Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Intergalaktiske Pantertanter? :fnise:  (Et av 80-tallets store oversettingsspørsmål - hvordan ble The Golden Girls til Pantertanter? Hva er egentlig en pantertante, annet enn søsteren til Bagheeras mor...?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

03.25 i natt våknet jeg av at noen spilte badminton i veien utenfor. De var ikke russ, de virket ikke spesielt beruset, de syntes tydeligvis bare at halv fire natt til tirsdag var et ypperlig tidspunkt for en rask kamp...

Skrevet (endret)
På 13.5.2019 den 16.08, Daria skrev:

13.05: Fem lest, ti kjøpt.

Vuggesang av Leïla Silmani er en av årets mest omtalte, om en dagmamma som tar livet av barna hun har ansvaret for. Jeg mistenker at det er en av de bøkene hvor man blir ferdig med boka mye fortere enn man blir ferdig med historien...

14.05: Seks lest, ti kjøpt.

Boken jeg tok med meg ut på tur (Péter Gárdos - Gryningsfeber) viste seg å være både lettlest og fengende, og det var gode leseforhold både før lunsj&lyrikk, i Slottsparken blant syriner og spurver og hjemme på balkongen - og plutselig var det ikke flere sider igjen...

Judy Nyambura Karanja sto for dagens diktlesning og leste Terje Føyn, en lyriker jeg aldri har hørt om. Et kjapt nettsøk forteller meg at hans to diktsamlinger begge kom ut tidlig på 90-tallet, så jeg tror min ignoranse er unnskyldt... Hun pratet også i vei om løst og fast - at hun blir mye mer nervøs av den bittelille bikubescenen enn av hovedscenen (-Her har jeg ingenting å gjemme meg bak...), at hun snakke nynorsk flytende etter et par glass ( :rulle: ), at hun skrev masse dikt da hun gikk på ungdomsskolen. Et par av de eldre mennene syntes visst ikke det var så interessant, for meg er tendensen hun har til å skravle utenom manus en grunn til å gå og høre på henne - sist snakket hun om å være skuespiller, jeg synes jo sånt er spennende. Dessuten skal gamle menn som høres ut som om de stadig gulper opp lunsjen sin være litt forsiktige med å kritisere hva som kommer ut av andre...

Endret av Daria
Skrevet
18 timer siden, Daria skrev:

Intergalaktiske Pantertanter? :fnise:  (Et av 80-tallets store oversettingsspørsmål - hvordan ble The Golden Girls til Pantertanter? Hva er egentlig en pantertante, annet enn søsteren til Bagheeras mor...?)

Tja, søsteren til Bagheeras far? :nigo:

Skrevet
18 timer siden, Daria skrev:

6 minutter siden, Cata skrev:

Tja, søsteren til Bagheeras far? :nigo:

:lol:

Skrevet

Tanken streifet meg da jeg skrev det - og det var vel naivt å håpe at ingen andre av bokas lesere ville komme til samme konklusjon... :fnise: (Men det besvarer fortsatt ikke spørsmålet om hva pantertanter har med gamle damer å gjøre...).

Skrevet
1 time siden, Daria skrev:

...og det var vel naivt å håpe at ingen andre av bokas lesere ville komme til samme konklusjon... :fnise: 

:rulle:

Skrevet

Og derr! var vi i gang - eurovisjonshymne, Edward af Silén og det hele...

Skrevet

Danserne hennes har funnet fram de norske vimplene - i anledning 17. mai, antar jeg...

Skrevet

Hun ene programlederen har lånt kjolen til Gina G fra noen år tilbake. 

Skrevet

Kjolen til Gina G har gjenoppstått! (Antar at alle selvfølgelig husker den fra 1996...)

Skrevet

Se der ja - felleshjernen er i MGP-modus :rulle:

Skrevet

Dominatix-Madonna :pisk: 

Skrevet
5 minutter siden, Daria skrev:

Se der ja - felleshjernen er i MGP-modus :rulle:

Ja, men det var jo samme kjolen.... :ler: 

Skrevet

Lysekrone-krystaller + vadestøvler = MGP-chic...

Skrevet

De gutta kunne gått på scenen i BoM når som helst. Helt ned til gliset..... eller kanskje ikke  han med singet...

Skrevet

Modulasjon! :hoppe: Helhvitt og et forsøk på synkronisert dansing - noen på scenen får endelig leve ut Westlife-drømmen (med varierende hell...).

Skrevet

Darude og Sandstorm - joda, det ringer noen bjeller... Om de bjellene ringer med nostalgisk gjensynsglede er jo en helt annen sak... 

Skrevet

Og der var "den grønnkledte" fra Peer Gynt..... :ler: 

Skrevet
2 minutter siden, Skravla skrev:

De gutta kunne gått på scenen i BoM når som helst. Helt ned til gliset..... eller kanskje ikke  han med singet...

:fnise: Ikke overbevist om at jeg er dyvåt og døpe-klar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...