Daria Skrevet 9. juli 2019 Forfatter #22381 Skrevet 9. juli 2019 I natt våknet jeg bare to ganger med hostekuler - framskritt! Dessuten fortsetter jeg det som åpenbart er den store boyband-nostalgi-sommeren (skjult fjortis, snikende midtlivskrise...) og har gått gjennom min nokså omfangsrike (men på ingen måte komplette) samling Westlife-cder for å finne ut hvorfor en sang jeg ikke gjenkjente tittelen på (utover at NKOTB i sin tid hadde en hit med samme tittel, et øyeblikk trodde jeg at vi hadde nådd peak boyband-cover...) og ikke hørte en eneste bjelle ringe da jeg leste teksten, likefullt dukket opp fra hjernens dyp så snart jeg hørte den. Mysterium løst - den var b-siden på den aller første singelen, under en annen tittel (og det faktum at youtube-videoen jeg snublet over bruker et mye nyere bilde hjalp heller ikke). Fred i sjelen er gjenopprettet, og min tro på nytten og gleden av å ha fysiske eksemplarer av musikk, film og bøker er fortsatt like sterk
Daria Skrevet 9. juli 2019 Forfatter #22382 Skrevet 9. juli 2019 Same, same but different... Det virkelig imponerende/skremmende er jo at Jordan fortsatt hadde falsetten inne på konserten i spektrum for noen år siden
Daria Skrevet 9. juli 2019 Forfatter #22383 Skrevet 9. juli 2019 Jeg fant en benk (den sto akkurat der den pleide) og en bok (den lå i veska der jeg hadde lagt den) og hadde en fredelig lesetime to kvartaler hjemmefra. Nå er det tid for mitt daglige studium av menn med trang shorts og medbragt banan (det er visst i ferd med å bli en trend...), dessuten har jeg jo flere nye teer å teste...
Skravla Skrevet 9. juli 2019 #22384 Skrevet 9. juli 2019 Jeg har endelig fått begynt på bokhyllene mine. Har en billy igjen.
Daria Skrevet 9. juli 2019 Forfatter #22385 Skrevet 9. juli 2019 Regner med at vi snakker rengjøring, ikke effektiv lesing... Lynghonningte
Daria Skrevet 9. juli 2019 Forfatter #22386 Skrevet 9. juli 2019 Toblerone med salte mandler var heller ingen uting, bare sånn til opplysning...
Daria Skrevet 9. juli 2019 Forfatter #22387 Skrevet 9. juli 2019 Det er jo et snev av overmodent boyband over Arvingarnas synkrondans og fargekoordinerte antrekk. Westlife om ca 15 år... *ser allsång*
Daria Skrevet 9. juli 2019 Forfatter #22388 Skrevet 9. juli 2019 -Se, jeg har en venn med veldig høy inntekt. Han har noen poeng, men de hadde kommet bedre fram og framstått som mer allmenngyldige uten fokuset på hvor mye denne vennen taper på å være organdonor. De færreste taper 100 000 kr på åtte ukers sykemelding...
Skravla Skrevet 9. juli 2019 #22389 Skrevet 9. juli 2019 29 minutter siden, Daria skrev: Det er jo et snev av overmodent boyband over Arvingarnas synkrondans og fargekoordinerte antrekk. Westlife om ca 15 år... *ser allsång* Glemte helt det. Vet knapt hvilken dag det er i ferien. Får vel satse på at jeg husker å stå opp tidlig neste uke.
Daria Skrevet 9. juli 2019 Forfatter #22390 Skrevet 9. juli 2019 Det kan vel være du blir etterlyst om du glemmer det
Skravla Skrevet 9. juli 2019 #22391 Skrevet 9. juli 2019 19 minutter siden, Daria skrev: -Se, jeg har en venn med veldig høy inntekt. Han har noen poeng, men de hadde kommet bedre fram og framstått som mer allmenngyldige uten fokuset på hvor mye denne vennen taper på å være organdonor. De færreste taper 100 000 kr på åtte ukers sykemelding... Behøver ikke å være så ekstremt rik og om nav dekker fra dag 17 så får man kun 6G dekket.
