Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Det er vel få steder hvor sammenhengen mellom egen lykke og andes ulykke er så åpenbar og skamløs som i fotball :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NRKs kommentatorer, etter et skudd som går over rnål:

-Skyter man ikke, scorer man ikke.
-Med mindre man nikker, da.
-Jo, jo. Nå skal du ikke være sånn flisespikker...

Du och jag, mannen :rulle: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke tenkte på da jeg begeistret bestilte ni billige brukbøker forleden: De kom med posten og måtte bæres hjem...

Men nå er de i hus - øverst i esken lå en allsangbok fra 1943 (med et imponerende utvalg fedrelandssanger, tiden tatt i betraktning), og det er så langt jeg foreløbig har kommet i utpakkingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigrid Undset-boka fra 1949 kom med en liten reklamefolder - man kunne tegne abonnement på hennes romaner og fortellinger fra nutiden. En bok om måneden, skinn- eller lerretsinnbinding. Muligheten for å tegne seg som subskribent på middelalderromanene i samme utstyr ville også komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2019 den 21.45, Daria skrev:

02.06: Tre lest, ingen kjøpt.

I tilfelle noen lurte på hva jeg har bedrevet dagen med... Jeg har blitt ferdig med en selvbiografi om oppvekst i en religiøs sekt, en bok med regnværsdikt og en samling artikler om teater. Det store spørsmålet blir jo hva jeg skal lese nå...

20.06: Tre lest, ni kjøpt.

Den statistikken bråsnudde... :fnise: Det har blitt mer symaskin enn boklesing de siste ukene, i tillegg til at jeg igjen leser mange og til del tykke bøker parallelt og derfor ikke kommer i mål med noe. Jeg skal nok få pyntet litt på tallene før måneden er omme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Daria skrev:

20.06: Tre lest, ni kjøpt.

Den statistikken bråsnudde... :fnise: Det har blitt mer symaskin enn boklesing de siste ukene, i tillegg til at jeg igjen leser mange og til del tykke bøker parallelt og derfor ikke kommer i mål med noe. Jeg skal nok få pyntet litt på tallene før måneden er omme...

20.06: Fire lest, ni kjøpt.

Som sagt... Halvannen time med Stephen Fry, to brødskiver, to sjokoladekjeks, en kanne med Lady Grey og et sjal på en ikke akkurat sommervarm balkong, og klassisk musikk-boka til mr Fry er ferdiglest. Den er klassisk musikks versjon av litteratuhistorieboka til Knut Nærum - jo mer du vet, jo morsommere er den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man burde vel gjøre et forsøk på å komme seg videre i musikk-nostalgi-mimingen som kjørte seg så fast i A1/Christian Ingebrigtsen-hullet på youtube, jeg har ikke godt av så store mengder fjortishormoner... Men siden jeg falt av pop-toget rundt 2003, har store deler av solo-karrieren til Ingebrigtsen gått meg hus forbi, og mannen lager jo i praksis boyband-musikk for voksne (ord som fra en musikk-hipster sikkert er den ultimate fornærmelse, men fra meg er de fulle av anerkjennelse og kjærlighet) - det er ikke til å unngå at jeg bli sittende fast. Særlig ikke når det i tillegg kommer Oslo-videoer (selv om jeg prøver hardt å la være å henge meg opp i at hun tar trikken fra en holdeplass som ikke er i bruk...)

 

Dagens opptakskassett bød på minner fra en helt annen genre, og - overraskende nok - mitt glansnummer fra TenSing. Nick Cave roper ikke akkurat 18-årig TenSing-sopran, men jeg har sunget solo på denne på konsert (i en litt annen toneart enn originalen, det skal sies), med band og firestemt kor i refrenget. Det er sånne øyeblikk jeg savner litt ved å ikke synge i kor lenger - jeg likte å opptre...

 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Daria skrev:

20.06: Fire lest, ni kjøpt.

Som sagt... Halvannen time med Stephen Fry, to brødskiver, to sjokoladekjeks, en kanne med Lady Grey og et sjal på en ikke akkurat sommervarm balkong, og klassisk musikk-boka til mr Fry er ferdiglest. Den er klassisk musikks versjon av litteratuhistorieboka til Knut Nærum - jo mer du vet, jo morsommere er den. 

20.06: Fem lest, ni kjøpt.

Jean Rhys' Wide Sargasso sea har stått på leselisten lenge. Den er inspirert av Jane Eyre og gir stemme og historie til mr Rochesters første kone - den kreolske mad woman in the attic.

Jeg blir så effektiv når det ikke er noe på tv - i løpet av kvelden har jeg også nesten sydd ferdig jakken jeg holder på med. Nå gjenstå bare knapper og snor, samt å presset og sy på de to krage-delene - hvis det lar seg gjøre. Jeg tok en Pippi, tenkte at det har jeg aldri gjort før, så det kan jeg sikkert, og tegnet og klippet deler til en Peter Pan-krage på frihånd. Det er en grunn til at jeg sjelden syr av så dyre stoffer... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er elever og lærere sendt på sommerferie, eleven som lånte med seg fullt sett med bøker for å kunne lese og forberede seg til neste år, ved siden av sommerjobb og trafikalt grunnkurs, har fått beskjed om å huske å ha ferie også, kake er spist, sommersanger avsunget, pensjonister takket av og bokmottaket stengt. Om en uke har jeg også ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Midsommarkonsert fra Göteborg, hvor det regner. Hver musiker har fått sin egen paraplyholder, mens gösskoret i matrosdress må finne seg i å bli våte. Men det store spørsmålet ser ut til å være hvorfor jeg aldri har vært i botanisk hage i Göteborg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tryllekunstneren/nøkken (han sitter ved fossen iført bladverk og grønske og gnikker på en fele...) på konserten tryller fram stadig nye epler fra armhulen. Blir nok noen dager til jeg får lyst på eple igjen... 🍎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2019 den 22.48, Daria skrev:

20.06: Fem lest, ni kjøpt.

Jean Rhys' Wide Sargasso sea har stått på leselisten lenge. Den er inspirert av Jane Eyre og gir stemme og historie til mr Rochesters første kone - den kreolske mad woman in the attic.

22.06: Seks lest, ni kjøpt.

Jeg oppdaget Terje Føyn på lunsj & lyrikk for noen uker siden, han har noen fantastisk fine bilder og formuleringer (og andre som blir litt for høytflyvende for meg...).

Nå er jeg i gang med en av mine nye bruktbøker - jeg får tydeligvis aldri nok av Kennedy-biografier - og en tysk roman jeg pådro meg på salg i mai; Alle dagers ende av Jenny Erpenbeck. Så langt lever den opp til alle forventninger og litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Daria skrev:

Jeg har kastet sjokolade :sjokk: Fordi jeg ikke likte den :sjokk: 

Hva slags sjokolade var det?

 

Jeg kastet sjokolade i forrige uke fordi nøttene smakte harskt.... og det var 2 måneder siden best før datoen.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mørk sjokolade med tranebær og chilli og den raw-varianten jeg fikk av deg. Det er godt mulig den er bedre både for miljøet og for kroppen, men den smakte jo ikke sjokolade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at den ikke var god. 

 

Men sjokolade må smake sjokolade - ellers er det jo ikke noe poeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daria skrev:

Det ble litt som disse myke cookiene - det smaker litt uferdig...

Men de er jo gode..... :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...