Skravla Skrevet 12. april 2020 #24601 Skrevet 12. april 2020 3 timer siden, Daria skrev: Enhver står selvfølgelig fritt til å tro (på) og mene akkurat det man vil. Men når du er så krampe-ateist at du ikke kan la biskopens Krist er oppstanden-tweet på påskemorgen stå uimotsagt, er det kanskje på tide å få seg en hobby. Det finnes mye godt lesestoff om respekt for andres meninger, gode og dårlige debatteknikker og generell oppførsel, for eksempel. Eller ta opp såpespikking, nupereller eller pilfletting. Viktig å få frem meningen sin. Jeg vil vel påstå at ateister og humanetikere "misjonerer" mer enn de aller fleste kristne.
Skravla Skrevet 12. april 2020 #24602 Skrevet 12. april 2020 Trøtt..... naboen over hadde enten fest eller heftig krangling til rundt kl 3 i natt - og fuglene satte i gang kl 6. Da klokken var 7 så sto jeg opp og kl 8.30 hadde jeg dusjet, gått tur, kjøpt røkelaks og avokado og laget frokost....... Sov en liten ettermiddagslur, men det blir nok ikke noen sen kveld. Var veldig fristen å lene meg mot naboens ringeklokke kl 7.30 i dag morges. Men det var ganske mange ute så tidlig en påskemorgen..... joggere, syklister og hundeluftere i fleng langs Akerselva - jeg gikk etterhvert over til å vandre gatelangs og der var det langt færre folk.... meg og ingen andre. 🚶♀️
Daria Skrevet 12. april 2020 Forfatter #24603 Skrevet 12. april 2020 Det var festligheter her også i natt, men jeg kompenserte med å sove til 10.30... Nå koser jeg meg med Bjørn Eidsvåg, te sjokolade og julekake. Det var hvertfall kake - nå er visst asjetten tom 20 minutter siden, Skravla skrev: Viktig å få frem meningen sin. Jeg vil vel påstå at ateister og humanetikere "misjonerer" mer enn de aller fleste kristne. Oh yes. Jeg har spennende, interessante og gjensidig respektfulle diskusjoner med folk som tror noe annet enn meg, men ateister begir jeg meg ikke inn i den type samtaler med, de vil bare fortelle meg hvor dum jeg er og hvor feil jeg tar. Kan det ikke bevises og bekreftes, er det pr def sprøyt. Det blir egentlig litt som da Andreas Wahl skulle "avsløre" moderne kunst - det er ikke alt man kan sette to streker under. Så kan man selvfølgelig velge å ikke forholde seg til det, men å se ned på alle som ikke forholder seg til det på samme måte er ganske sneversynt og intolerant. Hvilket ironisk nok er noe av det de er så opptatt av å anklage religion for å være...
Daria Skrevet 12. april 2020 Forfatter #24604 Skrevet 12. april 2020 (endret) Gammal drøm er en av de sangene jeg kunne i mange år før jeg fikk vite at det var en MGP-sang (men det er ikke den eneste MGP-sangen jeg har sunget i kor... ). Endret 12. april 2020 av Daria
Roadrunner Skrevet 12. april 2020 #24605 Skrevet 12. april 2020 1 time siden, Daria skrev: Da vi var ca 12, hadde en venninne og jeg dilla på Karate Kid-filmene generelt og Ralph Macchio spesielt. En følge av det er en viss vedvarende svakhet for denne sangen (som nettopp dukket opp på VH1 classic) - en annen er at jeg følger Ralph Macchio på insta... Fine sangen
Daria Skrevet 12. april 2020 Forfatter #24606 Skrevet 12. april 2020 Man må vel kunne si at sangen har holdt seg bedre enn sveisen...
Daria Skrevet 12. april 2020 Forfatter #24607 Skrevet 12. april 2020 På 31.3.2020 den 22.01, Daria skrev: Alexandra Silber lever farlig med After Anatevka - hun begir seg inn i dikte-videre-på-andres-historier-territoriet, og følger Hodel ut av Spellemann på taket og inn i Sibir etter Perchik. Parallelt med nåtidshistorien får vi tilbakeblikk til hennes liv, lett gjenkjennelig fra musikalen (som Silber har spilt i både på Broadway og i West End), og også Perchiks bakgrunnshistorie. Jeg er kanskje ikke alltid like fornøyd med valgene hun gjør for dem - dette er jo personer jeg allerede før jeg åpner boka bryr meg om, ønsker at godt og har gjort eg opp tanker om skjebnen til, men hun lykkes godt i å holde på karakterene deres - jeg tror på at dette er de samme Hodel og Perchik som jeg har truffet før, og det er mer enn jeg kan si om enkelte forfattere når de skriver oppfølgere til sine egne bøker... Hun har tydeligvis også spilt i Kiss me Kate - dette kuttet har jeg sett mange ganger, men jeg husket jo ikke navnet. Jeg har alltid glede av sånne oppdagelser...
Daria Skrevet 12. april 2020 Forfatter #24608 Skrevet 12. april 2020 Jeg har en nokså eklektisk boksamling. Jeg innser likevel at en bok om USAs tidligere utenriksminister Madeleine Albrights smykker vil tilhøre den smalere delen av samlingen (men hun skriver litt om sin bevisste bruk av særlig brosjer som symboler i selvbiografien, og det var ganske interessant). Jeg innser også at det definitivt er leggetid, og at en fullstendig stans i bokkjøp bør innføres umiddelbart... -To romaner (egentlig ni - den ene er en samleutgave...) -To notehefter -To romaner -Et notehefte -En musikalbok -Ni bøker (på vegne av en venn...) -Tre pakker te -En eske shortbread -En pose sjokolade -En smykkebiografi (lite brukt genrebetegnelse...)
Daria Skrevet 13. april 2020 Forfatter #24609 Skrevet 13. april 2020 Jeg tok med morgenteen min ut på tur og satt helt alene ytterst på bryggekanten - bare meg og fuglene. Og vinden, den var tidvis ganske insisterende til stede... Det har den visst tenkt å fortsette med, men jeg satser på at den holder seg i en retning som ikke er altfor plagsom på balkongen - jeg har planer om te og bok og second breakfast...
Daria Skrevet 13. april 2020 Forfatter #24610 Skrevet 13. april 2020 Det ble både second breakfast og lunsj, to kanner te, framgang i to bøker og ytterligere to påbegynt (hvorav en ble forkastet igjen. sær og oppbyggelig oversentimental og moralsk 60-tallslitteratur...).
Daria Skrevet 13. april 2020 Forfatter #24611 Skrevet 13. april 2020 Bjørn Eidsvåg i går, Are Kalvø og Halvdan Sivertsen i dag - alt lineært på nrk. Nok en gang føler jeg meg ung, hipp og oppdatert - og som jeg bryr meg...
Daria Skrevet 13. april 2020 Forfatter #24612 Skrevet 13. april 2020 (endret) Men altså, jeg vi jo høre Halvdan gjøre sine egne sanger, ikke andres alternative versjoner. Ikke et vondt ord om Odd Nordstoga, men originalen er jo mye bedre. Det er jo en grunn (ok, det er flere, men en av dem) til at jeg ikke ser på Hver gang vi møtes (eller Må vi møtes hver gang?, som Henrik Syse kalte det... ). Endret 13. april 2020 av Daria
Daria Skrevet 13. april 2020 Forfatter #24613 Skrevet 13. april 2020 Moddi må jo være halvt skogstroll eller villvette eller noe sånt...
Daria Skrevet 13. april 2020 Forfatter #24614 Skrevet 13. april 2020 Kremhvit dress og kritthvit pologenser. Motepolitiet feller en knalhard dom over Sondre Justad
Daria Skrevet 14. april 2020 Forfatter #24615 Skrevet 14. april 2020 (endret) I dag har jeg hatt på vekkerklokke for første gang på en måned - ikke fordi jeg skulle noe (strengt tatt har jeg ikke engang arbeidsdag før i morgen), men jeg sliter sånn med å sove for tiden. I et forsøk på å bukt med det er det (relativt) tidlige morgener som gjelder framover. Det virket som en kjempeidé i går kveld, da jazzradioen (jeg orker ikke P2s nyhetmorgen nå...) klinget utover soverommet kl 7.30 etter knapt fire timers sammenhengende søvn var jeg ikke like overbevist... Men jeg var oppstanden kl 8, er påkledd og velfrisert og bespist, og har alt vært i butikken - det må jo være en godkjent start... Endret 14. april 2020 av Daria
Skravla Skrevet 14. april 2020 #24616 Skrevet 14. april 2020 Det å stå opp og legge meg til samme tid hjalp godt da jeg surret med søvn. Men det er enklere sagt enn gjort. Påsken har tæret på mine søvnvaner og jeg har faktisk sovet dårligere enn normalt. Men med vekkerklokke på så regulerer det seg forhåpentligvis. Uvant å jobbe igjen. Glemte selvfølgelig at pause-alarm er slått av så det ble alt for lang tid foran pc uten pause. Et par videomøter, et par telefonmøter, telefonveiledning...... litt ør etter denne dagen.
Daria Skrevet 14. april 2020 Forfatter #24617 Skrevet 14. april 2020 Pause er viktig Å legge seg noenlunde til samme tid hver dag har jeg blitt bedre på, men det betyr jo ikke nødvendigvis at jeg sovner da. Særlig ikke når jeg sover til 8 en dag og 10.30 dagen etter... Dessuten har jeg, etter å ha tatt dette ned å holde seg hjemme veldig bokstavelig den første uka, innsett at jeg er mer lik min mor enn jeg liker å innrømme og faktisk må ut hver dag, både for hode og kropp og sjelefred. Kveldstur er fint, men morgentur har også vist seg å ha uante kvaliteter...
Skravla Skrevet 14. april 2020 #24618 Skrevet 14. april 2020 Dessuten har du jo innarbeidet turvanen veldig mye i hverdagen de siste årene - og det påstås at man kan bli avhengig - hva vet vel jeg
Daria Skrevet 14. april 2020 Forfatter #24620 Skrevet 14. april 2020 8 minutter siden, Skravla skrev: Dessuten har du jo innarbeidet turvanen veldig mye i hverdagen de siste årene - og det påstås at man kan bli avhengig - hva vet vel jeg Avhengig og avhengig - det har hvertfall blitt en såpass innarbeidet vane at jeg merker det hvis det går for mange dager uten... 6 minutter siden, Skravla skrev: Hva synes du om dagens Sandi-bok? Jeg er noen dager på etterskudd - akkurat nå sitter jeg og leser og om de farlige lesende kvinnene...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå