Gjest Tsunade Skrevet 12. mai 2010 #641 Del Skrevet 12. mai 2010 Hei Belle, jeg har ikke sett Fairy Tail ennå, tenkte faktisk å sjekke ut den også. Ser på nettet at den får masse skryt og er veldig populær blant anime-fans. Hvis du syns Naruto er bra etter å ha sett 9 episoder, så bare vent! Det blir bedre og bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MasterCB Skrevet 12. mai 2010 #642 Del Skrevet 12. mai 2010 Ah, en tråd som passer for meg. :3 Var ikke klar over at det var en animetråd her inne, så dette var en fin overraskelse. (Kanskje jeg møter på noen single jenter her inne, uansett greit å ha noen med felles interesse. ) Men nok snikksnakk fra meg. Ghibli skuffer aldri/sjeldent, har sett di aller fleste av Ghibli sine utgivelser. Ellers av anime så liker jeg Death Note, Naruto, Bleach, Tengen Toppa Gurren Lagann, Fullmetal Alchemist, FLCL, Neon genesis Evangelion, Soul Eater, Photon, Elfen Lied, Full Metal Panic +(Fumouffo), disse er noen av det jeg kommer på her og nå. Ramser jeg opp alt blir det unødvendigt mye Lucky Star og Asumanga Daioh skjønte jeg ikke helt, eller, di falt ikke helt i smak, har hørt en god del bra om disse, men jeg var ikke helt på bølgelengde med disse. :/ Ellers er jeg åpen for å se på det meste innenfor anime, bør som regel gi nye animer en sjanse. Har også sånn anime-eller-spille perioder av og til. Jeg prøver å se/spille få ting samtidig, så jeg ikke sjonglerer med for mange baller i luften liksom. Nå er jeg i en animeperiode, og fant Soul Eater for litt over en uke siden, og ser den for andre gang nå. Hva jeg skal se etterpå vet jeg ikke.. Noen forslag? Tror jeg må satse på Fairy Tale kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. mai 2010 #643 Del Skrevet 12. mai 2010 Til både Tsunade og MasterCB: JA!!! Se Fairy Tail. Jeg synes det er kjempebra ihvertfall. Det er vel i samme gate som Naruto, med både humor, action (men ikke blod, det er litt kjipt) og magi. Det er faktisk så morsomt at jeg ler høyt så og si hver eneste episode. :rødme: Jeg kan jo også foreslå Claymore og Black Lagoon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linoge Skrevet 12. mai 2010 #644 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) TL:DR. Havent read whole thread, since it is whooping 33 pages (go anime geeks!) but here come my recommendations: Ghost in the Shell (3 movies, 2 seasons of anime series) My personal favorite, really well thought through, even though somewhat geeky - yes, it has references to hacking. But it also has references to J.D. Salinger. Elfen Lied (2 seasons) Cute. Very bloody and angsty, but cute. After I watched it, I drew the main character over 9000 times. So it had some impact. Death Note (2 seasons) Good story, very well written script, and some really cool characters. Must see! Wolf's Rain (2 seasons) Pretty. And sad. If you like sad endings, this is one for you. Blood + (2 seasons) Very well drawn, though the story isnt all that cool. I like the art on this better than I like the storyline. Hellsing (1 season, OVAs) Watch season first, the OVA. OVAs are closer to original manga. Vampires, really cool art style and Nazis. What else would you want?! Any movie by Ghibli is cool too, though I didnt like Howl's Moving castle (shitty story)... Older ones (Spirited away, mononoke hime, etc) are great. All I can think of for now. -L. Edit: Forgot Black Lagoon. I *really* like the mood and the characters in it. Endret 12. mai 2010 av Linoge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. mai 2010 #645 Del Skrevet 12. mai 2010 MasterCB og Linoge: hei! (du leser tydeligvis norsk, Linoge?) Soul Eater likte jeg og veldig godt. Er nok ikke av de aller beste jeg har sett, men absolutt verdt en rewatch en gang i fremtiden. Og Full Metal Panic! er på lista over animeer jeg definitivt har lyst til å se (men den lista begynner jo å bli lang, da...). Har snust litt på den på YouTube, og det ser veldig lovende ut. Heling OVA er også på den lista, har sett den andre og likte den utrolig godt! Alt som kombinerer na Ting som Lucky Star og Azumanga Daioh tror jeg man enten liker eller misliker. Men man kan jo ikke like alt. Ghost in the Shell så jeg 5 episoder av, da falt jeg av. Vet ikke om jeg burde prøve meg igjen, "alle" skryter jo sånn av den Ellers så kan jeg anbefale Ergo Proxy! Har ikke sett den ferdig enda, men den er virkelig bra. God historie, masse referanser til antikk og moderne filosofi uten å bli for spjåkete og selvhøytidelig, godt skrevet. Ellers ser jeg på tiden på bleach (ny episode i dag, woho!) og har litt over 100 episoder igjen av Gintama. Burde gå fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linoge Skrevet 12. mai 2010 #646 Del Skrevet 12. mai 2010 Pingting: Ye, I read Norwegian, no problem. I just write better in English. Ergo Proxy sounds like a must-watch Bleach, esh. Dont like it, hehe. GitS is kinda like Bladerunner (movie, not anime), you either like it and get it, or you sit with a big WTF on your face and think it sucks. So if you watched five and didnt like it, dont rewatch it. