Daria Skrevet 25. juni 2019 Forfatter #22301 Skrevet 25. juni 2019 Det graves i gata utenfor, og et nabohus bedriver fasadeoppussing. En riktig god morgen ønskes alle...
Daria Skrevet 25. juni 2019 Forfatter #22302 Skrevet 25. juni 2019 På 23.6.2019 den 17.40, Daria skrev: 23.06: Syv lest, ni kjøpt. Jenny Erpenbeck fortsatte å overgå forventningene - en av de beste jeg har lest i år. Om et kvinneliv - hun dør på fem forskjellige tidspunkt og boka utforsker hva det har å si for de rundt henne, og så hvordan livet hennes går videre i en virkelighet hvor hun ikke dør. 25.06: Syv lest, 11 kjøpt. Cdon har ofte så lang leveringstid at når pakken endelig kommer, har jeg nesten glemt hva jeg venter på... Lena Anderssons siste, Sveas son, dukket endelig opp i pocket, og siden jeg hadde et gavekort å bruke opp slang jeg også med Orchids on your budget av Marjoire Hillis, samme 30-tallsguru som sto bak boken om å leve alene, som jeg kjøpte og leste tidlige i vår (hun som hadde sterke meninger om hvor mange morgenkåper man trenger...). Denne handler om å leve billig uten at det går på bekostning av stil og komfort.
Skravla Skrevet 25. juni 2019 #22303 Skrevet 25. juni 2019 Jeg må jo finne ferie-bok..... Jeg hadde en men den er jo allerede halvlest så det er ikke noe poeng å ta med den......
Daria Skrevet 25. juni 2019 Forfatter #22304 Skrevet 25. juni 2019 Skal nok ha med et par, tenker jeg...
Daria Skrevet 26. juni 2019 Forfatter #22305 Skrevet 26. juni 2019 Arbeidsdagen blir ikke så effektiv når IT-gutta inviterer oss ut på pizza, men noe må man jo finne på når alle andre har ferie... Litt annet nivå på gårsdagens måltid ute - et vakkert gjensyn med Ekebergrestaurantens fine dining-veranda og deres 7-retter Nydelig mat, fantastisk utsikt og tilhørende kveldshimmel . og vi forsikret vår serviceinnstilte svenske kelner om at vi sees igjen neste år (-Jag är säkert her fortfarande...). Det er også en viss risiko for at våre vakre åsyn vil vise seg i Dagbladets kommende anmeldelse av stedet, de hadde en fotograf på plass...
Daria Skrevet 26. juni 2019 Forfatter #22306 Skrevet 26. juni 2019 På 10.6.2019 den 21.13, Daria skrev: Jeg trenger jo dette skjørtet... *vurderer å gå tilfeldigvis forbi innom Gudrun Sjödén i morgen* Men jeg lurer litt på hvor lange ben modellen egentlig har - det står at skjørtet er 90 cm langt; på meg betyr det gjerne at det rekker meg til fotsålene... Siden det kom salgsvarsel forleden, passet jeg på å gå tilfeldigvis forbi innom i dag... Rødfargen var mye blassere enn det ser ut på bildet - mer korall enn kirsebær - så da var plutselig ikke behovet så stort likevel.Jeg prøvde en snerten omslagskjole, men den var litt for smal over skuldrene - den hender jo jeg har behov for å løfte armene i mer enn 90 graders vinkel...
Daria Skrevet 26. juni 2019 Forfatter #22307 Skrevet 26. juni 2019 To 2.divisjonslag spiller overraskende cupkamp i kveld, på et tidspunkt de hadde egnet med å ha ferie. Det jeg lurer på er om det å måtte avbestille ferie på grunn av uventet cup-avansement er nok for å få dekket det på reiseforsikringen
Daria Skrevet 26. juni 2019 Forfatter #22308 Skrevet 26. juni 2019 -Det er ikke noen konflikt mellom oss og spilleren, det er bare spilleren som håndterer situasjonen på en uakseptabel måte. Høres nokså konfliktfylt ut i mine ører...?
Rosalie Skrevet 26. juni 2019 #22309 Skrevet 26. juni 2019 5 minutter siden, Daria skrev: -Det er ikke noen konflikt mellom oss og spilleren, det er bare spilleren som håndterer situasjonen på en uakseptabel måte. Høres nokså konfliktfylt ut i mine ører...? Hvilket lag er det som kommer med dette fjaset?
Daria Skrevet 26. juni 2019 Forfatter #22310 Skrevet 26. juni 2019 Aalesund, ved trener Lars Bohinen. Klubben har fått bud på spiller, spiller vil bli solgt, klubben vil ikke selge, ergo nekter spiller å spille...
Daria Skrevet 26. juni 2019 Forfatter #22311 Skrevet 26. juni 2019 (endret) Fordelen ved gjennomsiktige trykknapper er at de knapt synes når de er sydd på plagget. Ulempen ved dem er at de er ganske vanskelige å se også mens de sys på. Særlig hvis man glipper en ned i sofaen... Endret 26. juni 2019 av Daria
Rosalie Skrevet 26. juni 2019 #22312 Skrevet 26. juni 2019 2 timer siden, Daria skrev: Aalesund, ved trener Lars Bohinen. Klubben har fått bud på spiller, spiller vil bli solgt, klubben vil ikke selge, ergo nekter spiller å spille... Såpass, ja. Mye god ledelse i norsk fotball, gitt...
Daria Skrevet 26. juni 2019 Forfatter #22313 Skrevet 26. juni 2019 En og annen sjarmerende spiller også...
Daria Skrevet 26. juni 2019 Forfatter #22314 Skrevet 26. juni 2019 Og da var det slutt på moroa for i år - serien er utenfor rekkevidde, og der røk cupen. Mot 1.divisjonslaget Aalesund På straffer Nå må vi vel snakke litt om Horneland igjen...
Daria Skrevet 27. juni 2019 Forfatter #22315 Skrevet 27. juni 2019 Jeg er uvanlig tidlig i gang med klesvasken i dag. Med bråk av flere slag utenfor og varslet finvær utover dagen, gjelder det bare å blir ferdig og komme seg ut - men jeg må også ha rene klær til ferien...
Rosalie Skrevet 27. juni 2019 #22316 Skrevet 27. juni 2019 11 timer siden, Daria skrev: Og da var det slutt på moroa for i år - serien er utenfor rekkevidde, og der røk cupen. Mot 1.divisjonslaget Aalesund På straffer Nå må vi vel snakke litt om Horneland igjen... Mhm... Og sportsdirektør Bjørnebye. Og også styret. Uansett hva som har skjedd og ikke skjedd vedr Bendtner, så synes det svært uklokt å ha den beste spissen på laget i fryseboksen når man ser hvordan alternativene fungerer. Søderlund som er fullstendig ute av form og Botheim som fortsatt er junior og ustabil som juniorer skal få lov til å være.
Rosalie Skrevet 27. juni 2019 #22317 Skrevet 27. juni 2019 Her går også vaskemaskin nr 2 fot dagen. Greit å få unna litt fra morgenen av.
Daria Skrevet 27. juni 2019 Forfatter #22318 Skrevet 27. juni 2019 10 minutter siden, Rosalie skrev: Mhm... Og sportsdirektør Bjørnebye. Og også styret. Uansett hva som har skjedd og ikke skjedd vedr Bendtner, så synes det svært uklokt å ha den beste spissen på laget i fryseboksen når man ser hvordan alternativene fungerer. Søderlund som er fullstendig ute av form og Botheim som fortsatt er junior og ustabil som juniorer skal få lov til å være. Helland er heller ikke sitt beste selv om dagen... Nå er det jo ikke nødvendigvis trenerens feil at spillere er skadet og/eller ute av form av ymse årsaker, men når så mange av de som har vært viktige i laget plutselig er ute begynner man jo å lure på hva som er tankegangen bak, og hvordan ting har blitt håndtert. 9 minutter siden, Rosalie skrev: Her går også vaskemaskin nr 2 fot dagen. Greit å få unna litt fra morgenen av. Skal snart i kjelleren og hente siste ladning, og så skal jeg ut. Takk til veiarbeidere og håndverkere for deres bidrag til å få meg opp og i gang på et tidlig tidspunkt...
Rosalie Skrevet 27. juni 2019 #22319 Skrevet 27. juni 2019 (endret) Ja, nei, de henger virkelig ikke sammen som lag i det hele tatt. Hørte på en episode av Rasmus og Saga (RBK-podcast med to fra Adressa) hvor de intervjuet en av kjempene fra Eggen-æraen, og som han sa så var de så drillet i formasjoner at de ikke trengte å se opp en gang. Når han gikk på løp visste han nøyaktig hvor ballen ville komme ut fra kampbildet. Det samme ser vi til en viss grad hos damene som nå spiller VM. Horneland strippet ned teamet rundt laget før sesongen. Og jeg lurer seriøst på om mental trener var en av dem som ble overtallig. For de kan umulig bruke denne når man ser hvor lite selvtillit som er i laget i år. Endret 27. juni 2019 av Rosalie
Daria Skrevet 27. juni 2019 Forfatter #22320 Skrevet 27. juni 2019 (endret) Samspillet og formasjonssikkerheten var jo det store kjennetegnet og styrken til RBK på 90-tallet - Eggens evige mantra om å spille hverandre gode. Husker det til tide ble påpekt at det var uforholdsmessig få RBK-spillere på landslaget, med tanke på hvor dominerende laget var i eliteserien, og svaret var gjerne at man nærmest måtte ta ut alle eller ingen - ja, de hadde gode enkeltspillere, men først og fremst var de gode sammen. Endret 27. juni 2019 av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå