Skravla Skrevet 7. mai 2021 #28721 Skrevet 7. mai 2021 Jeg ser heller ikke for meg noen turer i sommer, men teater, middag og verandakos høres ut som en bra sommer.
Skravla Skrevet 7. mai 2021 #28722 Skrevet 7. mai 2021 Jeg var ute å gikk i dag og ble tilsnakket av en eldre dame. Hun "kjeftet" litt for at jeg ikke brukte maske og ble skikkelig fornærmet og mumlet noe om uforskammede unge mennesker da jeg påpekte at hun strengt tatt heller ikke hadde det - ettersom den knapt dekket munnen og ikke var i nærheten av nesen...... Jeg følte meg uhøflig og ufin etterpå (pokkers oppdragelse) men ærlig talt - hun var eneste menneske innenfor 10 meter fra meg og vi var ute. 1
Skravla Skrevet 7. mai 2021 #28723 Skrevet 7. mai 2021 Roadrunner skrev (5 timer siden): Det slo meg plutselig at resten av mai består av 4-dagers arbeidsuker (3 dager neste uke for oss som tar fri en inneklemt fredag), og neste gang det er full uke på jobb, så skriver vi juni 2 dager neste uke for noen av oss.....
Daria Skrevet 7. mai 2021 Forfatter #28724 Skrevet 7. mai 2021 Det viktigste er jo ikke hva hun selv gjorde, men at hun kunne kjefte på deg for å ikke følge hennes standard... Maske ute bruker jeg aldri, annet enn hvis jeg er mellom trikk og butikk eller liknende. Men hun kalte deg ung - ta det som en kompliment
Sauen Shaun Skrevet 7. mai 2021 #28725 Skrevet 7. mai 2021 Her er planen lang biltur i sommer (som i fjor). Satser på at det går greit. Men skulle vi reist med tog, fly eller buss hadde vi blitt hjemme...
Skravla Skrevet 7. mai 2021 #28726 Skrevet 7. mai 2021 Egen bil hadde nok gjort turene enklere. Men jeg er ikke overbevist om overnatting på hotell, frokost-kø osv heller.
Daria Skrevet 7. mai 2021 Forfatter #28727 Skrevet 7. mai 2021 Egen bil hadde nok hvertfall gitt flere dagsturer og større aksjonsradius. Men Oslo om sommeren - særlig med færre turister - er jo ikke så verst...
Sauen Shaun Skrevet 7. mai 2021 #28728 Skrevet 7. mai 2021 Blir mye campinghytter og selvlaget frokost på oss. Også blir det munnbind, sprit og så god avstand som mulig. Satser på at de hotellfrokostene vi skal ha blir like bra som de vi hadde i fjor. Da ble gjestene delt inn i grupper til frokosten, slik at det ikke ble kø og kaos.
Cata Skrevet 7. mai 2021 #28729 Skrevet 7. mai 2021 Skravla skrev (1 time siden): Egen bil hadde nok gjort turene enklere. Men jeg er ikke overbevist om overnatting på hotell, frokost-kø osv heller. Hotellene er ganske flinke med frokostkøer altså. I fjor måtte jeg opp halv sju for å spise lørdagssfrokost siden jeg hadde kommet sent til hotellet og det bare var plass i puljen som startet kl 7. Et annet hotell hadde porsjonspakket hele buffeten .
Multi Skrevet 7. mai 2021 #28730 Skrevet 7. mai 2021 Jeg er litt skeptisk til hotellfrokost, men bare fordi jeg ble så skuffet over kvaliteten sist sommer. Uansett hva det blir til i sommer, vil det nok innebære langt færre nærkontakter enn jeg har nå. Håper det blir mulig å besøke venner og familie.
Daria Skrevet 7. mai 2021 Forfatter #28731 Skrevet 7. mai 2021 Det er ikke så nøye med smittefaren, bare du får skikkelig mat?
Skravla Skrevet 7. mai 2021 #28732 Skrevet 7. mai 2021 Daria skrev (4 minutter siden): Det er ikke så nøye med smittefaren, bare du får skikkelig mat? Det høres ut som oss..... vi er jo overhode ikke kravstore til hotellfrokost.
