Daria Skrevet 6. juni 2020 Forfatter #25261 Skrevet 6. juni 2020 Siden yr plutselig hadde ombestemt seg og ikke ville by på glimt av sol i ettermiddag likevel, kunne jeg like gjerne gå ut nå. En times dose frisk luft, regn og vind, med ærfugl, svaner og gjess og en gal mann i sjøen (sistnevnte var ved badstua, så det er mulig han ikke var så gal som jeg skal ha det til...), og en tur innom butikken, hvor jeg traff min gamle lærer. Det er jo bare 21 år siden jeg hadde henne...
Daria Skrevet 6. juni 2020 Forfatter #25262 Skrevet 6. juni 2020 Operasanger uten hals og med stor resonanskasse innleder nasjonaldagsfeiringen på svt. Han ser litt ut som om noen har trykket hodet hans så langt ned at han buler ut på midten istedet...
Daria Skrevet 6. juni 2020 Forfatter #25263 Skrevet 6. juni 2020 Dessuten vil jeg påpeke at Vickan og Nåsåen hadde mer dreis på flaggheisingen enn garden...
Daria Skrevet 6. juni 2020 Forfatter #25264 Skrevet 6. juni 2020 Svenskenes nasjonaldagsfeiring er litt preget av at den ikke har en åpenbart kjerne - de feirer egentlig ikke noe konkret. Riksdagens ordfører holdt tale full av floskler om demokrati og å være stilt av sitt land, men han har jo ingen knagger å henge det på. Det kan bli i overkant mye snakk om Eidsvoll og Wergeland på 17. mai, men det er hvertfall et utgangspunkt for en feiring. Kungens tale var bedre, da, med fokus på årets spesielle situasjon. Han har vel både bedre taleskrivere og mer erfaring...
Daria Skrevet 6. juni 2020 Forfatter #25265 Skrevet 6. juni 2020 There's no place like home - for en mer avslappet og uformell Dorothy...
Daria Skrevet 7. juni 2020 Forfatter #25266 Skrevet 7. juni 2020 -Unfortunately, my first husbund has passed away - but fortunately I've got a new one... Usentimentalt på Antiques Roadshow
Daria Skrevet 7. juni 2020 Forfatter #25267 Skrevet 7. juni 2020 (endret) Min kjære lilla sommerkåpe er så falmet og slitt at den er moden for pensjon (den er jo bare syv år gammel...). Ergo trenger jeg en ny (la oss ikke snakke om den jeg kjøpte i Danmark i fjor...) og slenger innom ellos. Det er jo skikkelig utspekulert og dårlig gjort av dem å legge en foret kordfløyel-kåpe, som jeg virkelig ikke trenger (jeg har tre varianter) blant trenchcoatene... Endret 7. juni 2020 av Daria
Daria Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #25268 Skrevet 8. juni 2020 Av alle husmorsysler hvor jeg kommer til kort, er vasking av vinduer noe jeg virkelig er eksepsjonelt dårlig på (både når det gjelder kvalitet og kvantitet...). Det er derfor med stor stolthet og glede jeg kan melde at alle husets leilighetens tre vinduer er nyvaskede, med akseptabelt resultat (hemmeligheten er å gjøre det så sjelden at ethvert forsøk vil innebære en åpenbar forbedring ). Dette inkluderer også kjøkkenvinduet , hvor vasking innebærer at panelovnen må demonteres, gulvlisten tas av og komfyren trekkes ut på gulvet. Den lille detaljen som innebærer å få lirket alt dette på plass igjen gjenstår...
Skravla Skrevet 8. juni 2020 #25269 Skrevet 8. juni 2020 Om du har lyst til å øve mer så finnes det vinduer som trenger en vask her også.....
Daria Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #25270 Skrevet 8. juni 2020 Din generøsitet er som alltid rørende... Alt er tilbake på plass, så å si problemfritt ( ) og det er vasket både her og der - tror jeg er selvtilfreds nok til å holde hele uka Har en vag plan om at jeg kanskje endelig skal få gjort noe med planene om å male kjøkkenet, så nå begynte jeg å fundere på farger igjen. Egentlig bestemte jeg meg for en lys mintgrønn farge sist jeg tenkte på det, men kanskje jeg har litt mer lyst på rosa likevel...? Det er litt 50-tall over kjøkkenet mitt, så det må jo bli noe sukkertøy-pastell-ish...
