Gå til innhold

Anime-tråd

Sequax

Anbefalte innlegg

Domo arigatou for velkomsten. :3

Føler meg litt mere hjemme blandt andre anime g33ks. :bond:

Fairy Tail (ikke Fairy Tale. :P) er vist en pågående anime ser jeg ja, da blir det meget mulig en ny ukentlig anime jeg må følge med på, den har fått bra kritikk ellers. :)

(Om jeg kommer til å like den da venter å se.)

Ukentlig nå er bare Naruto og Bleach, så får se hva jeg syns om Fairy Tail når jeg får begynt på den. :)

Det "beste" er å se eller oppdage/finne en anime en liker som er ferdig laget, da er det bare å kjøre på med ny episode hele tiden og slipper å vente ukentlig ++ på nye episoder. :P Så jeg foretrekker å heler vente litt ekstra om det er mulig for å kunne se alt på løpende bånd om det skulle være ønskelig. )

Pluss en slipper spoilers fra mangaen når en ser en pågående anime om en er ute og surfer på nettet. :/

Har fått noen spoilers fra både Naruto og Bleach tidligere, men men. :P

Dere som har lest Fairy Tail mangaen, er mangaen ferdig? Blir denne animen en laaang "uendelig" serie slik som med Bleach, Naruto One Piece o.l.?

Soul Eater er bra/verdt å se, men kunne vært bedre, føler ikke den når klimakset den kunne ha oppnådd, men jeg så den gjerne om igjen, som jeg gjør nå. ;)

Hellsing går jeg også god for. ;)

Eureka Seven er heller ikke så dum. :)

Samurai Champloo er også verdt å ta en titt på.

Og.. og ...og... nei det får være nok, blir jo bare til at jeg anbefaler alle animer jeg liker. XD

Slik som med Lucky Star og Azumanga Daioh som er "hit or miss" anime, så er det bare slik mangetid. Har anbefalt noe anime til noen andre før som jeg var sikker på at di ville like, men planen min slo feil. :P

Men folk skal like hva di vil uansett hva andre syns. :)

Det jeg pleier å gjøre er å se hva andre liker av anime, ser jeg en person som har veldig lik animesmak som meg, da vurderer jeg godt det han/hun anbefaler, eller vurderer å se det andre av anime han/hun skriver at vedkommende liker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tsunade

Hei Master CB, ser ut som du har litt oversikt på div. serier, nevner fler jeg ikke har hørt om engang, blir nysgjerrig. Kjenner godt til den der "vente på noe godt"-greia; ikke så dumt å samle opp noen episoder av favorittserier for så å se alle på én gang! Blir som å se en film, kommer mer inn i story'n syns jeg. Har noen ganger sittet flere timer i strekk til øya verker. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i natten Tsunade-sama. :P

Er alltids andre som har sett flere enn meg eller har mere "peiling" enn meg. ;)

Men en må jo nevne noen animer en har sett og liker, slik at andre kan se hva en selv liker og kan kanskje finne nye animer en ville like. :)

Men igjen, jeg vil ikke lage en "skryte liste" av animer jeg har sett og mener at "alle andre" burde se, fordi jeg har "god peiling" på anime. :/

Noen er slik, lager en laaang liste og mener at dette er noe "alle" burde like. :P

Slik vil jeg ikke ikke fremstå, men igjen en vil jo si hva en selv liker, og jeg ramser opp det jeg liker mest pga at andre som har ca samme anime interesse som meg, kan finne andre serier di selv ville like. :)

Slik som nå så kom jeg over Fairy Tail animen som jeg skal sjekke ut snart, takket være denne animetråden. :)

Nå har jeg ikke sett verken Naruto eller Bleach på 2-3 uker, så er greit å ha noen episoder liggende klare i kø nå. :) Skal ta igjen di jeg ikke har sett på fredag eller noe tenkte jeg.

En gang klarte jeg å spare opp over en hel måned med Naruto og Bleach episoder, det var en god kveld det når jeg bare kunne sette på neste og neste episode hele tiden, fikk god flyt i historien, helt til det ble stopp, midt i en stooor cliffhanger. XD

Ellers så har jeg hatt noen lange animemaraton før, der jeg ser en hel serie etter hverandre, eller flere. :P Har sett på anime i over et helt døgn noen få ganger, men det er veldig mye anime på en gang, og det merker kroppen også, så har heldigvis ikke så mange av disse maratonene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på noe, har noen av dere sett en serie som heter Shadow Skills?

Husker jeg så to episoder av den for tja, kanskje 10 år siden... Elsket det jeg så av den da men det var ikke bare bare å få tak i resten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på noe, har noen av dere sett en serie som heter Shadow Skills?

Husker jeg så to episoder av den for tja, kanskje 10 år siden... Elsket det jeg så av den da men det var ikke bare bare å få tak i resten ;)

I think I've seen like one episode many years ago. Don't remember anything of it except the name though. Feel free to update us if you find it and watch it again. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, imponerende at du klarer å spare opp episoder, CB. Jeg ser på Bleach hver uke, ikke snakk om at jeg hadde klart å ligge unna flere uker på rad, ihvertfall ikke nå som det er så spennende! (klarte det fint da det var fillers, da slutta jeg rett og slett å se på :lol:) Spoilerne ramler jeg over hele tiden og, utrolig irriterende :sur:

Hm, godt poeng ang. GitS, Linoge. Jeg tror jeg begynte å se den rett etter en serie hvor jeg ble veldig fascinert av karakterene - mulig dte gjorde at jeg så etter litt feil ting i den. Gir den et nytt forsøk en gang, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så Tales from Earthsea igjen igår....den er vidunderlig!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Tales from Earthsea igjen igår....den er vidunderlig!! :rødme:

Ah, shit, THAT was the last Ghibli movie I saw. I forgot all about it.

Is it just me, or is Ghibli falling more and more into routine "fairytale" kind of animes, rather than the more direct "realistic" ones they made before? (Ref, Mononoke Hime, Chihiro)

(Misunderstand me the right way, both Howl's Moving Castle and Earthsea were good, excellent art, nice storylines, etc. But they weren't awesome like Mononoke and Chihiro were imho.) :)

-L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Hallo i natten Tsunade-sama. :P

Er alltids andre som har sett flere enn meg eller har mere "peiling" enn meg. ;)

Men en må jo nevne noen animer en har sett og liker, slik at andre kan se hva en selv liker og kan kanskje finne nye animer en ville like. :)

Men igjen, jeg vil ikke lage en "skryte liste" av animer jeg har sett og mener at "alle andre" burde se, fordi jeg har "god peiling" på anime. :/

Noen er slik, lager en laaang liste og mener at dette er noe "alle" burde like. :P

Slik vil jeg ikke ikke fremstå, men igjen en vil jo si hva en selv liker, og jeg ramser opp det jeg liker mest pga at andre som har ca samme anime interesse som meg, kan finne andre serier di selv ville like. :)

Slik som nå så kom jeg over Fairy Tail animen som jeg skal sjekke ut snart, takket være denne animetråden. :)

Nå har jeg ikke sett verken Naruto eller Bleach på 2-3 uker, så er greit å ha noen episoder liggende klare i kø nå. :) Skal ta igjen di jeg ikke har sett på fredag eller noe tenkte jeg.

En gang klarte jeg å spare opp over en hel måned med Naruto og Bleach episoder, det var en god kveld det når jeg bare kunne sette på neste og neste episode hele tiden, fikk god flyt i historien, helt til det ble stopp, midt i en stooor cliffhanger. XD

Ellers så har jeg hatt noen lange animemaraton før, der jeg ser en hel serie etter hverandre, eller flere. :P Har sett på anime i over et helt døgn noen få ganger, men det er veldig mye anime på en gang, og det merker kroppen også, så har heldigvis ikke så mange av disse maratonene. :P

Hei Master CB, syns ikke du er skrytete bare fordi du forteller om hvilke serier du liker, og jeg syns ikke de andre skryter heller. Får ikke inntrykk av at noen her disser andre for smaken deres, tvertimot! Etter min mening er det bare kult at vi kan dele erfaringer og preferanser. Det er jo det som er meningen med denne tråden, ikke sant? :jepp: Jeg er det du kan kalle en voksen dame, så jeg opplever vel at mine jevnaldrende ikke helt forstår min livslange fascinasjon for tegneserier og -film, spesielt ikke "de der sære, japanske greiene". :fnise: Unge folk er ikke så kritiske, det var yngre slektninger og venner som introduserte serier som Naruto for meg, og det er jo jeg kjempeglad for! Nå klarte jeg å overtale typen til å se Ildfluenes grav da den gikk på tv, og han syns den var fantastisk. Skulle bare mangle... Så jeg har som mål å få flere "gamliser" til å få opp øya for anime, for der er det virkelig noe for enhver smak!

Noen som har sett "Paprika" forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Not related directly to anime, but...

Has any of you seen an animated show called Invader Zim? Not japanese, nor drawn in anime style, it is still well made and utterly hilarious.

Recommended to watch.

Also, you fall in love with GIR, you loose. :P

-L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Not related directly to anime, but...

Has any of you seen an animated show called Invader Zim? Not japanese, nor drawn in anime style, it is still well made and utterly hilarious.

Recommended to watch.

Also, you fall in love with GIR, you loose. :P

-L.

Jaaaa! Jeg ELSKER den serien!! Den er helt genial, jeg ler så jeg griner hver gang! XD And I am deeply and utterly in love with GIR. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fått sett Invader Zim PingTing?

Da har du noe å glede deg til tenker jeg. ;)

Dette er Gir fra Invader Zim.

Gir_by_NightmareGoddess012.pngsmaller-gir.jpg

Invader Zim is awesome. :D

Invader Zim har fått 9.1/10 i score fra IMDB.

Så Invader Zim kan jeg også godt anbefale. ;) Noe av det beste Nickelodeon har produsert.

Men dette er ikke anime da, er amerikansk produsert, men den er god for det om. ;)

Tsunade:

Jeg mente det sånn generelt for andre plasser på nettet, jeg mente ikke at noen her inne var skrytete eller noe annet negativt, her er alt som det skal være. Hyggelig og snilt miljø. :)

Paprika har jeg ikke sett, men har sett coveret, men jeg likte ikke coveret, :P, så jeg vet ikke hva jeg skal tro om den animen. :P

Men ser at den har fått god kritikk, så da er det noe jeg burde få sjekket ut allikevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke fått sett Invader Zim PingTing?

Da har du noe å glede deg til tenker jeg. ;)

Men dette er ikke anime da, er amerikansk produsert, men den er god for det om. ;)

hey - jeg liker stort sett tegnefilmer i alle former og seriøsitetsgrader, om det er anime eller ikke har lite å si. dette så jo knallmorsomt ut! :ler:

takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Dere som ikke har sett Invader Zim kan glede dere ja! :jepp: Spesialepisodene til Halloween og jul er helt utrolige. :skratte:

Jeg likte "Paprika" godt. Filmene til Kon er mer realistiske i tegnestilen enn mye annet, men selve storyen er temmelig fantasifull, som så mye asiatisk film. Jeg syns det er befriende å se noe så uforutsigbart, sammenlignet med typisk amerikanske produksjoner der man ofte kan forutsi resten av handlingen. Når jeg ser anime aner jeg oftest ikke hva jeg har i vente, jeg overraskes og forbløffes underveis, og dét liker jeg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg spamme dere med noen AMV'er igjen. Nok en gang Bleach, og den er vel aller finest for de som har sett den... men den er uansett godt laget og veldig rørende. Og jeg som vanligvis ikke liker sentimentale AMV'er måtte bare dele den. Uansett et godt eksempel på at man ikke må ha 50.000 klipp og en mengde med effekter for å få et godt resultat.

http://www.youtube.com/watch?v=4PytPmqM8iQ

Slenger på en superfin Miyazaki-AMV for å veie opp Bleach-maset mitt :happy:

http://www.youtube.com/watch?v=T65ZKtpRy4w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tsunade

Domo arigato, Pingting-san! Du må så gjerne spamme i vei for min del, ihvertfall; dette var jo aldeles nydelig! Vakker, vakker musikk også. Nå skjønner jeg hvorfor du maser om Bleach. ;) Skal jammen begynne å se på den, ja.

Også så fin Miyazaki-video...er det Sarah McLaughlin som har den sangen? Og hvem har sangen på Bleach-videoen? Gotta know! :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er lov å spamme AMV'er her? ;)

Jeg kan spamme AMV'er jeg også. :P

(Oppdaget at en bare kan legge ut 2 videoer i en post, jeg hadde laget flere enn 2 før jeg oppdaget dette, så jeg får poste flere innlegg etter hverandre.)

Anime: RahXephon.

Music: Frou Frou - Must Be Dreaming

Made by: Random Variable Productions.

http://www.youtube.com/watch?v=Fv-oNw9VfbI&fmt=18

Anime: Metropolis.

Music: Electric Light Orchestra (ELO) - Prologue,

Made by: thefinalact.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...