Gå til innhold

Mokkon83`s lukkede graviditetsdagbok

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Yeey, kroppen din forbereder seg! :strix: Kanskje det blir aprilbaby på deg? :lur:

:strix:

det hadde vært helt fantastisk å få aprilbaby :rodmer:

men så er det jo det at jeg har ikke tid til det akkurat nå :fnise:

er jo så mye jeg skulle ha gjort...!

men tror nok at jeg dropper å male dørene inne, jeg må bruke overskuddet til andre ting rett og slett! litt kjedelig om jeg bare rekker å få på et strøk grunning også.. :fnise:

nydelig vær her i dag også!! varmt og sol!! rene sommerdagen :)

skal avgårde og kjøpe babycall og stellebordstopp i dag!r

får låne en del annet stæsj av svigerinna mi (Mannens søster) blant annet babygym, hengevogge, tøy og brystpumpe :)

må få kjøpt en vippestol også... Mannen sender kortet sitt avgårde med meg :) jeg er også trustworthy,Mazilla :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har skjønt at dere har rimelig ok vær for tida.. Alle sørger for å gni det godt inn når vi snakker med dem! :sukk: Ja ja, du får nyte det! :sol:

Høres lurt ut å droppe maling nå. Evt få mannen til å gjøre det..? :lur:

Det er så kjekt med alt utstyr man får låne! :nigo: Jeg vurderer å kjøpe en elektrisk brystpumpe som er lagt ut på finn.no av ei som bor rett borti gata for oss, men er så usikker på om det er lurt/vits i å kjøpe før snuppa er født. Har lest så mye forskjellig om akkurat det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjønt at dere har rimelig ok vær for tida.. Alle sørger for å gni det godt inn når vi snakker med dem! :sukk: Ja ja, du får nyte det! :sol:

Høres lurt ut å droppe maling nå. Evt få mannen til å gjøre det..? :lur:

Det er så kjekt med alt utstyr man får låne! :nigo: Jeg vurderer å kjøpe en elektrisk brystpumpe som er lagt ut på finn.no av ei som bor rett borti gata for oss, men er så usikker på om det er lurt/vits i å kjøpe før snuppa er født. Har lest så mye forskjellig om akkurat det!

veldig bra vær her for tiden! :gliser: men synes synd på moren og faren min som bor i nord og enda lengre nord... snø og vinter der enda :(

veldig kjekt å få lånt litt utstyr, men noe vil vi jo kjøpe selv :) vi var på barnas hus og kjøpte babycall i dag :hoppe:

neonate babycall 5000-A :)

skal til ikea iløpet av denne uka og kjøpe stellebordstopp. ville egentlig ha en annen enn den som hører til sniglar stellebordet... men har bestemt meg for å bare kjøpe den allikevel.. :)

vanskelig å finne en som passer, de på barnas hun var for brede og for korte..

hva må du gi for den elektriske brystpumpen da, mazilla?

du kan jo bare selge den igjen hvis du ser at du ikke får bruk for den?

nå er det ikke så mye som mangler tror jeg... dukker stadig opp noe mer da :fnise:

skulle blant annet hatt nyfødtvotter, sånne tynne i bomull så hun ikke skraper seg opp. sånne MÅ man vel ha? eller? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var 650 hun skulle ha for den. Det er jo omtrent halv pris av ny pris, og den er nesten ubrukt/noen av delene var helt ubrukte. Virker som en god pris, men jeg har jo egentlig ikke peiling.. ;)

Nyfødtvotter faktisk.. Det har jeg ikke tenkt på engang, men det føyer seg sikkert inn på lista over ting man bare måå ha.. :fnise: Hvor kjøper man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var 650 hun skulle ha for den. Det er jo omtrent halv pris av ny pris, og den er nesten ubrukt/noen av delene var helt ubrukte. Virker som en god pris, men jeg har jo egentlig ikke peiling.. ;)

Nyfødtvotter faktisk.. Det har jeg ikke tenkt på engang, men det føyer seg sikkert inn på lista over ting man bare måå ha.. :fnise: Hvor kjøper man det?

mener at den på barnas hus koster bortimot 1300kr (elektrisk) og det er vel uten ekstra utstyr som mange selger de brukte med...

de selger sånne votter på barnetøybutikker, sikkert hm,cubus,kappahl osv også :) er vel for at de ikke skal klore seg i ansiktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ikke gjort så mye fornuftig i dag... fikk vasket 3 maskiner med tøy + et ullteppe... :)

bakte brød til Mannen (som falt sammen og ble veldig smale...) og lagde middag (spaghetti,kjøttdeig,saus)

var en del ting jeg hadde tenkt å få gjort, men måtte tvinge meg til å ta det litt med ro i dag!

og selv om jeg har slappet mye av i dag, så har jeg vondt i ryggen...

gleder meg til jeg får ha kroppen min for meg selv :) selv om jeg nok kommer til å savne å kjenne romstreringen der inne!

er jo helt utrolig fascinerende dette at en ruger frem et lite menneske :fnise:

tenker på at fødselen snart er her ettersom jeg har hatt en del menslignende murringer og nedpress. kikker hver dag om slimproppen går eller om det er blødninger.. litt tidlig å begynne venting :sjenert:

fikk beskjed i dag at vi får besøk i påsken også... fetteren til Mannen som kommer.

de pleier alltid ta seg en fest eller tre når han er her, spent på hvordan det blir denne gangen. Mannen hintet til om jeg ikke ville ha besøk av den og den, sikkert fordi at jeg skal synes det er greit at de fester...

skal være et party i nærheten her i påsken som Mannen har veldig lyst til å gå på... (ser nå at det er denne helga...så da blir det vel fest denne helga og når fetteren kommer til påske..) føler meg litt kjip som ikke ønsker at han skal drikke... men om det skulle skje noe så vil jeg at han skal være tilregnelig for meg. han sier at om han har drukket så tar vi bare taxi ned... men det er ikke bare det som plager meg, jeg vil ikke ha han med meg inn på fødeavdelingen dersom han er påvirket. kan ikke tenke meg noe verre enn at fødselen starter, han er beruset, vi må ta taxi ned og jeg må kjenne alkohol-lukten av han mens vi skal oppleve det største øyeblikket i livet... :sjenert:

skulle ønske vi visste akkurat når fødselen skal starte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

føler meg litt kjip som ikke ønsker at han skal drikke... men om det skulle skje noe så vil jeg at han skal være tilregnelig for meg.

Jeg skjønner deg veldig godt! Har forstår det nok selv også, hvis du bare forklarer det. Uff, dere får snakke om det. Og hvis besøkte kommer akkurat når du har termin, så kanskje det er greit å utsette det? Jeg hadde ihvertfall ville gjort det. Tror jeg.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt! Har forstår det nok selv også, hvis du bare forklarer det. Uff, dere får snakke om det. Og hvis besøkte kommer akkurat når du har termin, så kanskje det er greit å utsette det? Jeg hadde ihvertfall ville gjort det. Tror jeg.. :klo:

ja, men det er ikke så lett å prate om. et ømt tema for han...

besøket kommer i påsken, jeg har termin 6 mai.. men fødselen kan jo skje når som helst nå :)

har sagt til Mannen at hvis jeg skulle føde så skal besøket være borte når jeg kommer hjem fra sykehuset! da vil jeg ha fred og ro...

og det var greit. nå skal det en del til for at ungen vil ut akkurat når de sitter og drikker... men vet ikke om det er en sjanse jeg vil ta...

i dag er det fint vær igjen!! :hoppe: håper jeg får vært litt ute i hagen i dag! siste løvoppsamlingen... :)

vi skal prøve å få vasket verandaen i dag, men er sliten i ryggen så får se hvor mye jeg greier å bidra med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor han skal trenge å feste i de kommende ukene uansett jeg.. :sjenert::riste:

Ikke ta i mer enn du klarer i dag, det er det ingen som er tjent med! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor han skal trenge å feste i de kommende ukene uansett jeg.. :sjenert::riste:

Ikke ta i mer enn du klarer i dag, det er det ingen som er tjent med! :klemmer:

nei,du kan så si... for enkelte betyr helgefylla mer enn andre! jeg har ikke drukket alkohol siden begynnelsen av august i fjor, så ærlig talt burde han av sympati holde seg edru disse helgene nå...

han drakk ikke denne helga som var, sikkert første helga på meget lang tid... vi har veldig forskjelig syn på dette med alkohol...

Mannen er kjempeflink der ute!!! har vasket de to små verandaene i 2etg, og litt av den store her nede :hoppe:

Han skal avgårde og hente en båt snart, vi har båtfeste i bunnen av bakken her vi bor :) kjekt med en fiskebåt i tillegg til den store. vi hadde gummibåten der nede i fjor, men ble ikke mange turene... føler meg tryggere når jeg har litt bedre plass når jeg skal fiske :)

Hadde tenkt å grille i dag, men føler det er vanskelig å finne motivasjonen til å stresse med engangsgrillen...

Høre med Mannen om jeg skal være med å hente båten, så tar vi oss noe takeaway i dag :fnise: usunne meg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare bestemme det da? Sette ned foten? Si at det er alkoholforbud siste måneden? :pisk:

jau... får vel si noe når helga nærmer seg... :)

blir grilling allikevel! spiste litt risengrynsgrøt tidligere for å døyve sulten... nå er Mannen tilbake igjen (hentet en båt) så vi fyrer vel opp engangsgrillen snart.

har lagd klart marinerte grillspyd :) kjøtt,squash,paprika og aromasopp :) MMMmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg til jordmoren!! :)

Spent på om hodet har festet seg!! tviler på det, men det er nå lov å håpe :)

Mannen blir ikke med denne gangen, er vel første gangen han ikke har anledning så det er helt greit!

