Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Av alle artister-synger-hjemme-hver-for-seg-og-klippes-sammen-til-én-video-variantene jeg har sett de siste månedene, tror jeg dett er den beste - den kan man virkelig se mange ganger og oppdage noe nytt hver gang. Men kunne vi ikke fått litt mer nærbilder av plakatene til Michael Ball...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enjolras her var jo... minneverdig... (og sang nok den rollen for ganske mange år siden, får man anta...). Pluss til Javert for å ha tenkt en anelse på passende antrekk.

Skrevet

Jeg kan fortelle at når et bilde faller ned fra veggen på soverommet klokka fire om natta, har det en ganske umiddelbar effekt på puls og våkenhet. Heldigvis vippet det vekk fra senga og fant den smale sprekken mellom veggen og nattbordet, det eneste det var borti på vei ned var bryteren på nattbordslampa, så jeg umiddelbart skulle se hva som hadde skjedd. Forhåpentligvis har de under godt sovehjerte...

Skrevet

Shit...  Høres ut til at det ble bråvåkning i natt. 

Skrevet

Jeg har vært litt usikker på hvor trygt det hang, og plutselig fikk jeg svaret... :fnise: 

Skrevet (endret)

Vi har nå hatt digitale personalmøter jevnlig i over to måneder. Burde ikke folk ha lært seg nå å skru av mikrofonen før de logger seg på...?

Endret av Daria
  • Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, Daria skrev:

Vi har nå hatt digitale personalmøter jevnlig i over to måneder. Burde ikke folk ha lært seg nå å skru av mikrofonen før de logger seg på...?

Nei, hvorfor det...... 

Skrevet

Nei, man skal jo ikke ha krav til kognitiv forståelse og personlig utvikling og sånt...

Skrevet

Nei, da er du for kravstor. 

Er dette de samme som ikke slår av telefon i vanlige møter også? 

Skrevet (endret)

Jeg føler meg fortsatt ulydig hver gang jeg reiser kollektivt i andre sammenhenger enn jobb - jeg måtte jo ikke ta bussen til Jernbanetoget i dag. At det bare er fire stasjoner, jeg reiste utenom all rushtid og bussen var glissen besatt hjelper egentlig ikke - jeg skulle jo ikke noe mer presserende enn  å gå på sko-shopping. Men det var sol og varmt og deilig og kjentes nesten normalt å drive oppover Karl Johan fra skobutikk til skobutikk (med en og annen klesbutikk-avstikker, samt et par bokhandlere til slutt), bare med litt færre folk og litt hyppigere spriting av hender. Nå har også jeg begynt å gå med håndsprit i veska, ettersom jeg er litt mer rundt sånn generelt. To par ballerinasko (røde og lilla) er innkjøpt på skopunkten til den uhyre samlede sum av kr 75,- -jeg sa til hun i kassa at det var jo praktisk talt et ran... En svensk pocketbok kom også min vei, dessuten ligger Black Cat i Grensen så tett på Skoringen at det ramlet med et par pakker te i forbifarten :plystre: Byturen ble avsluttet med ispause i Universitetshagen, hvor syrinduften lå tung og kråka badet med stor entusiasme i fontenen.

Endret av Daria
Skrevet

Jeg har nettopp logget av jobb...... 

Skrevet

Du husker vel på å ta pauser og spise lunsj? *streng og formanende*

Skrevet
9 minutter siden, Daria skrev:

Du husker vel på å ta pauser og spise lunsj? *streng og formanende*

Jada....

Har til og med vært på butikken i dag Men det var et telefonmøte/arbeidsmøte som vi fant ut var greit å ta etter at alle andre hadde gått - ikke så mye forstyrrelser. Det er noen ganger enklere å skjønne ting når man sitter to sammen. 

Skrevet

En fordel med hjemmekontor (i tillegg til flere andre jeg ser) er at jeg en halv time etter å ha logget av faktisk sitter mett og fornøyd i sofaen. 

Skrevet

Man sparer jo faktisk noen timer i uka på det...

Skrevet
På 25.5.2020 den 17.14, Daria skrev:

25.05: Ti lest, fire kjøpt.

Dagens ettermiddagsøkt på hjemmekontorets uteavdeling: Sara Lövestams Som ild (og en båtis). Anna og Lollo er begge 15 år og fra Stockholm, men sosialt kommer de fra helt forskjellige verdener - Lollo er direktørdatter fra Östermalm, mens Anna bor med sin uføretrygdede far i en forstad. Sommeren etter ungdomsskolen treffes de på en skjærgårdsøy, og sommerforelskelsen er et nokså komplisert faktum...  Jeg har lest og elsket et par av Lövestams voksenbøker, hun kan definitivt skrive for ungdom også.

27.05: Ti lest, fem kjøpt.

Dagens var en liten pocketbok om kobtrafaktisk historie  - Vad hade hänt om... Jeg siklet på et par Kennedy-bøker (fordi det ikke holder med de syv jeg har og/eller har lest. Men en biografi om RFK må jeg nok etterjvert...) og litt annet snadder, men utviste stor selvkontroll.

Skrevet (endret)
22 minutter siden, Daria skrev:

27.05: Ti lest, fem kjøpt.

Dagens var en liten pocketbok om kobtrafaktisk historie  - Vad hade hänt om... Jeg siklet på et par Kennedy-bøker (fordi det ikke holder med de syv jeg har og/eller har lest. Men en biografi om RFK må jeg nok etterjvert...) og litt annet snadder, men utviste stor selvkontroll.

Hva betyr kobtrafaktisk? Er det skriveleif, eller er det en sjanger? 

Endret av Skravla
Skrevet

KoNtrafaktisk... *skylder på Leif*

Skrevet

Takk - så langt er ikke forskjellen så påfallende... :fnise:  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...