytidsdag"...

Skrevet

Oppstartssamtale unnagjort, legetime bestilt - effektivt start på arbeidsuka (og ja, jeg bruker det ordet med en viss ironi. Men det er jo et skille mellom hverdag og helg også for oss som ikke er så aktive på arbeidsområdet...). Fysio venter senere i dag, det store spørsmålet er om jeg skal ta sjansen på å legge inn et par ærend i området først... Det er det som frustrer meg aller mest med alt dette - greit, jeg kan ikke jobbe; greit, jeg kan ikke gå lange turer eller dra på shopping i timevis, men at helt hverdagslige små ærend, omveier og detaljer som jeg vanligvis ville gjort uten å tenke over det skal kreve nå mye beregning, planlegging og vurdering av krefter og energi irriterer meg. Noen få kvartal ekstra burde jo ikke ha så mye å si...

Skrevet

Det er jo litt vanskelig, når man står og balanser på et ben på stepbrettet med det andre kneet løftet foran og så får beskjed om å strekke hendene over hodet, å ikke kjenne på lysten til å legge inn en knekk i håndleddene og komme med en Karate Kid-referanse... :fnise: Det som hindret meg var først og fremst at det å skulle snakke i tillegg i en sånn stilling krever litt for mye konsentrasjon - da hadde jeg gått rett i ribbeveggen, og det var det tross alt ikke verdt :ler: 

Fikk hentet tebestillingen min etterpå, biblioteket og de par andre butikkene jeg skulle vært innom får bli en egen utflukt en annen dag...

Skrevet

I dag har jeg for første gang på lenge sagt ordene "Det går dessverre ikke, da jeg er opptatt". Jeg sa det til fysios tilbud om en ekstra treningstime fredag på et tidspunkt hvor jeg alt hadde en legetime, men et øyeblikk føltes det likevel nesten som om jeg faktisk hadde et liv... :fnise: 

Skrevet

Da er man benket i sofaen med te, strikking og sarkasme. Klar for første semifinale. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...