Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Jeg dumpet en armfull assorterte stoffbiter på disken på Panduro. Mannen i kassa lyste opp

-Åh, spennandes!
-Jeg trenger noe av det, resten skal jeg vel alltid finne noe å bruke til...
-Det er fort gjort å la seg rive med når man er i gang...

Alltid kjekt å møte forståelse... :fnise: Formiddagens utflukt bragte også nye symaskinvennlige og fluffy svarte tøfler (jeg var litt skuffet over at de ikke hadde de rosa i min størrelse...) og det første julegaveinnkjøpet. Dessuten fikk jeg fylt på med adventsnødvendigheter som pepperkaker, mandariner og sylte mens jeg fornøyd nynnet julesanger (Grown-up Christmas list og What are you doing new years eve) for meg selv og resten av Kiwi (ja, jeg er den gale damen, som i tillegg er arvelig belastet - nynning ligger i genene i min familie...).

Nå: Håndball. VM på tv3 på dagtid forsvinner fort under radaren...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Daria skrev:

Jeg dumpet en armfull assorterte stoffbiter på disken på Panduro. Mannen i kassa lyste opp

Panduro'ske menn er lette å glede. Jeg får ca. samme reaksjon når jeg har vært på jakt i papirhyllene :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at menn som jobber på Panduro har søkt seg dit på grunn av et over middels engasjement for fagfeltet... Ikke at jeg ikke tror de kvinnlige ansatte der også har en viss interesse, men jeg tror nok det faller  seg lettere for en ikke-veldig-hobbyinteressert kvinne å søke seg jobb der enn for en ditto mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være altfor besserwisser, men hvis du tar av deg jakka og ordner ferdig med øreproppene og mobilen før du åpner go'morgen-yoghurten din på toget heller enn omvendt, ville du spart både tid, styr og søl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en bibliotekar på 50+ får boka si antatt på et stort forlag...

Sitat

Hvordan føltes det da du fikk vite at du ble antatt?
– Da «Fluen» ble antatt ringte jeg til flere venner og ba dem om å lese e-posten jeg fikk fra Gyldendal, spurte hvordan de tolket innholdet og om de snakket sant. Etter tre pålitelige bekreftelser hoppet jeg gjennom leiligheten min og oppførte meg lite skikkelig, uten å gå i detaljer.

:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En navngitt lærer ble nettopp høylydt forbannet oppad stolper og nedad vegger på biblioteket - for den vanvittig urettferdige avgjørelsen å gi 5+ i stedet for 6. En del av meg kjenner jo igjen følelsen, en annen del tenker dramaqueen og jobbet hardt for å skjule latteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Daria skrev:

- for den vanvittig urettferdige avgjørelsen å gi 5+ i stedet for 6.

I et sånt tilfelle ville jammen jeg også blitt forbannet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom jeg meg ut i sola så tidlig at da jeg hadde vandret i Slottsparken og vært innom bruktbutikken, passet det fint å rusle ned til Det Norske Teatret for høstens første og sannsynligvis eneste) lunsj & lyrikk. Jannik Bonnevie leste dikt om Maria (og et par om Josef), blant annet et nydelig et av Ingeborg Refling Hagen, Marias bånsull, som jeg satser på å finne igjen på jobben i morgen. På hjemvei pådro jeg meg en blomsterbukett,  i postkassen lå tre pakker te og ventet, Norge leder håndballkampen og i kveld er det tid for Hans og Grete og den gale kontratenor-heksen i operaen. Man kan jo ikke klage på dagen, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anders Jacobsen kommenterer hopprenn på nrk og snakker om at Anders Fannemel er skadet:

-Det er noen måneder siden jeg snakket med ham, men jeg hadde inntrykk av at han var ivrig på å komme tilbake.

To minuttter senere:

-Nå fikk jeg melding fra Anders Fannemel - inntrykket stemmer...

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

05.12: To lest, ingen kjøpt.

Siste bind av Slåttekar-kvartetten til Edvard Hoem, Liv andre har levd, blir i overkant oppsummerende og full av mennesker med litt for like navn - mer slektsgranskningsrapport enn roman. Å følge en slekt i flere generasjoner er et velprøvd og velfungerende konsept, og at historien er sant er interessant, men litt struktur og spenningskurve og sånt er også fint. Dessuten burde noen korrekturlest bedre, det surres stadig med antall barn her og snubles litt i kronologi der.

Senteret av Victoria Durnak tilhører de siste års litterære barseltrend. Fortelleren er nybakt alenemor uten nettverk, men med tilknytningsproblemer og sannsynligvis et snev av barseldepresjon. Hun tilbringer mye tid på kjøpesenteret, som må sies å være befolket av noen over middels pussige figurer, henger på nettforum og gjør tross alt sitt beste for å ta seg av denne ungen hun mener hun ikke føler noe for. Litt sårt, litt rørende, og tidvis ganske morsom, temaet til tross.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Almaas og Thomas Alsgaard med kreative innspill til hoppsporten om forebedringer i tilløpet. Anders Jacobsen ser ikke helt overbevist ut... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fillon Maillet eller filet mignon - det er ikke så lett for en skiskytingskommentator å holde tunga rett i munnen alltid. Kanskje han begynner å bli sulten... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiking av Last Christmas. Jeg føler at tv2 og Keiino akkurat tok julekonsertkonseptet til et nytt nivå, men jeg er litt usikker på i hvilken retning...

Og siden det er tiden for tradisjoner, vil jeg gjerne legge inn min årlige klaging over alt tompratet som om klemmes inn i julekonsertene på tv. Tv2 byr i tillegg på generøse mengder reklame, så på døyt 40 minutter har de rukket hele fem sanger...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de svenske langrennsløperne heter Burmann. Assosiasjonshjernen slo straks til... 🐂 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...