Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Ganske unge og ganske høyrøstede tenåringer bakerst i bussen fikk bussjåføren på besøk. Plutselig roet det seg mange hakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en gangs skyld viste det seg å være en sammenheng mellom leggetid og å våkne tidlig og uthvilt - jeg var i seng kl 23 (relativt tidlig i min verden), sovnet fort, sov godt og var usedvanlig våken allerede kl 7. 8 timers søvn skal jo holde for en natt, egentlig... At jeg klokka kvart på 11 fortsatt sitter i nattkjole og morgenkåpe og drikker te og ser Beat for beat (og har rukket to frokoster) er jo en helt annen sak... :fnise: 

 

Gaute Ormåsen synger My way - alltid verdt et gjensyn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos gårsdagens mye omtalte kronikk og påfølgende #villebarepratelitt-debatt, kom det en fyr og dumpet ned på lesebenken min i dag mens han mumlet fram den originale og velformulerte åpningsreplikken Sitter du og leser? :rolleyes: Da det ikke førte til en livlig samtale, fulgte han opp med den dobbelt klønete Bor du her? (1. Spør aldri en fremmed kvinne hvor hun bor. 2. Vi satt på en parkbenk...), som pussig nok heller ikke ledet noe sted. Etter et par minutter med enstavelsesord og demonstrativ manglende interesse tok han hintet og forsvant, og gjorde seg sånn sett primært skyldig i dårlige sosiale antenner. Han var ikke truende, ikke pågående, ikke fysisk - men jeg satt likevel igjen med høy puls og skjelvende hender, fordi jeg som så mange andre har dårlige erfaringer fra tilsvarende situasjoner rakk å tenke Hva om han ikke går...? 

Jeg har hatt hyggelige, interessante og spennende samtaler med fremmede - når de har oppstått spontant og naturlig. Jeg glemmer aldri han som kom innom biblioteket i ødemarka for å låne en bok - vi endte med å skravle i halvannen time. Menn som derimot uten hverken innledning eller anledning tramper inn i intimsfæren min og forventer en samtale de ikke engang har tenkt å lede - noen tror åpenbart at å si Hei holder for at jeg skal ta over initiativet - har tapt fra start...

Jeg diskuterte en gang med en ellers oppegående bokbloggerfyr dette med å ta kontakt med noen som leser - han mente at en bok nærmest var en invitasjon til en samtale, jeg mente at det er det stikk motsatte. Jeg leser, la meg være (og ja, boka er sannsynligvis mer spennende enn deg, ukjente mann) - unntaket er hvis man faktisk har noe relevant og interessant å komme med om akkurat den boka som kan være verdt å snakke om (stikkord snakke om, ikke mansplaine...).

/dagens utblåsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daria skrev:

Jeg diskuterte en gang med en ellers oppegående bokbloggerfyr dette med å ta kontakt med noen som leser - han mente at en bok nærmest var en invitasjon til en samtale

Hvordan kan han være bokbloggerfyr? :sjokkert: En bok er jo det ultimate signal for "her sitter jeg og passer mine egne saker og har det i grunnen ganske OK, så hvorfor kan ikke du også passe dine egne saker og det primært et annet sted for jeg leser".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Han mente visst at det å snakke om bøker var noe alle bokelskere traktet etter alltid, jeg mener det er en sannhet med svært store modifikasjoner. Ikke minst fordi 90% av de som henvise til boka jeg holder på med har null peiling på eller interesse for de, det er bare en nærliggende ting å gripe til, og de bryr seg ikke om svaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daria skrev:

Han mente visst at det å snakke om bøker var noe alle bokelskere traktet etter alltid

:fnise: Folk har fra tid til annen foreslått at jeg burde prøve å være med i en boksirkel. Jeg blånekter hver gang - bøker leser jeg, jeg snakker ikke om dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Jeg snakker gjerne om bøker - forutsatt at samtalepartneren også har en genuin interesse for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen foran meg på toget surfer på en eller annen datingapp - jeg ser speilbildet av skjermen hans i vinduet og klarer ikke helt å ta til meg blikket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vanvittig cupkveld! :daane: :ball: Jeg trenger en RBK-scoring snart, men bombenedslagene kommer tett i kveld. Det er absolutt på sin plass å hente fram Norsk Tippings gamle slagord om at livet er morsommere for den som er glad i fotball...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Dette var jo en cupbombe.
-Ikke i vårt hode...

:hoho:  

Kongesvar fra treneren til Fram Larvik, 2. divisjonsklubben som har slått ut elitelaget Strømsgodset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men der var nevnte ekstraomgang endelig over og jeg kan pustet lettet ut over RBk-avansement. Dessuten kan jeg tillate meg å :hoho: :hoho: over at både Enga og Lillestrøm røk ut - jeg tok ikke sjansen på jinxe noe før RBK-kampen var helt ferdig... :fnise: 

Nevne jeg forresten at Molde ligger under med to mål mot Aalesund? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Ja, nei, altså - egen lykke er som kjent det beste, men andes ulykke er heller ikke å forakte... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...