Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Overskrift på nye innlegg: Noen her som har blitt gravid etter covid-vaksine? Da snakker vi virkelig uventet bivirkning... :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (24 minutter siden):

5-0-seier i sesongens første hjemmekamp - man kan jo ikke klage :nigo: 

Sett i sammenheng med innleggene rett før dette så tror jeg at JEG skal hente kofferten ned fra loftet :rulle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenrapport:

*Tanken om at å komme seg i butikken før 11 ville medføre mindre folk slo ikke til i nevneverdig grad. Til gjengjeld kom jeg såpass tett på dagens varelevering at det var paller og rydding overalt, med det resultat at det var vanskelig å komme fram til flere av hyllene og jeg stadig følte at jeg gikk i veien for de ansatte. Jeg skjønner jo at varene skal på plass, men jeg undrer meg stadig over i hvor liten grad de ser og tar hensyn til kundene mens de holder på.

*Jeg har fått post. Ikke noe spennende, men med postombæring bare annenhver dag og helligdag både i går og på mandag så det ut til at vi ikke skulle få post på over en uke. Dette har irritert meg, primært på prinsipiell basis, men posten hadde tydeligvis tenkt på dette og vært innom i dag.

*Noen i huset har sannsynligvis åpnet døren i morges og sagt noen irriterte ord - det sto nemlig en frokostleveringseske og vansmektet nede ved postkassene. Min teori er at de ikke har navn på døra (noe overraskende få har) og likevel forventer at leverandøren skal finne fram...

*Vi har definitivt en smittesituasjon i klesskapet. En annen vårjakke, som har tilbragt vinteren i samme eske i kjelleren som den lilla, er også rammet. Tro om det vil hjelpe om jeg plukker ut enkeltplagg jeg gjerne vi ha smittet fra andre skap og henger dem mellom jakkene...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (22 timer siden):

13.05: Tre lest, en kjøpt.

To Jean er en liten samling dikt og brev-utdrag Robert Burns skrev til og om sin Jean. Samlet og kommenter av Catherine Czerkawska, som også har skrevet romanen The Jewel om forholdet deres (se forrige måneds leserapporter...). Et fint supplement til romanen og introduksjon til Burns forfatterskap, som jeg ikke kjenner så mye til.

13.05: Fire lest, en kjøpt.

Bomullsängeln av Susanna Alakoski er første bind i en planlagt romankvartett om arbeiderkvinner i Finland i den 20. århundre. I praksis har den to hovedkarakterer - bondejenta Hilda, født i 1905, og bomullsfabrikken i Vasa, hvor Hilda ender med å tilbringe det meste av arbeidslivet sitt. Hun kommer dit tidlig på 20-tallet, rett etter at verdenskrig og borgerkrig er avsluttet, og det er klassekamp og kvinnesamhold, depresjon og gode tider, ny verdenskrig og ny samfunnsordning - når boka slutter står man på terskelen til 50-tallet og Hildas barn er i gang med voksenlivet. Det er litt fascinerende å lese historiske romaner (og kanskje særlig fra nyere tid) fra resten av Norden - vi ha så mye felles, men likevel er det så mye som er forskjellig og som jeg ikke vet om eller kjenner til. Jeg vet ikke når neste bind kommer, men jeg håper det ikke er så lenge til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (21 timer siden):

Vil også ha sånn smitte! :pls:

Jeg og :pls:

Daria skrev (19 timer siden):

5-0-seier i sesongens første hjemmekamp - man kan jo ikke klage :nigo: 

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klaget heller ikke, nei? :ler: 

Nok en grunn til å ikke klage - pallplass i kveldens quiz :danser: Det man derimot kan klage på er tv-programmet - fredag kveld og ingenting som frister (siden Sylvia Plath-dokumentaren alt hadde begynt). Da blir det vel å vende tilbake til de siste kapitlene av selvbiografien til Michelle Obama (og den skal jeg nok også klage litt på etter hvert) i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (14 minutter siden):

Her er det barnebarn som har valgt film. Og den er for skummel for meg :redd:

Nå lurer jeg fælt på hvilken film det er? "Casper, det snille spøkelset?" :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (9 timer siden):

13.05: Fire lest, en kjøpt.

14.05: Fem lest, en kjøpt.

Det er jo ikke det at Michelle Obamas selvbiografi Becoming er en dårlig bok - det flyter lett og greit og er flinkt og riktig, og dermed også mer enn en smule kjedelig. Det tar seg litt opp når presidentvalgkampen endelig begynner, men det meste blir litt glatt og personlighetsløst. Jeg savner ekte engasjement og varme og refleksjon og en mer personlig stemme, selv når hun snakker om sakene hun brenner for blir jeg ikke revet med. Jeg har jo lest en del bøker av denne typen de siste årene - Hillary og Gro, Margaret Thatcher og Madeleine Albright - og dette er den hvor jeg fått minst følelse av mennesket bak. Dessuten blir jeg overrasket  av hvor naiv hun av og til virker, med tanke på at hun er en voksen og høyt utdannet kvinne som hadde vært politikerkone i mange år før hun ble førstedame (selv om hun gjentatte ganger understreker hvor lite hun brydde seg om politikk eller engasjerte seg i mannens karriere) - hvordan kan det komme som en overraskelse at pressen er opptatt av hva hun har på seg...? Det er interessant å sammenlikne med Hillary Clintons bok om sin tid i Det Hvite Hus og se hvor forskjellig de håndterte rollen - det ble jo fleipet (ikke helt uten grunn) med at da amerikanerne valgte Bill Clinton fikk de to presidenter for prisen av en, mens Michelle Obama tok en mye mer tilbaketrukket posisjon i mannen arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det festes høylydt på en balkong et par etasjer unna. Av ting jeg ikke har savnet det siste året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkene har tydeligvis vært stengt så lenge at de ansatte på Ark har glemt grunnleggende kundebehandling, som at man ikke skal være helt oppslukt av sin egen private samtale når det er kunder i butikken. Hos Pascal råder språkforvirringen - de hadde oppslag om ta-away... :fnise: Av andre observasjoner fra min drøyt to kilometer lange byvandring (to benker, en stolpe, ingen staver) kan meldes at de rosa kirsebærtrærne på Rådhusplassen nå er på sitt aller flotteste, at H&M ikke hadde knestrømper og at samme hipstermann med barnevogn befant seg på samme hjørne både da jeg gikk og da jeg kom tilbake halvannen time senere (nei, han hadde ikke stått der hele tiden...). For et par uker siden så jeg samme dame på trikken både til og fra fysio - jeg lurer på hvor mange sånne sammentreff jeg hadde lagt merke til hvis jeg var litt bedre på å kjenne igjen folk :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (20 timer siden):

Nå lurer jeg fælt på hvilken film det er? "Casper, det snille spøkelset?" :fnise: 

Haisommer :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sauen Shaun skrev (1 minutt siden):

Haisommer :redd:

Da skjønner jeg. Fytti! (Nei, har ikke sett den , men har lest deler av boken.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finsk tvs versjon av Adresse Rotterdam er tospråklig - her snakkes finsk og finlandssvensk om hverandre, og ikke minst til hverandre. Fascinerende. Heldigvis er den finske pratingen tekstet på finsk, så jeg får med meg hele samtalen :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet kom og hadde en svært umiddelbar og effektiv virkning på lydene fra bordtennisbordet... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (17 minutter siden):

Regnet kom og hadde en svært umiddelbar og effektiv virkning på lydene fra bordtennisbordet... :fnise: 

"Tappingen" økte i frekvens? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...