Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg så tilfeldigvis Eides språksjåv med Sidsel Wold som gjest forleden - hun fortalte at refrenget her synges på israelsk røverspråk, og at det egentlig betyr (originalt nok) Jeg elsker deg. I følge hjernen min er den tett knyttet til Niklas Gundersen i Spellemann på taket - en eller annen gang i løpet av spilleperioden (det sto neppe i manus og skjedde ikke på premieren) ble dette sangen hans karakter synger i bryllupsscenen (svært passende, viser det seg jo) :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessuten med kvinnelig dirigent - i 1978.

Skrevet
På 8.5.2019 den 17.49, Skravla skrev:

Det er noen som har det. Jeg har ikke fått tilsendt noen i posten. Operaen har også klart å bare sende 1 i år. 

Sånn for å være sikker - mulig de leste her i går - så lå det tre stykker i postkassen min i dag. :ler: 

Skrevet

:ler:

Jeg sendte salgskontoret en mail om det og påpekte at det var dyrt for både dem og miljøet, og fikk til svar at i teorien skulle listene vaskes mot hverandre så man bare fikk ett program, men at det hendte det glapp...

Skrevet

Klassekampen ringte - kun for å sjekke at mitt nyoppstartede abonnement hadde blitt levert som det skulle...

Skrevet

Prisen for dagens mest velmente, men uopplyste insta-kommentar går til hun som skrev til Sophie Dahl at "You should write a book". Dahl påpekte høflig at hun har skrevet og gitt ut fem...

Skrevet

Mamma er i byen. Hun går på sykurs hos en av de mer kjente designerne (i hvert fall i hennes alder. Så nå har jeg fått litt hjelgp til å sortere. I dag var vi litt veldig mye uheldige med været, men har hatt en fin tur til byen for det. 

Skrevet

Vått, men etterlengtet...

Skrevet
På 5.5.2019 den 15.00, Daria skrev:

05.05: To lest, syv kjøpt.

Det ble en liten søndagsutflukt til bokmarkedet på Bjølsen... :shoppe: Jeg fant uleste bøker av tre favorittforfattere (Kjell Westö, Ian McEwan, Amitav Ghosh), en diktsamling, en amerikansk queer-klassiker, en roman basert på en svensk rojal skandale og en bok fra Paris under 1. verdenskrig, skrevet av mannen som da var norsk visekonsul i byen (inni ligger et konfimasjonskort fra 1931...).

10.05: To lest, ti kjøpt.

Rastløsheten ulmet, godt hjulpet av naboens festbråk, og det store spørsmålet ble hva man kan finne på en regnfull fredagskveld. Svaret viste seg å være kveldsshopping på Oslo City, og resultatet ble tre salgsbøker og et brett med øredobber...

Skrevet

Jeg sier ikke at MGP-tåka er i ferd med å senke seg, jeg konstaterer bare at jeg drømte om Måns Zelmelöw og våknet med fjorårets kyllingrap på hjernen... Deretter sovnet jeg igjen og våknet med East 17 surrende i hodet, og det har jeg ingen god forklaring på :vetikke:

Skrevet

Man undres på hvorfor "Dominics Pizza" har fått det for seg at det er lurt å gi meg tilbud om pizza. Åpenbart er han ikke norsk for mailene kommer på engelsk. Vil ikke ha kald pizza fra USA når jeg kan bake selv og få den varm. (Eller bestille fra sjapp rett borti gata og hente sjøl.) 

Skrevet

Man undres også, sånn apropos mat og sånn, på hvorfor Nighhawk Diner (som er konk, men likevel skal drive som før. Bedriftsøkonomi kan jeg undre mye på uten å bli noe kloke) som stengte filialen på Frogner i februar, også pga konkurs, fortsatt har lokalene stående akkurat som før. Ketchup og krydder på bordene, flasker i baren og en gjenglemt avis på et bord. Ingen så visst noen grunn til å rydde før man løste og gikk. Dessuten, er man konkurs, skulle man jo tro at å kvitte seg med så dyre lokaler ville være et prioriter område? 

Skrevet

En grunn til at det blir stående er det faktiske konkursoppgjøret, men det bør jo ikke ta flere måneder. 

Jeg tror faktisk ikke jeg har vært på den restauranten. Grünerløkka er sjelden et alternativ når jeg planlegger å spise ute. 

Skrevet

Her er det en forholdsvis sløv dag. Kurs i går var såpass intenst at jeg er "tom" i hodet.... eller tommere er mer korrekt??? :ler:

Men jeg har fått strøket de to store posene med duker som har samlet seg gjennom noen måneder. Litt rydding har det også blitt. Det er støv og pollen over alt så jeg må ta en runde med klut etterhvert. 

Skrevet

Jeg har vært på den på Løkka en gang. Grei mat, vanvittig høyt lydnivå og uventet mye unger til å være en vanlig hverdag etter arbeidstid. Dessuten synes jeg hele opplegget er litt i overkant pretensiøst - det er noe med å skryte på hjemmesiden over at man har importert spesiallaget inventar "across the Atlantic" (og bare ha nevnte hjemmeside på engelsk)...

10 minutter siden, Skravla skrev:

Her er det en forholdsvis sløv dag. Kurs i går var såpass intenst at jeg er "tom" i hodet.... eller tommere er mer korrekt??? :ler:

*ingen kommentar* :fnise: Jeg har vært på butikken, tror det blir dagens eneste utflukt. Nærmer seg lunsjtid, kjenner jeg... 

Skrevet

Og jeg som la til den parentesen bare for deg.... :jolie:

Skrevet

Hvilken parentes...?

Skrevet

Jeg våknet 7 i dag så her nærmer det seg mer middag enn lunsj :ler: Har spist 2 måltider i dag allerede.

Skrevet
Akkurat nå, Daria skrev:

Hvilken parentes...?

Sorry! Bak dot dot dot

Når jeg er såpass tom i hodet så kan det ikke forventes at jeg skal huske eller sjekke om det var parentes eller ei. 

Skrevet
1 minutt siden, Skravla skrev:

Sorry! Bak dot dot dot

Når jeg er såpass tom i hodet så kan det ikke forventes at jeg skal huske eller sjekke om det var parentes eller ei. 

Og med det bekrefter du din egen påstand, ergo er enhver kommentar fra meg overflødig... :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...