Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Enkelte ting er så typisk norsk at det er nesten parodisk - jeg har i dag kjøpt meg ny ostehøvel som faktisk heter (det står på) brunosthøvel :fnise: Men samtidig - det var jo akkurat det jeg var ute etter, jeg trengte en som skar tynne nok skiver til at den kunne bukes nettopp til brunost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.4.2019 den 11.39, Daria skrev:

Ikke sant? Jeg så absolutt enkelte fordeler ved 30-tallslivet :ler: 

Litt mer usikker på behovet for fire bed-jackets - inkludert a warm grand one for special occations og a lacy affair to dress up in - det er tross alt sjelden jeg tar imot gjester på soverommet. Disse fire er selvfølgelig tillegg til neglisjéene du trenger - minst to (en tykk og en tynn - jeg har forsåvidt en morgenkåpe til vinterbruk og en til sommerbruk, så der skal jeg ikke krangle), samt as many more as you can afford... :fnise: 

Jeg sto og tenkte på disse visdomsord om as many more as you can afford da jeg på vei hjem fra operaen ramlet innom H&Ms nye home-avdeling og fant det som så ut som en usedvanlig lett og deilig kortermet morgenkåpe i lin. Heldigvis hadde de den ikke i noen fine farger, så da slapp jeg unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2019 den 14.41, Daria skrev:

23.04: Seks lest, syv kjøpt.

Man må jo markere verdens bokdag, særlig når Fretex kunne by på boka hvor Jo Nesbø snakke om Di Derre-tekster - den kom så sent som i høst og ha stått høyt på ønskelista. Dessuten fant jeg en samling Sigrid Undset-tekster utgitt i 1929, inkludert bl.a. essayet hun skrev om Brontë-søstrene.

25.03: Åtte lest, syv kjøpt.

Jo Nesbøs teksttanker er allerede fortært - alltid gøy når forfattere snakker om egen skriving. Jeg har også blitt ferdig med Picnic at Hanging Rock av Joan Lindsay, en roman utgitt i 1967 om en gruppe piker på en australsk kostskole ved århundreskiftet og en piknik med fatale konsekvenser. Uoppklarte forsvinninger og uforklarlige fenomener og store konsekvenser av tilsynelatende små handlinger - det er hverken krim eller skrekk, men har likevel et snev av begge deler.

Jeg hadde egentlig planer om å komme meg litt lenger enn sofaen i dag, men de planene inkluderte ikke å kaste opp allerede før frokost (greit med alt som er unnagjort...), så visse endringer måtte implementeres. I stedet har jeg altså fullført flere bøker og ryddet litt i get-boksen - så langt har jeg sett dokumentarer om Holmenkollen og Sonja Henie, og det er mer å ta av både i boksen og på hylla. Dessuten er det jo innevær, selv om jeg gjerne vil ha mer regn enn det som har kommet til nå.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Er det ikke dristig å gå uten... hatt, når det er så varmt?

Reporter intervjuer toppløs kvinnelig publikummer under rockefestival i Holmekollen på 70-tallet :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Daria skrev:

25.03: Åtte lest, syv kjøpt.

25.03: Ni lest, syv kjøpt.

Jeg er i det minste effektiv på noen områder i dag :ler: Flytande bjørn av Frode Grytten er en slags krim (nok til at den vant Rivertonprisen, hvilken var grunnen til at jeg leste den. Månedens leseutfordringsoppgave) - det er et drap, en forsvinning og et utvalg intriger og tvilsomme karakterer, og en slags oppklaring. På grensen til det parodiske, hvorvidt det er bevisst eller om det bare er Gryttens stil sånn generelt skal jeg ikke si for sikkert...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Daria skrev:

25.03: Ni lest, syv kjøpt.

25.03: Ti lest, syv kjøpt.

Siden jeg var så godt i gang og det uansett ikke var noe på tv... :fnise: Svart vann av Joyce Carol Oates er en ganske liten bok, lest på halvannen time (og for ordens skyld den eneste boken jeg ha lest i sin helhet i dag). Den handler om en senator som kjører av veien med en ung kvinne i bilen - tydelig inspirert av Chappaquiddick-ulykken til Ted Kennedy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og prisen for dagens beste svar, i anledning flystreiken, går til daglig leder i Tromsdalen:

Vi jobber med saken, men det ser ikke lyst ut. Norwegian-flyene er selvfølgelig fullbooket, så du kommer deg ikke ut av Tromsø med mindre du tar kajakk. Det blir litt som Eidsvoll-forhandlingene i 1814 da nordlendingene ikke rakk ned i tide, sier daglig leder i Tromsdalen, Inge Takøy.

🛶 :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(And it just might leave you feeling ecstatically grateful to live in an age of pants, super absorbency tampons, epidurals, anti-depressants, and not-dying-of-the-syphilis-your-husband-brought-home.) 

Den moderne tids mange fordeler... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med meg en termokopp med te og Dr Zhivago (på tide å gjøre et nytt forsøk, i følge togbilletten som lå igjen som bokmerke var forrige avbrutte forsøk i 2007...) og tok en kveldstur ned til sjøen. Kom hjem og konkluderte med at jeg ikke hadde peiling på hvem noen av kveldens Beat for beat-deltakere var, så jeg går for en ønskereprise fra get-boksen istedet - der ligger fortsatt episoden med herrene Kjosås, Olsen og Eggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Daria skrev:

(And it just might leave you feeling ecstatically grateful to live in an age of pants, super absorbency tampons, epidurals, anti-depressants, and not-dying-of-the-syphilis-your-husband-brought-home.) 

Den moderne tids mange fordeler... :fnise: 

Hvor er dette sitatet fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10.28: Mail fra Bokklubben: Gratis bok til deg!
10.31: Mail fra Bokklubben: Din ordrebekreftelse.

Det hender jeg er kjapp i vendinga :fnise: For en gangs skyld var det en bok jeg faktisk ønsket meg i utvalget, da var det jo ingenting å lure på...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at det er borgerlig konfirmasjon i dag - det var noe med mengden bunader og pentøy som trakk i retning rådhuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fant jeg noen gratisbok jeg hadde lyst på og ikke har jeg sett bunader i dag. 

 

Men jeg har rast opp og ned til kjelleren med vintertøy og hentet opp sommertøy (så nå kommer det snart kulde). Mye henger nå ute til lufting s jeg satser på at regnet holder seg borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rast? *ser for meg Skravla i fullt firsprang ned trappa* :fnise: Akkurat nå er det sol her, men det skal visst endre seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man droppet innom den lokale bokhandelen og kom ut med en helt ordentlig ekte papirbok :overrasket: . Er man inspirert av denne dagboka, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My evil plan is working :nigo: Hvilken bok? *nysgjerrig* 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...