Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Daria skrev:

Strømmen gikk! :overrasket:

Tok den med kart og kompass? *bekymret *

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilsynelatende ikke - det måtte komme en mann fra strømselskapet og vise den veien tilbake til transformatoren...

Skrevet

Retur til operaen i går, med ballett på taket - lykken var stor :strix: Ekstra hyggelig at vår faste publikumsvakt var på jobb og ønsket oss velkommen tilbake med et stort smil. -Kommer dere på konserten også? Da sees vi der. :fnise: 

Skrevet
2 timer siden, Daria skrev:

Retur til operaen i går, med ballett på taket - lykken var stor :strix: Ekstra hyggelig at vår faste publikumsvakt var på jobb og ønsket oss velkommen tilbake med et stort smil. -Kommer dere på konserten også? Da sees vi der. :fnise: 

Det var en herlig aften. :hjerter_rundt:

Skrevet

Det er pussig at når man har spise- og drikkeforbud til kl 14.30 holder på å sulte og tørste ihjel nå.......Jeg tillater meg små slurker med vann - å vandre gatelangs i denne varmen uten vann er jeg ikke laget for. 

Skrevet

Det er jo ikke bra å gå uten væske i denne varmen. Hvordan er tilstanden?

Skrevet
På 12.6.2020 den 21.08, Daria skrev:

12.06: Tre lest, seks kjøpt.

Etter flere måneders innsats er jeg endelig ferdig med selvbiografien til Maggie Thatcher. Den var en ganske seig affære, ikke minst fordi den er fullstendig blottet for varme, humor og egentlig noen form for følelser, personlighet og interesse for annet enn marked, økonomi og politikkens mer tekniske sider. Det er mulig hun har et engasjement for mennesker, men hun skjuler det i så fall godt... Der de politiske damene jeg har lest selvbiografier av tidligere (Hilary Clinton, Madeleine Albright og Gro Harlem Brundtland) i varierende grad krydrer sine historier med personlige detaljer, anekdoter og glimt av mennesket bak politikeren, er Thatcher bare politikk og business. Det gjør henne til en skummel og iskald robot, og boka både tung og kjedelig. Bokas største menneskelige følelseutbrudd kommer i form at et sitat fra Denis (den eneste hun fra tid til annen omtaler med litt varme. Barna er henvist til et par bisetninger) når de har besøkt palestinske flyktningeleire: Denis used to say to me that these camps always tore his heart out. Jeg skal ikke påstå at hun selv ikke hadde noe, men man lurer jo litt innimellom...

Nok en bok i postkassa (nå har jeg så hvidt jeg vet ingen utestående bestillinger) - Living a feminist life av Sara Ahmed må vel sies å ha en ganske selvforklarende tittel. To nye utgaver av The New Yorker lå også i kassa - det har helt klart kommet en postbåt nylig...

17.04: Fire lest, seks kjøpt.

Sommerens armchair travelling er innledet med en togreise jorda rund - i den grad det er lov å kalle den det når man ikke er i nærheten av hverken Afrika eller Latin-Amerika... I Around the world in 80 trains gjør Monisha Rajesh akkurat det, i en reise av den typen jeg liker å lese om, men egentlig ikke har noe stort ønske om å kopiere.

Skrevet

Jeg har lest ved sjøen med ærfuglunger som selskap igjen, og på hjemveien fått gleden av å se mer av mine medmennesker enn en prippen og middelaldrende peppermø setter pris på. Eksibisjonistprisen kan deles mellom hun som lå på magen og solte seg i stringbikini på en liten gressflekk rett ved både trafikkert gangsti og barnehage (ikke bare var det fullmåne, det var nummeret før jeg så krateret...) og han som ledet en utendørs treningstime mens han struttet med både muskler og tatoveringer, iført en liten treningsshorts han for sikkerhets skyld hadde brettet opp det som var bein på, så den hadde fasong omtrent som en badebukse...

Skrevet
17 minutter siden, Daria skrev:

Det er jo ikke bra å gå uten væske i denne varmen. Hvordan er tilstanden?

Formen er slett ikke verst.Fant problemet gjorde han og så da satser jeg på at ting løser seg etterhvert. 

Skrevet
6 minutter siden, Daria skrev:

Jeg har lest ved sjøen med ærfuglunger som selskap igjen, og på hjemveien fått gleden av å se mer av mine medmennesker enn en prippen og middelaldrende peppermø setter pris på. Eksibisjonistprisen kan deles mellom hun som lå på magen og solte seg i stringbikini på en liten gressflekk rett ved både trafikkert gangsti og barnehage (ikke bare var det fullmåne, det var nummeret før jeg så krateret...) og han som ledet en utendørs treningstime mens han struttet med både muskler og tatoveringer, iført en liten treningsshorts han for sikkerhets skyld hadde brettet opp det som var bein på, så den hadde fasong omtrent som en badebukse...

Litt som hun i bikini på bussen.... Bikini, joggesko og en diger tursekk...... 

Skrevet

Høres lovende ut :tommelopp:

Skrevet

Og jeg finner det alltid morsomt (not) at alle disse syklister må ta bussen sammen med sykkelen sin. Som den mannen som kom på bussen med stor el-sykkel og tok bussen en holdeplass...... :roll:

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Skravla skrev:

Litt som hun i bikini på bussen.... Bikini, joggesko og en diger tursekk...... 

Hun skulle vel på stranden... :rolleyes: Jeg skjønner ikke helt dette av to grunner - for det første fordi det faller meg så naturlig å kle på meg når jeg skal noe sted, for det andre fordi det ikke nødvendigvis er sånn at jo mindre tekstiler du har på deg, jo mindre varm blir du. Tynne, løse klær som beskytter mot direkte sollys og skaper litt bevegelse i luften er ofte bedre enn små, tettsittende plagg - det er hvertfall min erfaring.

Endret av Daria
Skrevet
2 minutter siden, Skravla skrev:

Og jeg finner det alltid morsomt (not) at alle disse syklister må ta bussen sammen med sykkelen sin. Som den mannen som kom på bussen med stor el-sykkel og tok bussen en holdeplass...... :roll:

De tenker vel som disse tenåringsgutta som kom på 32-bussen med hver sin elektriske sparkesykkel og på direkte spørsmål fra en undrende eldre dame svarte at det var jo så mye raskere å ta bussen...

Skrevet

Ups...

Skjermbilde.PNG.f12d4cf165d334c83efae92fa85344b1.PNG

Men skjeden min får du aldri.....

Skrevet

Man skal aldri si aldri (men neppe ved Karpedammen...) - men intimkonsert var jo et usedvanlig passende ordvalg... :rulle: 

Skrevet

Noen anmeldelser blir litt pussige... Selvfølgelig har en sykepleier i Italia hatt en mye verre korona-periode enn en ballettdanser i Norge, men forestillingen har aldri gitt seg ut for å være noe annet enn dansernes personlige historier og opplevelser. Ingen har hevdet at det er en generell, allmenn eller dekkende framstilling av krisen på verdensbasis...

Skrevet

-I'm totally here, dude!

Når forbildet ditt viser seg å sitte i publikum og er sporty nok til å bli med på en sang... :fnise: 

Skrevet

200 mennesker spredt jevnt utover en sal med plass til 1200 føles ganske glissent, men det var deilig å være tilbake i operaen likevel (al jeg fikk en store dose La Bohéme og litt Audun Iversen til slutt var jo heller ikke noe aber...). Med crispy duck på Dinner først og softis på et tropevarmt Karl Johan etterpå var alle enige om at det hadde vært en fin kveld... 

To timer til helg, en uke til ferie...

Skrevet

Dagens kverulant:

Three of her best clients, however, are widows of the same man.

Kan man kalles enke hvis man er skilt og mannen er gift (og skilt og gift enda en gang) med en annen når han dør...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...