Daria Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #25271 Skrevet 8. juni 2020 På 5.6.2020 den 18.06, Daria skrev: 05.06: En lest, to kjøpt. Pakke fra bokklubben i postkassa - en bok om kunstnerlivet i Montmartre og en roman med handling fra Romania på 50-tallet. Årets sommerreising blir i bokform... 08.06: En lest, tre kjøpt. Erik Fosnes Hnsens litterære Oslo-vandringer har (selvfølgelig) stått på ønskelisten lenge, men jeg har ventet i håp om at den skulle komme i en mer veskevennlig pocketutgave. Så har ikke skjedd, og med en hjemmesommer foran meg trenger jeg jo et ut-på-tur-i-nærmiljøet-prosjekt... I det hele tatt en innbringende tur i postkassen - overnevnte bok, mitt første abonnementsnummer av Historiskan (svensk kvinnehistorie-magasin), The New Yorker (bare ti dager etter at forrige kom - det er ny rekord i koronatider. Dette nummeret er fra 20. april, det tar bok lit tid å komme a jour...) og en katalog fra Gudrun Sjödén.
Skravla Skrevet 8. juni 2020 #25272 Skrevet 8. juni 2020 1 time siden, Daria skrev: Din generøsitet er som alltid rørende... Alt er tilbake på plass, så å si problemfritt ( ) og det er vasket både her og der - tror jeg er selvtilfreds nok til å holde hele uka Har en vag plan om at jeg kanskje endelig skal få gjort noe med planene om å male kjøkkenet, så nå begynte jeg å fundere på farger igjen. Egentlig bestemte jeg meg for en lys mintgrønn farge sist jeg tenkte på det, men kanskje jeg har litt mer lyst på rosa likevel...? Det er litt 50-tall over kjøkkenet mitt, så det må jo bli noe sukkertøy-pastell-ish... Rosa kjøkken tror jeg blir fint hos deg.
Daria Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #25273 Skrevet 8. juni 2020 Male kjøkken på regnværsdager og vandre gatelangs på solskinnsdager. Jeg ser en sommer ta form...
Skravla Skrevet 8. juni 2020 #25274 Skrevet 8. juni 2020 4 minutter siden, Daria skrev: Male kjøkken på regnværsdager og vandre gatelangs på solskinnsdager. Jeg ser en sommer ta form... Høres ut som en plan. Jeg vurderer å ta bokhyllen i sommer. Det er litt sånn årlig prosjekt.
Daria Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #25275 Skrevet 8. juni 2020 Jeg skal nok ta utvalgte deler av den... *misforstår aldri, hvertfall ikke bevisst*
Daria Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #25276 Skrevet 8. juni 2020 Årets første norske jordbær er kjøpt og (delvis) fortært - de smakte egentlig ikke så mye... 🍓 Gikk en liten kveldstur med lesing på bryggekanten og en tur innom coop for melk, brød og denslags - med et mulig unntak for jordbærene ble det faktisk bare nødvendigheter...
Daria Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #25277 Skrevet 8. juni 2020 Man har hobbyer og interesser, og så har man tvangstanker...
Daria Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #25278 Skrevet 8. juni 2020 Dagens rhyming slang-gjettekonkurranse: Hvem er egentlig Jack & Danny...?
Sauen Shaun Skrevet 9. juni 2020 #25279 Skrevet 9. juni 2020 Helt utrolig å gå innom her for å oppdatere meg, og oppdage at det bare var to sider å lese siden sist jeg besøkte denne dagboka
Daria Skrevet 9. juni 2020 Forfatter #25280 Skrevet 9. juni 2020 Jeg beklager mangelen på oppdateringer om min spennende og innholdsrike tilværelse I dag kan jeg melde at jeg traff et ekorn på vei til jobb, at vårens vakreste eventyr (skolebokinnleveringen...) nærmer seg, at vi fikk is på jobb i dag (jeg vil gjette at det ikke skjer så ofte at kiwi selger over 1000 kroneis på en gang) og at det også i dag lå et nummer av The New Yorker i postkassa (utgaven fra 18 mai. Hvor det har blitt av de tre numrene som mangler mellom denne og den som kom i går og om de vil dukke opp gjenstår å se...). Dessuten dagens tenåringsjente-visdomord: Alle blir automatisk litt kjekkere med et skateboard. Så vet dere det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå