Gå til innhold

The Daria diaries

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Problemet med å stille med et helt kor på scenen, er at du ikke får ha det med deg i den internasjonale finalen. Kombinasjonen skinnjakke og bleket hår sender tanken mot 80-tallspunk, men låta går mer mot soul, med en hont av gospel i koret.

Annonse

Middelaldrende blondine (jeg vil gjette på at hverken hårfargen eller ansiktet lenger er helt naturlig), glitterkledd og tydeligvis med kjendisstatus som svensk Hollywoodfrue synger en sountryparodi med sitt eget navn i tittelen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, annet enn at dette bør havne nederst på resultatlisten - helt uten forbehold om at jeg ikke har hørt alle låtene.

Endret av Daria

Danskenes yngste går i helt motsatt retning og stiller i yttertøy - lang kåpe i en spenstig grønnfarge (jeg kunne gitt den et godt hjem hvis den ikke var i skinn...) og hansker, og dansere i boblekåper. Hun er faktisk så ung at hun har regulering - det er jo nesten litt søtt.

Cazzi Opeia ser fortsatt ut som om hun har rømt fra, eventuelt til, sirkuset, men hun følger det opp med musikalsk kvalitet - man slipper unna med så mye mer da. Forskjellen på gimmick og artistiske valg.  

Endret av Daria

Svenskene er ferdige med kveldens bidrag - jeg har ingen store favoritter, men kan holde en knapp på Cazzi Opeia og den beige.

Han som akkurat synger I need your love med passe hes balladestemme og strykere på scenen hos danskene har derimot stort potensiale, mvh forutsigbar. Den minner litt om den Nederland vant med for noen år siden, men det hører jo med... 

Endret av Daria

Dagens plagg: Skjell-BH. Helt sant. Det er så mye jeg kunne si om det nummeret, både visuelt og musikalsk, men det skal jo ha for å være veldig MGP. Stikkord er dansere i matrosluer, en halv diskokule på scene og tittelen Mirrorball of  hope...

Annonse

Danskene kjører gullfinale med topp tre (med andre ord er kvelden ennå ung...) - jeg har fortsatt tro på ballademannen (et ord som betyr noe helt annet på dansk...), selv om danskene har tradisjon for å gå for noe med litt mer fart.

Annonse
Daria skrev (34 minutter siden):

Au da. Den første superfinalisten, som i følge twitter er den store favoritten, synger mye svakere nå enn i første runde - det virket som om hun kom litt feil ut, og da er det vanskelig å ta seg inn.

Men det holdt til seier likevel, og det var en av kveldens sterkeste låter. De kunne valgt mye verre...

Jeg hadde en tanke om å kanskje komme meg ut en ørliten tur (om ikke annet en runde til papir- og glasscontainerne) før nedbøren kom i dag. Nedbøren kom meg i forkjøpet - jeg var oppe et nødvendig ærend i 8-tiden og det snødde allerede tett. Innedag, tenkte hun og la seg igjen...

Daria skrev (På 17.2.2024 den 17.42):

Litt SoMe-lei for tiden - når humør og energi er litt labert føles det mest som et ork og forsøket på å følge en februar-utfordring på insta for å finne litt inspirasjon virket også mest mot sin hensikt. Nå har jeg logget av snapchat og fjernet appen, ryddet i følge-listen på insta og satt noen av de mest intense på fb på en måneds pause (den ivrigste hadde 40 innlegg på en drøy uke...), så får vi se om jeg vil savne noe...

Her var det Instagram som ble den store energi-tapperen. Så jeg sletta brukeren min der for noen måneder siden. Face er jeg vel innom fem minutter om dagen, og har vurdert å slette den. Mens Snap brukes litt, og den må jeg beholde, for det er der det er mest kontakt med familien i Saueland. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...