Daria Skrevet 7. mai 2021 Forfatter #28733 Skrevet 7. mai 2021 Vi er da aldri kravstore på noe område - og særlig ikke når det gjelder mat...
Skravla Skrevet 7. mai 2021 #28734 Skrevet 7. mai 2021 Jeg blir skeptisk når jeg hører at man bruker buffet og samme bestikk på fatene. Da er det temmelig mange potensielle smittekilder selv om man slipper til i små grupper. Jeg kjenner at dette kanskje er noe jeg kommer til å tenke på fremover - i hvertfall en stund. Og som takk for fint vær, tur i dag og litt veranda så har jeg nyst omtrent 40 ganger pr time i kveld. *gleder seg til bjørka er ferdigblomstret*
Skravla Skrevet 7. mai 2021 #28735 Skrevet 7. mai 2021 Daria skrev (1 minutt siden): Vi er da aldri kravstore på noe område - og særlig ikke når det gjelder mat... My mistake.....
Daria Skrevet 7. mai 2021 Forfatter #28736 Skrevet 7. mai 2021 Jeg tror det kommer til å ta litt tid når faren etter hvert er over å venne seg av med all forsiktighet og alle forholdsregler som har blitt så innarbeidet det siste året (noe kan det for så hvidt være greit å beholde også). Rushtrafikktrengsel, buffeter og fulle butikker - det blir ikke normalt igjen helt med en gang... Skravla skrev (5 minutter siden): My mistake..... Fullstendig urimelig... Og i en helt urelatert kommentar lurer jeg på hvordan det blir med fine dining på verandaen på Ekeberg i sommer...
Cata Skrevet 7. mai 2021 #28737 Skrevet 7. mai 2021 Skravla skrev (19 minutter siden): *gleder seg til bjørka er ferdigblomstret* Bjørk er best som ved - i allfall om våren.
Daria Skrevet 8. mai 2021 Forfatter #28738 Skrevet 8. mai 2021 Jeg har gått tur i finværet og lest på benker både her og der, trent (innendørs. Mulig jeg kunne fått plass til treningsmatten på balkongen, men det er ikke alt naboene trenger å se...) og lest mer på balkongen med te og is og utsikt til blomstrende kirsebærtrær. Gjøre noe nyttig inne eller lese mer ute (med en ny kanne te), det er spørsmålet... I følge yr blir det ikke så mye sol å se den neste uka, så man burde jo benytte anledningen.
Daria Skrevet 8. mai 2021 Forfatter #28739 Skrevet 8. mai 2021 jeg har lest mer på balkongen Samt drukket opp den grønne påsketeen - den tredje teboksen jeg har tømt denne uka. Nå som butikkene er åpne igjen burde kanskje en tur innom tebutikken i Bogstadveien være på sin plass snart...
Daria Skrevet 8. mai 2021 Forfatter #28740 Skrevet 8. mai 2021 I kategorien Små steg for menneskeheten, større utfordringer for låghalte byfrøkner med lett slagslide har jeg i dag handlet med kurv i stedet for vogn. Det er et spørsmål om balanse og støtte (jeg sverger, også uten staver, fortsatt til ryggsekk heller enn handlenett) og funker best på korte butikkrunder med begrenset handleliste (pizza, is og boller - det er jo lørdag. Brød, bananer og makrell i tomat for (en helt annen type) balanse). I det hele tatt har handling med alt det innebærer av mye stopping, svinging, bøy, strekk og løft vist seg å være overraskende energikrevende - jeg kan gå (relativt) mye lengre turer hvis jeg ikke skal i butikken underveis. Min lokale Kiwi har dessuten, fordi det er to lokaler som er slått sammen, en liten høydeforskjell i gulvet - den har sikkert vært der alltid, men jeg har ikke tenkt over den før jeg plutselig ble mye mer var for alle ujevnheter, og nå hender det at den kommer litt brått på. Jeg har nevnt av eleganse og grasiøsitet er mine mellomnavn...?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå