Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er helt merkelig at det er en så viktig nyhetssak. Selv det at Märtha Louise hentet ham på Gardermoen var i Dagsrevyen... Døh!

Men det prinsipielle i å bruke kirker til denne type alternativ behandling kan jeg gå med på, men her er det kjæresteforholdet og hans sjamanisme som er hovedfokus (uansett kanal) og i mindre grad problematikken rundt dette med alternative behandlingsmetoder og de løfter og håp som gis syke mennesker om helbredelse av uhelbredelige sykdommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske mange - både journalister og andre - som bruker praksisen og meningene hans som en unnskyldning og et skalkeskjul for å fråtse i sladder om forholdet og kjærlighetslivet deres. Problemstillingen rundt å la dem opptre i kirker (og forsåvidt ande steder) er høyst aktuell, men det er vel så mye en diskusjon om og med arrangørene som velger å gi dem lokaler. Man kan tro og mene hva man vil, men man har ingen rett på en offentlig plattform. Sånn sett burde også journalistene som er så indignerte og bekymrede vurdere om de ikke gjør mer skade ved å gi dette så mye oppmerksomhet og gratis reklame. Hvor mange kommer ikke nå til å gå på disse foredragene fordi all omtalen har gjort dem nysgjerrige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nyeste insta-følger er en amerikansk lege, som gjerne vil sende meg en melding. Men hvis han virkelig er lege, ville han vel vært såpass oppegående at han hadde skrevet navnet sitt med stor forbokstav i bioen...? Mvh både kritisk og kravstor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig hørte jeg sitert fra en gammel selvhjelpsbok for menn, om hvordan tiltrekke og sjarmere fruentimmere, at listen over kvinner man skulle unngå å gifte seg med, ble toppet av De lærde kvinner. De er simpelthen uttaalelige. Er det rart man er singel... :filer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes media koker dette prinsesse/sjaman-opplegget til en skikkelig grøt. Det er krigstyper og masse spetakkel, men hvor mange av oss bryr oss egentlig så mye? Hun har fått seg kjæreste - så hyggelig. Han er litt annerledes - so what?

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot meg på fortauet kom en dame med barnevogn. Da jeg innså at vi lå an til å passere hverandre akkurat der en møbelbutikk hadde satt ut et bord og innsnevret fortauet gikk jeg til side så hun kunne komme forbi først. Akkurat på høyde med meg måtte hun viss stoppet hun for å rette på noe på vogn og unge... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! :flagg: 

Jeg har noen naboer som synes det er helt naturlig å ha nasjonalsangene på repeat fra kl 7, så jeg har allerede hørt Ja, vi elsker gjentatte ganger, samt Vi ere en nasjon vi med og Norge i rødt, hvitt og blått. Hvordan Ulf Lundell og Öppna landskap passet inn i sammenhengen, men det er jo bare 114 år siden unionsoppløsningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRKs barnetogskommentator blander Wergeland og Bjørnson på direkten, og gir sistnevnte æren for barnetogene. Oops... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stille og rolig. Har fått hengt ut flagget og  hørt fagottene på radio. 

 

Nå er det litt sløving før bunaden ikles og turen går ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Daria skrev:

NRKs barnetogskommentator blander Wergeland og Bjørnson på direkten, og gir sistnevnte æren for barnetogene. Oops... 

Hun var nok nervøs og burde nok brukt notater. Satser på at notatene ligger i bua så vi unngår sammenblandingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær, ja... Jeg har ennå ikke bestemt meg for hva jeg skal ha på meg, men jeg har god tid og et godt utvalg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for bunad og satser på at det ikke blir for varmt. Det er ikke så ofte sjansen til å bruke bunad kommer så det er hyggelig å lufte den på 17. mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her senket plutselig også freden seg - barens strømaggregat knelte igjen. Etter lukten å dømme er det dieseldrevet, etter lyden å dømme har det større motor enn en buss. Nevnte jeg at det har stått på i natt, rett nedenfor soveromsvinduet mitt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Skravla skrev:

Jeg går for bunad og satser på at det ikke blir for varmt. Det er ikke så ofte sjansen til å bruke bunad kommer så det er hyggelig å lufte den på 17. mai. 

Hadde jeg hatt bunad hadde nok ikke vært noen tvil  det er jo noe av stasen med 17. mai å se alle bunadene. Jeg ha litt lyst på, men det koster jo en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordeler og ulemper ved å bo i sentrum, men dine epistler om bråk og fulle folk gjør at jeg er lykkelig over  slippe. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daria skrev:

Hadde jeg hatt bunad hadde nok ikke vært noen tvil  det er jo noe av stasen med 17. mai å se alle bunadene. Jeg ha litt lyst på, men det koster jo en del...

Jeg har hatt lyst på bunad i mange år, men har hatt med å forsvare kostnaden, men med arv så sparte jeg de pengene. Jeg har jo også hatt tilgang til å låne ved behov, men da gjerne i konfirmasjoner og dåp. Ikke brukt bunad på 17. mai før den ble min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lånt mammas en gang for mange å siden, men hun er noen hakk smalere enn meg. Jeg var det slankeste jeg ha vært i voksen alder da, og jeg måtte likevel legge den ut så mye som mulig. Skulle jeg investert i en, ville jeg gått for Akerdrakten, jeg synes den er mye finere enn Oslobunaden, og jeg liker at den er basert på faktiske historiske stoffer fra omådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du står i den ene enden av drilltroppen, i en av de mest synlige posisjonene, på Karl Johan på 17. mai, direktesendt i flere kanaler og den ene epåletten din faller av...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitstripet dress, svart skjorte, rosa slips og blomstrete tøysko. Dagens antrekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig vi befinner oss i avdelingen for ilandsproblemer, underavdeling bortskjemte matvrak, når dagens skuffelse er at Bølgen & Moi ikke lenger driver museumskaféen på Henie-Onstad. Vi måtte ta lunsjplanene våre et annet sted etter å ha sett utstillinger om månen og surrealisme (to adskilte uten sammenheng...). Men vi ble mette og belåtne til slutt (og fikk dessuten gleden av å høre nabobordets diskusjon om hvorvidt  det svenske ordet for isopor - frigolit - er et tulleord...  :fnise: ).

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...