Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Innser at man hadde blond moment i går. Kjøpte loungeplass pga lang ventetid mellom fly og tenkte ikke på at som sølvmedlem er det inkludert i julen. 🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En problemstilling man slipper med toget... :fnise: 40 min til avgang, 10 min til toget er forventet på stasjonen,  halvannen time siden utsjekk fra hotellet... *henger på stasjonen *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi er ombord! :tog: Fortsatt en halvtime til avgang, men det et så mye bedre å kunne vente her. Mitt sete, og her skal jeg  bli helt til Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme! Kofferten har lagt på seg seg fire bøker, en halvkilo te, rundt en kilo sjokolade, fire små syltetøyglass, to tuber ost, fem pakker kjeks og knekkebrød og en tube dillkaviar. Nokså standard svenskeshopping, altså :fnise: Dessuten ble det stjerne som forhåpentligvis passer i toppen av mitt lille tre og en nisse som sitter lent til en tråsnelle-lysestake og syr :nisse: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kofferten min la på seg 6 plater sjokolade, 2 tuber ost og 1 tube kaviar. I tillegg et par bokser jerntabletter. 

Alt er pakket ut og kofferten er tom. Jeg sitter nå og jobber med å ikke sovne i sofaen så jeg tror jeg snart skal slå meg sammen med dynen og sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dette du pådro deg i tebutikken i går teller ikke...? :filer: 

Jeg har fått på plass den glitende stjerne høyt i toppen og testet den ene teen - Kusmi Tsarevna. Julete i en stor og fin boks i gull og knallrødt, og siden den ble ansett som juevare var den til halv pris. Trist, men leit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daria skrev:

Og dette du pådro deg i tebutikken i går teller ikke...? :filer: 

Jeg har fått på plass den glitende stjerne høyt i toppen og testet den ene teen - Kusmi Tsarevna. Julete i en stor og fin boks i gull og knallrødt, og siden den ble ansett som juevare var den til halv pris. Trist, men leit.

Huff da.... og 2 pakker te. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01.01. En lest, ingen kjøpt.

2019 var et spinnvilt leseår med godt over 100 leste (jeg skal komme tilbake til de nøyaktige tallene). Jeg har ingen illusjoner om å gjenta det, men det er jo greit med en god start. Marilynne Robinsons Lila kjøpte jeg tilfeldig for et par år siden, og oppdaget til mib overraskelse at hun bl.a. er en av Obamas favoritter, og i det siste har jeg sett henne på "tiårets beste"-lister. Lila tilhører en trilogi (dette var også nytt for meg, her må leses mer) frittstående historier fra en liten by i Idaho. Den strekker seg over flere tiår (jeg bruker litt tid på få oversikt over når det hele egentlig foregår, tidsmakørene er så få og subtile at de er lette å overse), varndrer uanstrengt på kryss og tvers av det meste av kronologi og tar for seg de store spørsmålene rundt teologi og eksistens, samtidig som den forteller en helt konkret historie og kjærlighet og tilhørighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Daria skrev:

Hjemme!

Noen misunner andre som kanskje muligens hadde kortere reise i går... Først satt man i transitt i 4 planlagte timer og så kom 1,5 uplanlagte på toppen av det - før man så måtte kjøre ymse mil hjem fra flyplassen. Summasummarum: inn døra kl 00:15.

Slikt liker man ikke når man skal opp kl 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre satt på toget i planlagte 3t 36 min (avgang og ankomst helt etter ruta) samt 9 min buss fra toget og hjem (hotellet lå dessuten på togstasjonen). Andre hadde dessuten fri i dag, en fridag som har blitt brukt til å gå tur i solskinn på Tjuvholmen, begynne på to nye bøker (jubileumsboka til filharmonien og en sørafrikansk roman), pakke ut og gjøre nyttige ting i heimen.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daria skrev:

Andre hadde dessuten fri i dag...

Hvorfor føler jeg tidvis at livet er en anelse urettferdig :sur: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å gni det inn? :fnise: 

2 timer siden, Cata skrev:

Hvorfor føler jeg tidvis at livet er en anelse urettferdig :sur: ?

Livet ER urettferdig, sånn er det bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

03.02: En lest, en kjøpt.

Jeg måtte jo innom Norli for å kjøpe ny kalender, og det er vel egentlig alt jeg har å si til mitt forsvar... :fnise: En bok om glemte forfattere - en av dem står allerede i bokhylla, kjøpt (på loppemarked) og lest i fjor :filer: 

Årets første teaterforestilling er også unnagjort - Charlie og sjokoladefabrikken på Det Norske. Noen opprettholder sin tradisjon med å le høy(es)t på barneforestilling, tidvis av helt andre ting enn ungene. De har tross alt ikke mine mormoner-assosiasjoner til enkelte av skuespillerne... :ler: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute en liten tur, hentet Gudrun Sjödén-pakke på posten og gått en sving på brygga. En australsk turist ble forfulgt av en pågående måke - han gikk nemlig og bar på et rundstykke. Riktignok inni en plastpose, men det er jo ikke noe hinder for en erfaren og sulten bymåke...

-I think he likes me!
-At least he likes your food...
-Yeah,  it probably isn't me... Go fish, that what you're supposed to do!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det evige spørsmål (et av de mange...) - hvor går egentlig skillet mellom en tunika og en kjole..? GS-pakken min inneholdt en av hver, begge rekker meg omtrent til kneet (tunikaen er lengst...), begge trenger bare en strømpebukse for å være et fullverdig antrekk. Mulig forskjellen ville være mer åpenbar på noen med lengre bein... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Lindvik! :pls: Igjen! :bolledeig::flagg: Og Daniel Andre Tande også på pallen, dette er jo vilt!

Gøy å se Schlierenzauer ha en god dag igjen også, jeg hadde unnet ham en pallplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...