Daria Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #22081 Skrevet 31. mai 2019 På 24.5.2019 den 22.28, Daria skrev: 24.05: Åtte lest, 13 kjøpt. Det var jo ingenting på tv... En biografi og en memoar , to svært forskjellige damer - Anne Karin Elstad og Aimée Crocker. 31.05: Ni lest, 13 kjøpt. Mulig lest er å overdrive, det ble vel mer skumming etterhvert, men jeg kom meg gjennom den. Jeg blir heldigvis ikke lagt merke til skal visstnok være morsom, jeg synes bare den var teit og pinlig, med en tafatt hovedperson man bare vil filleriste og be henne ta seg sammen. Ut fra hva jeg har lest om den på forhånd forventet jeg forsåvidt heller ikke noe annet, men jeg måtte lese den for et jobbprosjekt,. Lunsj & lyrikk bød på Hans Børli i dag - mye bedre...
Daria Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #22082 Skrevet 31. mai 2019 Det var en gang en kalv som endte som culotte og langtidsstekt bryst på Vaaghals - og det takker vi den for... 🐄
Daria Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #22083 Skrevet 31. mai 2019 8 timer siden, Daria skrev: 31.05: Ni lest, 13 kjøpt. Mulig lest er å overdrive, det ble vel mer skumming etterhvert, men jeg kom meg gjennom den. Jeg blir heldigvis ikke lagt merke til skal visstnok være morsom, jeg synes bare den var teit og pinlig, med en tafatt hovedperson man bare vil filleriste og be henne ta seg sammen. Ut fra hva jeg har lest om den på forhånd forventet jeg forsåvidt heller ikke noe annet, men jeg måtte lese den for et jobbprosjekt,. Lunsj & lyrikk bød på Hans Børli i dag - mye bedre... 31.05: Ti lest, 13 kjøpt. I avdelingen for Nobelprisvinnere og bøker man skal ha lest før man dør, kan jeg nå krysse av for Boris Pasternaks Dr Zhivago. En nokså komplisert affære med mange personer og enda flere navn (russere... Forlaget hadde vært vennlige nok til å inkludere en oversikt over hovedpersonenes forskjellige navnevarianter, det hjalp litt) og flere sammentreff, sammenhenger og koblinger enn jeg tror jeg helt fikk oversikt over...
Cata Skrevet 31. mai 2019 #22084 Skrevet 31. mai 2019 3 minutter siden, Daria skrev: Forlaget hadde vært vennlige nok til å inkludere en oversikt over hovedpersonenes forskjellige navnevarianter, det hjalp litt) og flere sammentreff, sammenhenger og koblinger enn jeg tror jeg helt fikk oversikt over... Jeg prøvde meg for noen år siden, men tror jeg gav meg etter oversikten og før jeg fikk begynt på selve boka . Jeg pleier ikke være så lettskremt, men den tok piffen fra meg i startgropa. Har besluttet jeg fint kan dø før jeg har lest den 😇
Daria Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #22085 Skrevet 31. mai 2019 Dette var mitt andre forsøk - jeg prøvde for noen år siden og ga opp etter rundt 100 sider. Litt av problemet var nok at jeg prøvde å ha den som toglektyre; den er såpass kompleks at den krever konsentrasjon og må leses i lengre bolker, det er ikke en bok du hopper ut og inn av og leser ti minutter her og der. Tror jeg må få sett filmen en dag også...
Skravla Skrevet 31. mai 2019 #22086 Skrevet 31. mai 2019 Jeg har bare sett filmen. Tror jeg dropper boken. Russiske bøker krever konsentrasjon ja.
Daria Skrevet 1. juni 2019 Forfatter #22087 Skrevet 1. juni 2019 Mårrån Sovnet sent og sov litt i rykk og napp (det var en livlig natt utenfor), og plutselig var klokka nesten 11...
Daria Skrevet 1. juni 2019 Forfatter #22088 Skrevet 1. juni 2019 Dessuten har jeg drømt at jeg ha vært i Bergen, funnet en kattunge og dens mor med pels som så ut som et maleri av Chagall og fått jobb som bokanmelde, med den siste GoT-boka som første oppdrag. Blant annet. Bonusen ved litt usammenhengende søvn - jeg husker flere drømmer
Daria Skrevet 1. juni 2019 Forfatter #22089 Skrevet 1. juni 2019 Jeg ble inspirert og søkte opp noen "bøker du bør ha lest"-lister - men hvordan skal jeg kunne ta BBC alvorlig når de på sin topp 100-liste inkluderer Paulo Coelho og Dan Brown? Fo ikke å snakke om listen som mente 50 shades var en nødvendighet...
Daria Skrevet 1. juni 2019 Forfatter #22090 Skrevet 1. juni 2019 (endret) Har gravd fram min 25 år gamle (!) Tottenham-tskjorte (den passet!!) i anledning kveldens CL-finale. Naboen har hengt ut Liverpool-flagget, så noen i huset blir uansett fornøyd med kvelden... Endret 1. juni 2019 av Daria
Daria Skrevet 1. juni 2019 Forfatter #22092 Skrevet 1. juni 2019 Hva er vel mer macho enn store, tøffe menn som synger en musikalsang av full hals mens tårene renner...
Rosalie Skrevet 1. juni 2019 #22093 Skrevet 1. juni 2019 1 time siden, Daria skrev: Bugger! Ja, det gikk jo ikke veien...
Daria Skrevet 2. juni 2019 Forfatter #22094 Skrevet 2. juni 2019 Jeg tror jeg ble tatt av sensuren... Holder på med et digitalt kursopplegg (jobbrelatert, egentlig beregnet for lærere) og kom til det punktet hvor man skal legge inn sin vurdering av kurset så langt i stikkordsform i en felles ordsky. Bullshitbingo førte til feilmelding...
Daria Skrevet 2. juni 2019 Forfatter #22096 Skrevet 2. juni 2019 02.06: Tre lest, ingen kjøpt. I tilfelle noen lurte på hva jeg har bedrevet dagen med... Jeg har blitt ferdig med en selvbiografi om oppvekst i en religiøs sekt, en bok med regnværsdikt og en samling artikler om teater. Det store spørsmålet blir jo hva jeg skal lese nå...
Daria Skrevet 3. juni 2019 Forfatter #22097 Skrevet 3. juni 2019 Dagens frynsegode: Eksamenskonsert med svært dyktig elev fra musikklinja. Ekstrabonus: Den var ferdig på et tidspunkt som tilsa at det ikke var noe poeng i å dra tilbake på jobb, men i stedet ga meg tid til å sjekke ut den lokale bruktbutikken. To potteskjulere til meg
Daria Skrevet 3. juni 2019 Forfatter #22098 Skrevet 3. juni 2019 The Queen referred to her bone spurs obliquely in an official statement issued on Thursday. “We are sorry to have to cancel the engagement, but we feared that meeting Donald Trump would be most painful,” the Queen’s statement read. Satire, selvfølgelig - men all god satire har jo et snev av sannhet...
Daria Skrevet 3. juni 2019 Forfatter #22099 Skrevet 3. juni 2019 En forfatter, kjent nok til at jeg har hørt om ham, vil gjerne sende meg sin nye bok. Bare så synd at han skriver krim og min interesse er ikke-eksisterende...
Daria Skrevet 4. juni 2019 Forfatter #22100 Skrevet 4. juni 2019 Følger live-streaming av pressekonferansen om årets Heddapris-nominasjoner. Spent på hvor mange av dem jeg har sett i år...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå