Daria Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #25501 Skrevet 2. juli 2020 Jeg så lynet og rakk å telle til to for det smalt. Det synes jeg er unødvendig nærgående...
Daria Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #25502 Skrevet 2. juli 2020 Heinz-is med ketchup- og dressing-smaker. Så mange spørsmål, så få lyster...
Skravla Skrevet 2. juli 2020 #25503 Skrevet 2. juli 2020 Gutta på Haugen har softis med bacon og olivenolje...... Sett flere har hatt det som favoritt via instagram.... Jeg er mer for sjokoladepulver på softis.....
Daria Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #25504 Skrevet 2. juli 2020 Heston Blumenthal-pretensiøst... Jeg ser at det kan være godt med noe salt på softis, men hva er galt med peanøtter eller lakris? Olivenoljen ser jeg virkelig ingen unnskyldning for.
Daria Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #25505 Skrevet 2. juli 2020 Jeg må jo ha sett dette Dagsrevyen-innslaget med Heidi Gjermundsen Broch i forbindelse med Tenk om-premieren før, men det har jeg i så fall fortrengt... Å se glimt fra forestillingene gir fortsatt litt gåsehud og savn
Daria Skrevet 3. juli 2020 Forfatter #25506 Skrevet 3. juli 2020 Grinete kunde (40) ble såpass irritert av synet av Rema-medarbeidere som satt og skravlet på frysedisken at hun gikk uten is, heller enn å nedverdige seg til å be dem flytte seg. Konservativ bibliotekar (40) kan lettet konstatere at til tross for all oppmerksomhet rundt symaskiner, kinosal og utsikt, står fortsatt boka i sentrum på nye Deichman i Bjørvika. Mangeåring Morgenbladabonnement (40) er noe forvirret over å motta mail med overskriften "Velkommen som prøveabonnent!". Kulturkjerring (40) hadde en herlig kveld på Chat Noir med Ingrid Bjørnov i går og ble sittende på balkongen med stearinlys, te, julekake og nettradio til nærmere midnatt. KG-bruker (40) lover å slutte å omtale seg selv i tredjeperson nå...
Cata Skrevet 3. juli 2020 #25507 Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, Daria skrev: Grinete kunde (40) ble såpass irritert av synet av Rema-medarbeidere som satt og skravlet på frysedisken at hun gikk uten is, heller enn å nedverdige seg til å be dem flytte seg. Så du meg? Ånei, det var det med alderen ja...
Daria Skrevet 3. juli 2020 Forfatter #25508 Skrevet 3. juli 2020 Du har også ubrukelige Rema-ansatte? Hos Morgenbladet har de derimot kontroll over egne feilskjær og har sendt oppklarende mail helt på eget initiativ...
Cata Skrevet 3. juli 2020 #25509 Skrevet 3. juli 2020 3 timer siden, Daria skrev: Du har også ubrukelige Rema-ansatte? Hos Morgenbladet har de derimot kontroll over egne feilskjær og har sendt oppklarende mail helt på eget initiativ... Neida, mine REMA ansatte er helt greie de, det var mer prinsippet. For en del år siden så var jeg på jakt etter et klesplagg og innom en av byens butikker (ikke REMA 😉 ). Butikkinnehaveren var meget opptatt av å "prate kjenning" med en annen kunde, noe som i og for seg er greit - en stund. Det varte og det rakk. Som regel liker jeg å gå og kikke i ro og fred men denne gangen hadde jeg faktisk behov for en smule informasjon og assistanse. Forgjeves. Men jeg syntes heller ikke jeg kunne bryte inn i praten og siden det kun var privatsnakk så hadde jeg kanskje ventet å få en anelse oppmerksomhet i løpet av 5-10 minutter i det minste, men nei. Den gang ei. Så jeg gikk. På vei ut ble jeg omsider lagt merke til: "Var det noe jeg kunne hjelpe deg med?" På det tidspunkt var jeg såpass irritert at jeg repliserte: "Nei takk, det går bra. Jeg kommer heller tilbake en dag det passer." Ikke mitt stolteste øyeblikk, men irritasjonen hadde tatt overhånd.
Daria Skrevet 3. juli 2020 Forfatter #25510 Skrevet 3. juli 2020 Jeg var en gang så frekk at jeg avbrøt den private telefonsamtalen hun i kassa hadde - hun prøvde å betjene meg mens hun snakket, men jeg hadde ting å spørre om. Hun beklaget ovenfor den hun snakket med før hun med et sukk nedlot seg til å vie meg, kunden, sin oppmerksomhet...
Daria Skrevet 4. juli 2020 Forfatter #25511 Skrevet 4. juli 2020 Noen har snublet inn i en liten Yorkey/Kitt-boble igjen - det skjer fra tid til annen Slutten på denne scenen er så creepy - bare ansiktsutrykkene til Gabe gir meg frysninger...
Daria Skrevet 5. juli 2020 Forfatter #25512 Skrevet 5. juli 2020 05.07: En lest, ingen kjøpt. Jeg sliter med å motstå Titanic-bøker - selv når vi snakker underholdningsroman-sjangeren hvor jeg vet jeg vil irritere mer over både språk og handling... Kvinner og barn først av Gill Paul er ikke bare overforklarende og forutsigbar, den blir etterhvert såpass søkt og overlesset at jeg skumleser mens jeg himler med øynene over alt fra klarsyntseanser til den irske katolske emigranten som deltar på den angelikanske gudstjenesten ombord på skipet, tilsynelatende uten noen annen grunn at forfatteren skulle få en ekstra anledning til å beskrive forskjellene på første og tredje klasse (og vise at også hun har sett filmen en gang eller tre...).
Daria Skrevet 5. juli 2020 Forfatter #25513 Skrevet 5. juli 2020 Det lysnet og var nesten oppholdsvær, så jeg fant ut at en tur ut var på sin plass. Etter å ha stått som en nysgjerrig 5-åring og sett på en lastebåt som la til kai, kom jeg omtrent halvveis på min faste runde før regnet begynte å ta seg opp, og noen hundre meter hjemmefra kom det store skybruddet. Jeg har nå en viss peiling på hvor mye vann sommerregnjakken min faktisk kan holde ute...
Skravla Skrevet 5. juli 2020 #25514 Skrevet 5. juli 2020 Jeg kom hjem før det verste regnet. Det ble så mørkt så jeg tok en snarvei. Knapt regn når jeg gikk inn og skybrudd når jeg kom inn.
Daria Skrevet 5. juli 2020 Forfatter #25515 Skrevet 5. juli 2020 Jeg har tv2 og FotballXtra igjen - fotball-tv uten Kjetil Rekdal...
Daria Skrevet 5. juli 2020 Forfatter #25516 Skrevet 5. juli 2020 Det er jo vanskelig, når jeg drømmer om at et teater i nærheten skal sette opp Kinky Boot, å ikke se denne videoen og fundere på hvilke norske skuespillere jeg helst vil se i lårhøye, glitrende støvler...
Daria Skrevet 5. juli 2020 Forfatter #25518 Skrevet 5. juli 2020 Ooh, det er en tanke jeg kan stille meg bak. Jeg var også inne på Modou Bah som dragartist/bokser...
Daria Skrevet 5. juli 2020 Forfatter #25519 Skrevet 5. juli 2020 ...ballen treffer ham i baknakken... I motsetning til den kjente fornakken, tv2 - den vi andre kaller hals...?
Daria Skrevet 6. juli 2020 Forfatter #25520 Skrevet 6. juli 2020 Jeg gikk rett foran en dame som skjelte ut noen (mannen, antar jeg) pr telefon i mange kvartaler - da våre veier skiltes (og jeg hørte henne minst et halvt kvartal etter det...) var hun på ingen måte ferdig. Tonefallet fikk meg til å tenke på Aud Schønemans Valborg i sine hissigste øyeblikk, men Valborg hadde alltid et snev av varme, det var det ikke mye av her... Hva det hele dreide seg om? Husarbeid og noe han tydeligvis skulle ha gjort på fredag, men fortsatt ikke hadde gjort. Jeg aner god stemning ved middagsbordet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå