Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det jeg vurderte å skrive et innlegg om å sitte og vente uten å helt vite hverken hva som skal skje eller når det skjer noe, dukket det plutselig opp to fysioterapeuter for å teste min evne  til å ta meg selv på nesen og denslags og lufte meg i korridoren så jeg kunne demonstrere spaghetti-beinets viderverdigheter. 

Nå er ventingen i gang igjen - det kommer vel en legevisitt etterhvert. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kom hvertfall en blodprøve-runde, så blodåren min kunne fortsette sin stolte tradisjon med å være mystisk og sjenert og vanskelig tilgjengelig. 

I går: Studenten leter lenge og vel, før hun kaster inn håndkleet  og overlater til sykepleieren, som sikter godt og treffer på første forsøk. 

I dag: Sykepleier (en annen enn i går) leter lenge og vel før hun stikker - og bommer, og tar prøver fra håndbaken i stedet. 

Åren i den andre armen er hakket bedre, men der sitter det en veneflon - som havnet der etter at sykepleieren på mottaket mandag heller ikke lyktes med den folkeskye hun prøvde først... 

Godt jeg ikke har problemer med nåler, jeg tåler noen bomstikk. Det har skjedd før og vil nok skje igjen...

Skrevet

Romkameraten har forlatt åstedet. Hun var forsåvidt greit selskap, for all del, men det var veldig deilig å være litt alene.

Skrevet

Ingen store nyheter fra din kant? Ingen som har blitt noe klokere på spaghettibeinet ditt? 

Fortsatt god bedring! Og du? Nyt enerommet så lenge det varer :jepp:

Skrevet

Jeg har fått noen gode ikke-svar - de har kunnet utelukke noen av de skumleste tingene, men vet ikke hva det er. Mer fysio-konsultasjon i morgen - selv om de ikke vet hva det er, kan det være de kan gjøre noe med virkningen. Legen kalte det en feil i gang-programmet...

Skrevet

Kanskje du har krølla til gangetabellen? :lur:

Skrevet
Roadrunner skrev (2 timer siden):

Kanskje du har krølla til gangetabellen? :lur:

Prøvde å overgå den der, men hjernen strakk ikke til :fnise: 

Skrevet

Don't gang up on me! :tunge1:

Skrevet

Så satt man her og ventet igjen, da... Fysio har vært her, skulle sjekke opp ting og snakke med legen og vende tilbake med tid og stunder, legen vil vel også seg på et tidspunkt. Tirsdag ble blodtrykk tatt før frokost, i går etter leggetid (det skal sies at jeg la meg tidlig), så når de dukker opp i dag vet bare fåglarna... Blodprøvepatruljen dukker også opp når jeg minst venter det, så her gjelder det å være forberedt. 

Skrevet

Som så ofte før hjelper det å sette ord på tingene - rett etter at jeg postet innlegget dukket legen opp og hentet meg til konsultasjon med overlege, lege i spesialisering og medisinstudent. Studenten har vært med på det meste disse dagene - det betyr mer forklaringer og demonstrasjoner, jeg synes i grunnen det er ganske interessant. For ikke å snakke om alt jeg har sett av reflekshammere i bruk :fnise: Nå venter jeg på svar om jeg får ta med min nydiagnostiserte betennelse hjen i kveld, eller må gjennom en kortisonbehandling først.

Skrevet

Jeg har hatt studenter med i en del undersøkelser og om du får en av de som "spør mer enn ti vise kan svare" så blir det en langvarig men spennende stund. Og man lærer mye om diagnosen. 

Skrevet

Når man er innlagt har man jo uansett nok av tid - heller en halvtime ekstra brukt på student-tillegg på konsultasjonen enn på å betrakte tapetet på rommet (grønn glassfiber,  om noen skulle lure)... 

Hjemreisetillatelse ble ikke vedtatt, det blir en 3-dagers kortisonkur først. Men det er uansett deilig å ha fått et svar og at de kan gjøre noe med det. 

Skrevet
Daria skrev (13 minutter siden):

Men det er uansett deilig å ha fått et svar og at de kan gjøre noe med det. 

Gratulerer? Øh...hva er riktig kommentar for sånt egentlig?

Uansett, bra de fant ut hva det var og at det kan repareres. Håper kortisonkos gjør susen så det er to bein og ikke spaghetti snart. 

Skrevet
Cata skrev (30 minutter siden):

Gratulerer? Øh...hva er riktig kommentar for sånt egentlig?

Godt spørsmål :ler: Det kunne vært mye verre, dette går sannsynligvis over i løpet av noen uker.

Skrevet

Fortsatt god bedring! 

Diagnosen er kanskje et litt.... betent tema? 

:sjenert:

• Liker 1
Skrevet
Roadrunner skrev (30 minutter siden):

Fortsatt god bedring! 

:hoho:

Skrevet
Roadrunner skrev (32 minutter siden):

:sur: Nå igjen!!!!

Skrevet

:tunge1::rulle:

Dramaqueenen har satt folket i arbeid. Jeg stilte sykepleieren om det jeg kjente var virkninger av kortisonen. Jeg vet ikke, jeg skal høre med de andre, sa hun og kom tilbake med blodprøve-utstyr. På orde fra legen hun hadde snakket med og som skulle komme innom, hvilket han gjorde før blodprøvene var tatt (to sykepleiere, tre forsøk...). Og jeg som hadde forventet et enkelt Jada, det er helt normalt... :sjenert: På sykehuset er tydeligvis ingen spørsmål enkle og uskyldige...

Skrevet

Hvorfor skal ting være enkle....

Godt de passer på deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...