Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Det et vel strengt tatt ikke et personlig besøk, men vi er absolutt på hennes enemerker :fnise:

I dag har vi vært en tur på Skagen og besatt Krøyer & co på kunstmuseet der. Kulturtanten kom tilbake med en kunstplakat, en hatt, et par øredobber av dansk design og en stor grønn tekopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blåser mye i Danmark (sjokkerende,  jeg vet). Jeg har kjøpt ny ytterjakke. Disse to tingene er ikke nødvendigvis helt urelaterte.

Dessuten fant jeg den gode gulrotkake-teen i den lokale tebutikken og hamstret prompte dobbel ladning. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrotkakete??? :klo:

Trodde te var laget av teblader? Ikke gulrotkake? Tørket gulrotkake i tepose? 

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart te, tørket gulrot og rosiner og krydder. Du skal få smake neste gang du er på besøk...

I danske kirker er det tydeligvis helt andre drikkevarer som gjelder. I pausen i kammermusikkkonserten i kveld ble det servert gratis vin - kirken bød... Jeg innså at hosten min ikke var forenelig med klassisk musikk og har vendt tilbake til hotellet, og etterlot Skravla alene med de vindrikkende pensjonistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Har I købt hele byen nu?

Skjønner overhodet ikke hva hotellresepsjonisten antydet :vetikke: Forøvrig er visst dette den store kjøpe-klær-ferien  - en topp og en kjole er dagens resultat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Daria skrev:

Svart te, tørket gulrot og rosiner og krydder. Du skal få smake neste gang du er på besøk...

I danske kirker er det tydeligvis helt andre drikkevarer som gjelder. I pausen i kammermusikkkonserten i kveld ble det servert gratis vin - kirken bød... Jeg innså at hosten min ikke var forenelig med klassisk musikk og har vendt tilbake til hotellet, og etterlot Skravla alene med de vindrikkende pensjonistene.

:fnise: Det skulle jeg likt å se i norske kirker ja. Vi var på seminar i København for et år eller to siden, og det var litt sjokkerende hvor mye alkohol vi fikk servert. Ikke at det plaget meg, men i min bransje er det ikke det vi får mest av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den norske kirke holder seg som regel til små mengder ved spesielle anledninger  - og jeg har ennå ikke opplevd at den har vært hverken musserende eller rosé... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet svarte sandaler :danser:Dessuten er det mulig at jeg har kjøpt enda en kjole. Og te. Mye te. Med navn som Lyset over Skagen og Hav og hyld.

Men først og fremst har vi sett båter! Store båter! Det viste seg da vi kom til Aalborg at Tall Ship Races var i byen, så vi har ruslet kaupang og sett på seilskuter. Et av dem - et stort mexicansk skoleskip - var vi ombord i, det var åpent for besøkende. Lange skjørt, litt vind, bratte leidere med høye trinn og dekk ikke helt i vater i kombinasjon med et krystallsyke-hode - full kontroll og alltid elegant... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Daria skrev:

Men først og fremst har vi sett båter! Store båter! Det viste seg da vi kom til Aalborg at Tall Ship Races var i byen, så vi har ruslet kaupang og sett på seilskuter.

Åååååååh :rodmer: Tall Ships Race... *sukk * Bare litt misunnelig nå. Er "Sedov" med i år? Og "Mir"? Og "Kruzenshtern"? Og så den der artige som jeg aldri husker navnet på som ser ut som noe Columbus kunne ha reist med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så ikke alle,  men vi så en nederlandsk og en dansk - og engelsk som var spesialbygd for å kunne ha handikappede seilere. Har lagt noen bilder på insta, om du er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, den überkule jeg ikke husket navnet på heter Shtandart. Den er med (måtte sjekke sidene til Tall Ships). Ser det er litt tynt mellom de virkelig store i år. Eneste av dem jeg kan finne i programmet er Dar Mlodziezy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ærlig innrømme at de norske skoleskipene er de eneste jeg har noe kontroll på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Du snakker nå med damen som innledet en lengre FB fundering da hun med ett fikk se bilde av et ukjent skip på FBveggen hos en venn som hadde vært på tur  i Middelhavsområdet. (Jeg fant ut av det. ) Jeg innser også at jeg er mer enn snittet interessert i de skipene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm hooome! :nigo: Lot alle prinsipper og motforestillinger fare og tok drosje hjem i regnværet. Ikke at jeg skal synge alt-var-bedre-før-refrenget, men det var da en gang drosjesjåfører stilte i hvit skjorte heller enn hettegenser (med hetten på) og ikke var avhengig av gps på enhver strekning. Vanvittig dyrt er det jo også - over 350 koner for et snaut kvarter. Men akkurat nå var det verdt det...

Jeg satte opp verandadøren, skrudde på oven (jeg hadde en pizza i fryseren - hurra!) og datt ned i sofaen. Deilig med ferie, deilig å være hjemme - og en ikke så deilig sisteetappe. Dumme meg trodde jo at når vi bestilte lugar på overfarten, hadde vi den faktisk hele overfarten, ikke bare en del av den... De siste 2,5 timene av turen satt vi på gulvet, siden det regnet ute var det fullt overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme pris som til meg og jeg ville anta at det var dyrere og lengre hit. Min sjåfør ville veldig gjerne kjøre til Idrettshøgskolen, så jeg foreslo at han gjorde det etter å ha sluppet av meg hjemme. 

 

Her står det også pizza på menyen i kveld.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

06.07: En lest, fire kjøpt.

Nokså beskjeden (og dansk) ferieshopping, hvertfall på bokfronten. Det var nummeret før jeg kjøpte flere kjoler enn bøker... Halvannen bok ble lest, en god del av dem i dype ørelappstoler på en kafé rett ved hotellet. Sånt kan man også gjøre på ferie... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotellfrokost er aldri feil, men knekkebrød og varm saft (forkjølelsen holder stand, jeg har hostet meg gjennom ferien) i morgenkåpe hjemme i sofaen er jo ikke så dumt det heller... Tre planløse ferieuker foran meg, i dag er hovedmålet å pakke ut av kofferten *ambisiøs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten kan man jo ta med seg hotellfrokostvaner hjem - om ikke akkurat ferske wienerbrød, så en biscotti eller to til frokostteen... 🍵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kofferten tømt og det aller meste på plass. Var trøtt og frossen i går kveld og la meg tidlig - det betyr at jeg våknet ganske tidlig i dag. :ler:

 

Men frokost, kaffe strikking og sofa har det blitt god tid til også. Ikke noe kake til frokost i dag da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...