Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne gangen vil jeg ha en versjon hvor bergenseren er med  - og hvor jeg vet om det på forhånd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe burde sette den opp på ordentlig snart. Erik - kan du høyre folket syng?

Skrevet (endret)

Kan du høyre folkets song
Det er eit drønn av lengselen
Det er musikk ifrå eit folk
som no vil sjå Les Mis igjen...

Endret av Daria
Skrevet

Jeg skrur på TdF-sendingen midt i et intervju med Jasper Steuven, og det første spørsmålet jeg få meg meg er How are your chocolate-making skills? Ikke det vanligste spørsmålet jeg har hørt fra en sportsjournalist - men neppe det merkeligste heller,,, :ler: 

Skrevet
På 12.7.2019 den 15.31, Daria skrev:

12.07: Tre lest, fem kjøpt.

Jeg kom litt for nærme Fretex, sånt blir det jo fort en bok av - i dag en Joyce Carol Oates-pocket.

14.07: Fire lest, fem kjøpt.

Ferdig med den første i Jón Kalman Stefánssons trilogi om Gutten - Himmelrike og helvete. Fantastisk språk. Har lest både ved sjøen og på balkongen i dag, i totalt fem forskjellige bøker. Noen funker best i mindre doser, av så mange grunner...

Nå: Vickans födelsedagskonsert.

Skrevet

Richard Söderberg får åpne herligheten, med rosa øyenskygge og flere krystaller enn en middels lysekone, og jeg kan glede meg litt over tanken på alle de homofobe Sverige over som får vondt i magen av akkurat det... 

Skrevet

Årets musikalske gjennomgangstema er åpenbart Melodi Grand Prix...

Skrevet

Oh my. Et band med matchende rosablomstrede fløyelsjakker, og Richard Söderberg er ikke lenger kveldens mest flamboyante...

Forøvrig er jo det morsomste med disse konsertene å se prinsesse Estelles aksjoner... :fnise: 

Skrevet

Estelle veiver entusiastisk til musikken med begge hender over hodet sammen med resten av forsamlingen - og hennes far ser sitt snitt til å kile henne på magen :rulle: 

Skrevet

Kungen og Richard Söderberg så ut som de hadde en interessant passiar om sistnevntes tatoveringer, med Estelle som ivrig tilskuer. Jeg håper dette er noe han har tenkt å utdype på sosiale medier i løpet av kvelden... :fnise: 

Skrevet

Så langt i dag har jeg gjort ca ingenting... Har kommet meg til butikken - det var jo tomt for både is og jordbær - og veksler ellers mellom balkongen (med en bunke bøker) og Tour de France (tekoppen henger med uansett). Har ambisjoner om å gjøre litt nyttige ting i reklamepausene, og kanskje på et tidspunkt bli ferdig med skjørtet jeg holder på å sy om (det er jo nå det er vær til å bruke det), men ikke forvent for mye...

Skrevet

Det diskuteres teknikk og tråkkfrekvens og hva de ulike syklistene gjør kontra hva forskningen mener er mest effektivt.

-Folk er forskjellige, det som passer for noen passer ikke for andre.
-Noen liker mora og andre liker dattera, som man sier.
-Og noen liker begge.
-Da kan det fort bli litt problemer familiært, tror jeg...

Og sånn går no dagan i TdF-bua... :fnise:

Skrevet

Sammenlikningsnerding - Marius I (musikalartisten) vs Marius II (popstjernen). Den mest umiddelbart påfallende forskjellen er i grunnen diksjonen. Det har jeg lagt merke til ellers også, når jeg har sett skuespillere uten formell utdannelse på scenen - å snakke (og synge) scene-tydelig er en treningssak som ikke skal undervurderes, det holder rikke å snakke naturlig.

(Hans Marius Hoff Mittet)

(Christian Ingebrigtsen)

Skrevet

Det er sjelden jeg er på linje med den konservative mannen i et spørsmål om kvinnelig representasjon, men 007 James Bond er jo en mann. Jeg er forsåvidt også enig med ham når det gjelder Daniel Craigs versjon - James Bond skal være tørrvittig, overfladisk, sexistisk og nedlegge flest mulig damer i løpet av en film, det er jo litt av poenget og mesteparten av moroa... James Bond er i utgangspunktet en litterær karakter skapt av en forfatter, det er begrenset hvor mye det er greit å endre ham også ut fra et kunstnerisk prinsipp.

Lag gjerne filmer om en tøff kvinnelig agent, men ikke si at det er James Bond...

Skrevet

Så enig! 

Det neste blir vel at Askepott, Snøhvit eller Den lille Havfrue er menn? :murvegg:

Skrevet
7 minutter siden, Roadrunner skrev:

Så enig! 

Det neste blir vel at Askepott, Snøhvit eller Den lille Havfrue er menn? :murvegg:

For oss som var på Fagottenes sommershow i år har det stengt tatt alt skjedd... :fnise:

Skrevet

Nå synes jeg dette tordenværet begynner å bli unødvendig høylydt...

Skrevet
På 13.7.2019 den 22.43, Daria skrev:

Jeg er åpenbart overmoden for en ny dose LesMis - ble sittende og høre på denne og plutselig var det ting som trengte seg på både i halsen og øynene... :grine:

Pollen kanksje? :engel:

Skrevet

Næh, sånt driver jeg ikke med. Et snev av sentimentalitet og lettrørthet fra tid til annen, derimot....

Skrevet

Jeg har brukt formiddagen til å plante nye blomster på graven til farmor - og jeg har aldri sett så mange og feite meitemark på så liten plass noen gang. Det er selvfølgelig fristende å si noe om god næring, men de er vel kremerte hele gjengen der...

Følte meg nesten slem da jeg skulle kjøpe blomster- tenåringen som hadde sommerjobb i blomsterboden i Majorstukrysset var så fordypet i Game of Thrones-boka, og så kom jeg og forstyrret... :ac: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...