Han og en kamerat skal hogge ned bjørka i hagen, håper det ikke er Mannen som skal klatre opp med motorsaga... blir litt nervøs for at han skal skade seg :(

Ble grillings i går, Mannen hentet ut storgrillen! Deilig med grillmat :)

Første sommerdag i dag er det også!! og jeg har fått inn lønn :danser: kan det bli bedre????!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i dag har flydd avsted :)

Gikk veldig fint hos jordmoren! hodet har festet seg :)

vekt pr dags dato er 71,1kg :)

Var innom barnas hus for å kjøpe vippestol, men de var utsolgt... :(

De skal bygge om der borte, så er slunkent med varer...

men stikker bare innom en annen avd når vi skal på ikea i morgen :glise:

Var på besøk hos ei venninne som fødte for 6 dager siden :rodmer:

nydelig liten gutt!! (hun er ei av de på jobben som var gravid)

Kjøpte barselgave på barnas hus, nattdrakter får en aldri nok av :wink:

fant en annonse på finn.no på ammemadrass og en sånn som henger fra taket... hoppesele? anywayz, betalte 300kr for dem :) ammemadrassen ser ubrukt ut, og koster 700kr ny!!!

Nå har vi akkurat spist kinamat og jeg er kjempesliten i ryggen... fikk en økt med modningsrier tidligere i dag også...

Må prøve å få støvsugd litt i dag! senere...! :)

Mannen og en kamerat fikk fjernet bjørka i hagen i dag! utrolig fint for meg :) Han sa at han måtte få tatt det nå for min skyld som har bjørkepollen. Skjønn han er som tenker på meg :rodmer::yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at hodet har festa seg og at alt stod bra til :) Kjedelig at du ikke fikk kjøpt vippestol, men høres ut som du har gjort et kupp med ammemadrassen og de greiene :jepp:

Så koselig med barselbesøk! Tenk, snart er det du som skal ta i mot folk og vise frem den skjønne lille nyfødte! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at hodet har festa seg og at alt stod bra til :) Kjedelig at du ikke fikk kjøpt vippestol, men høres ut som du har gjort et kupp med ammemadrassen og de greiene :jepp:

Så koselig med barselbesøk! Tenk, snart er det du som skal ta i mot folk og vise frem den skjønne lille nyfødte! :rodmer:

rart å tenke på at det snart kan skje :)

ringte søsteren min i dag for å spørre om noe,og det første hun sa i telefonen " har jeg blitt tante nå??!" :fnise:

finner nok vippestol i morgen vil jeg tro :)

ble veldig positivt overrasket over den ammemadrassen :)

gleder meg til å vise frem lille tuppa vår :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aaargh....

Mannen og jeg hadde avtalt at vi skulle til Ikea i dag!!

Og nå isted ramset han opp forskjellige ting han skulle gjøre i dag, og ikea var ikke på den listen... :(

Han vil ikke at jeg skal kjøre inn alene heller... men jeg vil ikke sitte hjemme!!! jeg må slappe av sier han... klarer ikke det her! spesielt ikke når jeg ser det skitne gulvet og vinduene som jeg allerede har vasket èn gang, men som ikke kan ses gjennom lenger etter at Mannen vasket verandaene over dem...

blir jo mer sliten av å være hjemme fordi det er så mye jeg må få gjort her. Han sier også at jeg kan vaske verandaen ettersom høytrykksspyleren med verandavask er så lett å bruke...

grrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor står plutselig ikke Ikea på lista hans lenger da? Kjedelig, ihvertfall når dere hadde avtalt det.. :(

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor står plutselig ikke Ikea på lista hans lenger da? Kjedelig, ihvertfall når dere hadde avtalt det.. :(

:klem:

fordi den eneste grunnen for at han tydeligvis gadd å være med var fordi han da samtidig kunne hente noe til bilen i nærheten...

Han skulle få en del eller noe av en venn, men så har han ikke avtalt å møte han enda...

MEN

han skjønte tydeligvis at jeg hadde gledet meg veldig, så vi skal bort i morgen formiddag :hoppe:

Nå har jeg fått ryddet vekk alle vinterjakker, skjerf og luer! kjøpte store plastbokser med lokk, geniale :)

må bare få Mannen til å bære dem opp på loftet, helst ASAP!

forferdelig kjedelig når ting blir stående i en eeeevighet... ender opp med at jeg gjør det selv og han kommer og hjelper meg mens jeg holder på :fnise:

Skal få ned eskene med sommerjakker/sko også :) så får jeg pakket vekk vintersko også :)

kjøpte terassebeis i dag, så nå skal jeg beise de to små verandaene. vil se hvordan beisen er før vi bruker den på den store verandaen. kjøpte den på europris, så er uviss på kvaliteten...

fikk vasket vinduene i begge etasjene også, orket ikke se på hvor skitne de var..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beiset den ene lille verandaen i 2 etg... tungt for ryggen, fordi rullen viste seg å være ubrukelig... brukte en 70mm kost istedet!

Nå har jeg akkurat bestilt 175 bilder som jeg kan sette inn i album :)

takk Mazilla :klemmer:

ellers så fikk jeg litt modningsrier igjen her...

og da jeg var på do isted var det en god del slim der...

googler jo med en gang, og mulig det har en forbindelse med slimproppen.. men det kan fremdeles ta noen uker til før hun kommer.

men fascinerende å kjenne kroppen forberede seg :rodmer:

og tenk!! mest sannsynlig blir jeg kg-tante i påsken!! ikke mange dagene til Mazillas termin nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...