Daria Skrevet 9. juli 2019 Forfatter #22392 Skrevet 9. juli 2019 Hvis den delen av lønnen din som overstiger 6G utgjør 100 000 kroner på noen uker har du en inntekt ganske høyt over snittet...
Daria Skrevet 9. juli 2019 Forfatter #22393 Skrevet 9. juli 2019 I programmet om Carmens-oppsetningen i Bregentz opplyses det om at scenografen er tobarnsmor før det nevnes at hun er festivalens andre kvinnelige regissør noensinne. Jeg venter fortsatt på at de skal nevne hvor mange barn regissør Kasper Holten har...
Daria Skrevet 10. juli 2019 Forfatter #22394 Skrevet 10. juli 2019 I seng kl 23, våken kl 9. Jeg sier ikke at jeg har sovet i ti timer, men jeg bikket nok åtte ganske greit. Danmarksferie med Skravla er slitsomme greier, det tar noen dager å komme seg... Vurderer en tur på hagesenteret i dag, stemorsblomstene i kassene har nok gjort sitt for i år og jeg hadde jo planer om en pasjonsblomst som kunne slynge seg langs rekkverket... Men først og muligens litt mer frokost, to kjeks er jo egentlig bare en forrett.
Daria Skrevet 10. juli 2019 Forfatter #22395 Skrevet 10. juli 2019 Kassene har fått nye planter - oregano og ruccola og rød basilikum og svart kløver og japansk myrt og lobelia og flittig Lise og blåkorg og en nellik som i følge potten faktisk heter super trouper sissy - den er tross alt i to nyanser av rosa... Pasjonsblomst hadde de derimot ikke, så jeg får dra på tur et annet sted en annen dag. Mulig jeg har fortjent litt is nå...
Daria Skrevet 10. juli 2019 Forfatter #22396 Skrevet 10. juli 2019 (endret) Dagens kommentatoruttrykk: Kronen på rosinen Han skjønte at han var på villspor, da - han skal ha for det... Endret 10. juli 2019 av Daria
Skravla Skrevet 10. juli 2019 #22397 Skrevet 10. juli 2019 Jeg har ordnet en klesvask, hentet ny get-boks og koblet opp og gått tur i dag. Ellers har jeg bare sittet på verandaen i gravemaskinbråk og i sofan med litt lavere bråk. Men nå er alle grøftene bak her fyllt igjen så kanskje bråket er over snart.
Daria Skrevet 10. juli 2019 Forfatter #22398 Skrevet 10. juli 2019 ...kapteinene inviterer til en felles tissestopp, og det har de hatt suksess med i år... Damer på byen tisser i par. Menn i TdF gjør det helst i grupper...
Daria Skrevet 10. juli 2019 Forfatter #22399 Skrevet 10. juli 2019 På 6.7.2019 den 20.15, Daria skrev: 06.07: En lest, fire kjøpt. Nokså beskjeden (og dansk) ferieshopping, hvertfall på bokfronten. Det var nummeret før jeg kjøpte flere kjoler enn bøker... Halvannen bok ble lest, en god del av dem i dype ørelappstoler på en kafé rett ved hotellet. Sånt kan man også gjøre på ferie... 10.07: To lest, fire kjøpt. Kate Bolicks Spinster tilhører kvinneliv- og feminisme-avdelingen i bokhyllen min, underkategori singellivet. Veldig amerikansk på enkelte områder, særlig når det gjelder syn på dating og ekteskap, men flere spennende historiske kvinner - leselisten min har lagt på seg igjen...
Daria Skrevet 10. juli 2019 Forfatter #22400 Skrevet 10. juli 2019 Oppsummering leseåret 2019, 2. kvartal: 59 lest, 49 kjøpt (hvorav 13 lest, to pågår) Tilsvarende tall for i fjor: 44 lest, 38 kjøpt (hvorav 23 lest pr nå) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå