Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Daria skrev:

...tredje raskeste hekketiden i Storbritannia...

*feiltolker aldri* :rulle: 

Men slår de hekkingen til RR?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, Daria skrev:

Hekkejentene som bare fortsetter å prater etter at intervjuet er over for å få litt mer tid inne på stadion :rulle: 

Snakker vi om @Roadrunner her? :fnise: 

Skrevet

Og jeg har endelig etter 50 år som medlem på KG nådd 25000 innlegg. 

Skrevet
5 minutter siden, Skravla skrev:

4 minutter siden, Cata skrev:

*venter spent på oppdatering* :fnise: (Men mobbing driver vi ikke med, altså :opplyser: )

Skrevet
5 minutter siden, Skravla skrev:

Jubel på boks!

Det er jo kvelden for alternative løsninger :ler: 

4 minutter siden, Skravla skrev:

Og jeg har endelig etter 50 år som medlem på KG nådd 25000 innlegg. 

Velkommen etter - det var jo på tide...

Skrevet
1 minutt siden, Daria skrev:

*venter spent på oppdatering* :fnise: (Men mobbing driver vi ikke med, altså :opplyser: )

Aldri mobbing.... hun snakket selv om hekking! Vi bare følger opp.....

Skrevet
Akkurat nå, Daria skrev:

Velkommen etter - det var jo på tide...

Takk..... Nicket passer ikke helt....Det er ikke så mange innlegg pr år.... 

Skrevet
3 minutter siden, Skravla skrev:

Aldri mobbing.... hun snakket selv om hekking! Vi bare følger opp.....

Følger opp, viderefører og (over)tolker - der er vi gode :nigo: 

2 minutter siden, Skravla skrev:

Takk..... Nicket passer ikke helt....Det er ikke så mange innlegg pr år.... 

Det nicket er vel egentlig mest tomt skryt...

Skrevet
9 minutter siden, Daria skrev:

Følger opp, viderefører og (over)tolker - der er vi gode :nigo: 

Det nicket er vel egentlig mest tomt skryt...

Men det er ganske passende IRL....

Skrevet

Det må man vel kunne si :ler: 

Skrevet

Når det regner på min veranda så vanner naboen over verandakassene sine veldig godt........

Det sprutet faktisk på leggene mine....... 

Skrevet

Høres kjent ut... Når han over først vanner, overvanner han såpass at han vanner mine kasser også...

Skrevet
1 time siden, Skravla skrev:

Om ikke hekkingen min var den raskeste, så vil jeg uansett si at den stod til 10 i stil og holder stand i ukesvis :nigo:

1 time siden, Cata skrev:

:plystre:

Bare misunnelige på mine hekkemuligheter dere :jepp:

Skrevet

Næh, har igrunnen ikke det store hekkebehovet. Funker så dårlig på balkongen...

Skrevet

Her var det mange vakre tenåringsminner på et brett - ikke minst avslutningen:fnise: 

Skrevet
På 11.6.2020 den 14.56, Daria skrev:

11.06: To lest, fem kjøpt.

Effektiv dag på flere områder :ler: Sigrid Undsets Jenny ble ferdiglest i rojale omgivelser - kunsten og kjærligheten og livet og brustne illusjoner og Roma-lengsel (for meg. Jenny er jo der...). Lystig er det ikke, men de beste bøkene er jo sjelden det.

Måtte bare innom og kikke litt i bokhandelen, og pådro meg en pocketbok til den voldsomme sum av 29 kroner. Det er ikke så lenge siden jeg kikket på den i en annen bokhandel og tenkte at den skulle jeg nok lese en gang, så det var jo bare å slå til. Sommerlesing om en gjeng middelaldrende venninner som flytter i kollektiv på en kakoplantasje på Fiji(!) - dette kan gå i alle retninger :ler: Jeg har gode erfaringer med forfatterens ungdomsbøker fra da jeg var tenåring, det er det som har fristet mest. Tilsvarende plott fra en amerikansk underholdningsforfatter og jeg hadde neppe verdiget boka et blikk...

En bokklubbok ventet i postkassen - en reiseguide til det historiske London med nedslag i seks forskjellige perioder fra middelalder til annen verdenskrig.

12.06: Tre lest, seks kjøpt.

Etter flere måneders innsats er jeg endelig ferdig med selvbiografien til Maggie Thatcher. Den var en ganske seig affære, ikke minst fordi den er fullstendig blottet for varme, humor og egentlig noen form for følelser, personlighet og interesse for annet enn marked, økonomi og politikkens mer tekniske sider. Det er mulig hun har et engasjement for mennesker, men hun skjuler det i så fall godt... Der de politiske damene jeg har lest selvbiografier av tidligere (Hilary Clinton, Madeleine Albright og Gro Harlem Brundtland) i varierende grad krydrer sine historier med personlige detaljer, anekdoter og glimt av mennesket bak politikeren, er Thatcher bare politikk og business. Det gjør henne til en skummel og iskald robot, og boka både tung og kjedelig. Bokas største menneskelige følelseutbrudd kommer i form at et sitat fra Denis (den eneste hun fra tid til annen omtaler med litt varme. Barna er henvist til et par bisetninger) når de har besøkt palestinske flyktningeleire: Denis used to say to me that these camps always tore his heart out. Jeg skal ikke påstå at hun selv ikke hadde noe, men man lurer jo litt innimellom...

Nok en bok i postkassa (nå har jeg så hvidt jeg vet ingen utestående bestillinger) - Living a feminist life av Sara Ahmed må vel sies å ha en ganske selvforklarende tittel. To nye utgaver av The New Yorker lå også i kassa - det har helt klart kommet en postbåt nylig...

Skrevet
På 7.6.2020 den 22.33, Daria skrev:

Min kjære lilla sommerkåpe er så falmet og slitt at den er moden for pensjon (den er jo bare syv år gammel...). Ergo trenger jeg en ny (la oss ikke snakke om den jeg kjøpte i Danmark i fjor...) og slenger innom ellos. Det er jo skikkelig utspekulert og dårlig gjort av dem å legge en foret kordfløyel-kåpe, som jeg virkelig ikke trenger (jeg har tre varianter) blant trenchcoatene...

...men da var det jo greit at den ikke passet - hverken den eller den andre som tross alt lå litt nærmere det jeg egentlig var ute etter. Letingen fortsetter, men er i følge yr ikke så akutt (ikke i følge klesskapet heller, om man skal være brutalt ærlig...).

Skrevet

Ungdoms-tv-mimring på Tidsbonanza. Jeg tror jeg så én episode av Beverly Hills 90210, men Helene og gutta så man jo...

Skrevet

Nå synes jeg ungdomsmimringen ble veldig personlig. Ikke bare er Stian Barsnes Simonsen deltaker, men 20 år gamle bilder av Sigrid Bonde Tusvik dukket også opp - jeg gikk på videregående med begge... :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...