Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

På 4.5.2020 den 17.30, Daria skrev:

04.05: Tre lest, en kjøpt.

En liten ettermiddagsutflukt til postkontoret for å  hente pakker. En stor, fin musikalbok om Come from away og en solkremleveranse fra Yves Rocher. For en gang skyld er jeg fornuftig og gjør som ekspertene sier man skal - kjøper ny solkrem og kaster fjorårets, selv om flaskene ikke er tomme. Man må jo passe på huden når man begynner å bli eldre, som min mor påpekte...

16.05: Fire lest, en kjøpt.

Jeg har lest Trygve Skaug, mest for å finne ut hva hypen (og den tilhørende dårlige krtikken) egentlig handler om. Dette er jo lyrikken svar på underholdningsromanen - ikke helt uten kvaliteter, men det går ikke akkurat i dybden. Jeg humrer litt når han innleder et dikt med Det ligger / mye mellom / linjene her - det vil jeg ikke påstå, for å si det sånn. Dikter-jeget minner mye om disse tafatte mennene vi har sett så mange av i populærkulturen de siste 20 årene og som jeg mest har lyst til å filleriste. Forøvrig er ikke to korte linjer et dikt, det er i beste fall en aforisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Midt i en lang MGP-kveld. Vi har sett gårsdagens sending i opptak, er nå midt i Beat for bear og venter på kveldens hovedsending. Kan melde om høy sarkasme i begge ender av sofaen. Ikke at vi er kritiske på noen måte, altså... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daria skrev:

Beat for bear

*rare bilder i hodet * Du vet at det nærmer seg dyremishandling? :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, nå tenker du helt feil. Beat for bear er dansing for bamser, også kjent som disco under Skeive dager. Helt i MGPs ånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En anelse skuffelse å spore hos nrks utskremte over at ingen av Elverum-russen gikk i vannet da de skulle løpe over tømmerstokker :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En usedvanlig stille 17-mai-morgen i huset så langt - ingen høylydte frokoster inne, ingen forberedelser i baren ute. TVen står på mute - på nrk1 lages det slim (jeg trodde de hadde en egen barnekanal til sånt...?) og TV2 kan ikke ha en morgen uten nyheter (selv om de har egen nyhetskanal), så der var det korona i USA som gjaldt. Det blir jo god stemning av sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svært stille 17. mai morgen her også. (Folk pleier vanligvis parkere utenfor her når de går til oppstillingsplassen for barnetoget. ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et litt ambivalent forhold til 17.maisendingene på tv - i teorien synes jeg det er koselig, i praksis slår allergien mot svada og uinteressant kvasi-privat tomprat inn ganske raskt. Særlig år, hvor det ikke er noe barnetog og alle de tradisjonelle Oslo-hendelsene å rapportere om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svada-alarmen har slått til her også. 

 

Og litt som under Eurovisionen i går - alle vet det er korona og at feiringen blir annerledes.... hvorfor må alle da starte med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Daria skrev:

En anelse skuffelse å spore hos nrks utskremte over at ingen av Elverum-russen gikk i vannet da de skulle løpe over tømmerstokker :ler: 

Ikke bare hos nrks utskremte.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det dusjet.... og strøket vitale deler av bunadskjorte. Plutselig føltes det feil å ikke ha på bunad i dag, så da blir det bunad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg soser fortsatt rundt (eller slanger meg på sofaen, om man skal pirke) i morgenkåpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere biler enn folk på Henrik Ibsens gate kl 11.30 på 17. mai - det er litt rart. Heldigvis så jeg også barn med flagg, tenåringsgutter med dress og champagneflaske  (med sugerør :fnise:) og en bunadskledd mann på sparkesykkel. 

Dessuten ville stavekontrollen gjerne rette champagneflaske til champagneglass  - man har jo en veloppdragen telefon :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har allerede hørt mer korpsmusikk enn vanlig på 17. mai. Vi har vel 3 eller 4 korps her og alle er i gang. Om et par minutter begynner korpskonsert i bakgården. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hørt en halv sang - men jeg har sett et traktor-tog! Gøy på landet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølser ✔️
Is ✔️
Brus ✔️
Pavlova ✔️
Utendørs allsang av Ja, vi elsker klokka 13 ✔️
Snø, regn og hagl ✔️

Nå er jeg hjemme og forbanner tradisjonen tro kollektivet i toppetasjen som mener at 17. mai = fest med tilhørende volum på musikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...