Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

-Det ser ut som om du är född med ett självförtroande som nästan inte är baserad på värkeligheten...

:hoho:

Dagens kompliment/fornærmelse-kombinasjon, fra Petra Mede til Andreas Weise :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja, det sto vel noe der om tagging på kirken også... Men jeg har mer tro på ungdommer med for mye fritid enn på framvekst av et lokalt satanistmiljø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor svart jobber du når du pusser opp et forretningslokale kl 01 natt til første påskedag...? Jeg ble dratt opp av senga og bort til vinduet i natt av blålys og sirener (som hadde kjørt videre innen jeg kom så langt) og ble stående og se litt på livet, som i tillegg til to berusede (antar jeg...) svensker som tisset i blomsterbedet etter tur mens de filmet hverandre, også inkluderte malere i salongen over veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2019 den 14.52, Daria skrev:

13.04: Fire lest, fem kjøpt.

After the party har en tittel med to betydninger - party kan referere både til festen som er et vendepunkt i historien og til partiet, i dette tilfellet Oswald Mosleys fascistiske parti, som bokas hovedperson litt tilfeldig blir involvert i på 30-tallet, med store konsekvenser. God og interessant bok, relativt velkjent historisk epoke fra en ny vinkel. 

22.04: Seks lest, fem kjøpt.

Jeg tok med meg Americanah da jeg gikk og la meg i gå kveld, klokka var knapt 23, så jeg kunne jo lese et par kapitler før jeg sovnet. Plutselig var klokka 00.40 og boka ferdig... Dessuten har jeg også blitt ferdig med Live alone and like it - gode råd for den single og aleneboende kvinne anno 1936. Noe - primært det som går mer på innstilling enn det rent praktiske - fortsatt brukbart, mye utvilsomt og ugjenkallelig utdatert (tilgangen på billige hushjelper, for eksempel. Det var en gang det var helt naturlig at en enslig kvinne i en to-roms leilighet hadde en maid til å stå for både husarbeid og matlaging...), men jevnt over ganske fornøyelig lesing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Daria skrev:

Det var en gang det var helt naturlig at en enslig kvinne i en to-roms leilighet hadde en maid til å stå for både husarbeid og matlaging...), men jevnt over ganske fornøyelig lesing.

Åh, det vil jeg ha. (Brukte gårsdagen til forefallende klesvask og husarbeid :ler: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Jeg så absolutt enkelte fordeler ved 30-tallslivet :ler: 

Litt mer usikker på behovet for fire bed-jackets - inkludert a warm grand one for special occations og a lacy affair to dress up in - det er tross alt sjelden jeg tar imot gjester på soverommet. Disse fire er selvfølgelig tillegg til neglisjéene du trenger - minst to (en tykk og en tynn - jeg har forsåvidt en morgenkåpe til vinterbruk og en til sommerbruk, så der skal jeg ikke krangle), samt as many more as you can afford... :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsk, tsk. Jeg er sikker på at forfatterinnen/sjefsguru Marjorie Hillis ville vært dypt sjokkert - og ikke minst skuffet og misbilligende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-...du som går der oppe og surrer daglig...

Sportsankeret har ikke den store tiltroen til reporterens arbeidsinnsats... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngve Søberg som Rigoletto, Audun Iversen som Eugen Onegin. Neste operasesong blir barytonenes triumf - og det gledes :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye å glede seg til. Og et par konserter som nok må bestilles..... David Hansen, Lise Davidsen... ja takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vi nok... Abonnementet er jo ikke så stort i år, så det er jo rom for å fylle på litt ekstra... Litt skuffet over at både Carmen (uten svensken :grine: ) og Figaros bryllup er de gamle oppsetningene, de ha jeg jo sett noen ganger, men Madama Butterfly kan nok tåle en reprise - nå med Elisabeth Teige i tittelrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2019 den 11.23, Daria skrev:

22.04: Seks lest, fem kjøpt.

23.04: Seks lest, syv kjøpt.

Man må jo markere verdens bokdag, særlig når Fretex kunne by på boka hvor Jo Nesbø snakke om Di Derre-tekster - den kom så sent som i høst og ha stått høyt på ønskelista. Dessuten fant jeg en samling Sigrid Undset-tekster utgitt i 1929, inkludert bl.a. essayet hun skrev om Brontë-søstrene.

Dessuten har jeg potensielt bestilt ny madrass (og bukt masse penger) i dag... Madrass og overmadrass var plukket ut, farge bestilt (av ting jeg ikke hadde tenkt over at jeg måtte mene noe om...), den noe uvanlige størrelsen på sengen min diskutert (180 cm er pussig nok ikke i standardutvalget...) og jeg hadde til min glede fått bekreftet at jada, de kunne ta med seg den gamle når de leverte (mot et lite tillegg, selvfølgelig) - og så oppdager hun at det som står (evnt ikke står) om spesialmål på akkurat den madrasstypen, som er ganske ny, er litt uklart. Så hun ringer for sikkerhets skyld produsenten, som heller ikke kan gi noe svar på stående fot, men skal undersøke videre. Fortsettelse følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Daria skrev:

23.04: Seks lest, syv kjøpt.

Man må jo markere verdens bokdag, særlig når Fretex kunne by på boka hvor Jo Nesbø snakke om Di Derre-tekster - den kom så sent som i høst og ha stått høyt på ønskelista. Dessuten fant jeg en samling Sigrid Undset-tekster utgitt i 1929, inkludert bl.a. essayet hun skrev om Brontë-søstrene.

Dessuten har jeg potensielt bestilt ny madrass (og bukt masse penger) i dag... Madrass og overmadrass var plukket ut, farge bestilt (av ting jeg ikke hadde tenkt over at jeg måtte mene noe om...), den noe uvanlige størrelsen på sengen min diskutert (180 cm er pussig nok ikke i standardutvalget...) og jeg hadde til min glede fått bekreftet at jada, de kunne ta med seg den gamle når de leverte (mot et lite tillegg, selvfølgelig) - og så oppdager hun at det som står (evnt ikke står) om spesialmål på akkurat den madrasstypen, som er ganske ny, er litt uklart. Så hun ringer for sikkerhets skyld produsenten, som heller ikke kan gi noe svar på stående fot, men skal undersøke videre. Fortsettelse følger...

180 cm lengde på seng er heldigvis ikke standard :daane: Da hadde det blitt mye tær/føtter utenfor kanten (alternativt på kanten, eller sparkende i kanten)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten fant jeg en Jetmund og en dyrevenn på gravlunden i dag, samt feltet for misjonærer og misjonsprester (og en legemisjonær). At to misjonsprester lå rett ved hverandre kunne vært en tilfeldighet, men ikke 15... På en av gavene på den nederlandske æreskirkegården hadde noen satt ned malte tretulipaner sammen med et laminert bilde av en ung mann i uniform, man må jo anta at det var soldaten som døde i 1944, bare 22 å gammel. Noen hadde vært på påsketur på leting etter familiens krigshelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Roadrunner skrev:

180 cm lengde på seng er heldigvis ikke standard :daane: Da hadde det blitt mye tær/føtter utenfor kanten (alternativt på kanten, eller sparkende i kanten)...

Jojo, men når samme overmadrass kommer i ti forskjellige standardstørrelser, kunne det vel vært rom for min også...? Men den er såpass uvanlig at hun som jobbet der ikke hadde vært borti den før, og lurte litt på hvordan jeg hadde endt opp med en sånn seng :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestilt madrass :sukk: Ingen av de to jeg vurderte var tilgjengelig som spesialmål, det var jo typisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...