Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har sett årets første snøklokke. Synes vel egentlig det er litt tidlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andreas Wellinger, som mislyktes i går og ble vraket fra Tysklands lag til lagkonkurransen i dag, er ute på sletta og klemmer lagkamerater og deltar entusiastisk i gullfeiringen. God lagfølelse og ditto sportsånd.

Skrevet
1 time siden, Cata skrev:

Den må da komme mens det enda er snø? :klo:

Vårblomster i februar er pr def for tidlig i min verden - vinteren varer helt til Kollenhelga, sånn er det bare...

Skrevet

Noen spiller inn en musikkvideo (eller noe liknende...) i telefonkiosken rett utenfor. En helt naturlig ting å foreta seg søndag kveld...

Skrevet

...og der fikk de selskap av politiet... Jeg har ventet på det, det er begrenset hvor mye bråk som blir tolerert i området såpass sent.

Skrevet

De filmer fortsatt, men fikk tydeligvis beskjed om å skru ned musikken (selv om de fotsatt bråker mer enn jeg synes er greit når det nærmer seg midnatt). Jeg har vært nysgjerrig nabo og stått i vinduet og fulgt med (i et mørkt rom, så det ikke skulle være så synlig utenfra :fnise: ).

Skrevet

Det lå masse te i postkassen min 🍵 :nigo:

Skrevet

Og der hadde jeg fått bestilt time til fornyelse av pass. Jeg hadde tenkt å ordne det i løpet av våren, men etter alt oppstyret om at det ikke er ledige timer på flere måneder tenkte jeg det var geit å begynne å følge med litt allerede nå og benytte muligheten når den kom. Tydeligvis har de frigjort flere timer, for plutselig var det masse ledig neste uke :vetikke:  Ingen umiddelbare reiseplaner, men alltid kjekt å ha gyldig pass.

Skrevet (endret)
På 28.1.2019 den 19.04, Daria skrev:

Han la seg godt til rette på sofaen min og begynte usjenert og entusiastisk å slikke sine edlere deler. Godt for ham at han er så søt  - og en hund...

Historien gjentar seg... Vært ute har vi også vært, og hilst på en sprett-opp-politimann som plutselig stakk hodet opp bak veggen til uteserveringen 👮‍♂️

Endret av Daria
Skrevet

Blitt fast hundevakt? 

Det er vel en del politi i området ditt for å finne ut av saker og ting for tiden. 

Skrevet

Jeg bor så lagelig til når de skal noe i sentrum...

Dagens politi hadde visst ikke noe med helgens hendelser å gjøre, uten at han så noe direkte tror jeg det har knyttet til alternativt hjemmearbeid. Har hørt rykter om at det forekommer...

Skrevet
På 22.2.2019 den 23.03, Daria skrev:

22.02: Ti lest, ingen kjøpt.

Jeg må vel kunne påberope meg å lese nokså bredt og variert nå jeg samme kveld leser ut Mae Wests selvbiografi og en norsk misjonærkones skildring av livet i Japan i 1952... :fnise: 

26.02: Ti lest, en kjøpt.

Jeg kan jo ikke gå en hel måned uten å kjøpe en eneste bok - det skulle tatt seg ut... Kom over en forfatter jeg har vært nysgjerrig på lenge på Fretex - til 39 kroner for innbundet og signert utgave med tiltalende omslag er det jo verdt et forsøk...

Skrevet

Dagens gravsteintitler er båtsmann og hofjuveler - og agent, selv om jeg mistenker at det på 1800-tallet handlet mer om salg og eksport enn spionasje (selv om det sikkert var noen glidende overganger...). Dessuten fant jeg både tipp- og tipptippoldeforeldre - tipptipp sto som prokurator, en tittel omtrent like utdatert som disponent og gosserer. Det er ord med Oskar Braaten-assosiasjoner (en mann jeg forøvrig også hilste på i fobifarten)...

Skrevet (endret)

Stadig mas på vm-løpene om hva de tror, tenker og føler både før, under og etter renn. Mitt favorittsvar var den gangen Daniel André Tande ble spurt om hva som gikk gjennom hodet hans før et hopp - Neei, det er vel egentlig fint lite, må jeg innrømme.... :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet

Jeg hadde unnet den svenske juniorløperen det gullet... 

Skrevet

Lagmedalje i hopp til damene! :danse: 

Skrevet

Jeg ramlet ned i Tenk om-hullet i går. Ikke det verste stedet å oppholde seg, selv om det utløser visse behov det dessverre er umulig å få dekket...

Skrevet

Det er mulig jeg fortsatt får antydning til klump i halsen av denne - kanskje aller mest fordi hodet mitt fyller ut med scener og replikker... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...