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #647 Del Skrevet 12. mai 2010 Så morsomt med nye "medlemmer" av animetråden!! VELKOMMEN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. mai 2010 #648 Del Skrevet 12. mai 2010 Så morsomt med nye "medlemmer" av animetråden!! VELKOMMEN! Kjempegøy. Animeer har jo en tendens til å bli litt utdiskutert når det bare er oss 4 (?) gjengangere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linoge Skrevet 12. mai 2010 #649 Del Skrevet 12. mai 2010 Mweh, you all are stuck with me now. xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #650 Del Skrevet 12. mai 2010 Kjempegøy. Animeer har jo en tendens til å bli litt utdiskutert når det bare er oss 4 (?) gjengangere. Ja, du sier noe! Ikke rart det ble stille her for litt siden: Belle: -jeg ser på Bleach episode X Pingting: -jeg ser på episode XY, jeg, men skal ikke røpe noe, assa! Sequax: ( treig i vendinga ) Ja...nå har jeg også begynt på Bleach... Bring some new blood, I say!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. mai 2010 #651 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Nå har vi fått en som ikke liker Bleach, da - vet ikke om det blir noe bedre da Linoge: jeg vet ikke helt angående GitS altså. Det som var den store turn-off'en for min del var karakterene. Selve universet ser ut til å være veldig gjennomført og kreativt bygd opp, men ingen av karakterene hadde liksom noe personlighet syntes jeg, de var bare flate og "bare replikker" på en måte. Kanskje det går seg til etter hvert? :klø: Endret 12. mai 2010 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linoge Skrevet 12. mai 2010 #652 Del Skrevet 12. mai 2010 Pingting: Well, as an old teacher of mine used to say... you can either use a world to tell a story about characters, or you can use characters to tell a story about the world. Actually, scratch "old teacher". I just made it up, but it sounded cooler when I made it a quote. GitS is a story of a world where characters are not that important. They are just there to make a point. (At least in the series, movies are more character driven). Most people I know who watch series to find characters to love and care for dont like GitS. -L. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #653 Del Skrevet 12. mai 2010 Nå har vi fått en som ikke liker Bleach, da - vet ikke om det blir noe bedre da Linoge: jeg vet ikke helt angående GitS altså. Det som var den store turn-off'en for min del var karakterene. Selve universet ser ut til å være veldig gjennomført og kreativt bygd opp, men ingen av karakterene hadde liksom noe personlighet syntes jeg, de var bare flate og "bare replikker" på en måte. Kanskje det går seg til etter hvert? :klø: Jeg sliter litt med Bleach selv, jeg.... Har kommet til episode 4 eller noe, men er ikke den animen jeg tar fram først, liksom....Die, monster, die i hver episode....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. mai 2010 #654 Del Skrevet 12. mai 2010 Ja, den er litt treig de første episodene. Egentlig tar den seg ikke opp før rundt 2. sesongen, desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linoge Skrevet 12. mai 2010 #655 Del Skrevet 12. mai 2010 BTW pingting - SWEET signature. Masuka rules, lol. xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. mai 2010 #656 Del Skrevet 12. mai 2010 Haha, takk! Masuka er konge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tsunade Skrevet 12. mai 2010 #657 Del Skrevet 12. mai 2010 Så kult at det har kommet flere til! Her renner det inn med tips og forslag til ting å se, oioi! Hvordan skal jeg rekke over alt, når jeg ikke kan Kage Bunshin?? Tror jeg blir nødt til å dumpe typen, isolere meg fra omverdenen og bli geek på heltid... Eller kanskje slutte helt med å sove? Eeeeller så kan jeg ha type, venner, god nattesøvn osv., OG bli geek på heltid!! Yay! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #658 Del Skrevet 12. mai 2010 Så kult at det har kommet flere til! Her renner det inn med tips og forslag til ting å se, oioi! Hvordan skal jeg rekke over alt, når jeg ikke kan Kage Bunshin?? Tror jeg blir nødt til å dumpe typen, isolere meg fra omverdenen og bli geek på heltid... Eller kanskje slutte helt med å sove? Eeeeller så kan jeg ha type, venner, god nattesøvn osv., OG bli geek på heltid!! Yay! PS! Ingen som er geek her. Pingting*host* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. mai 2010 #659 Del Skrevet 12. mai 2010 Veyh! ...OK det stemmer. Jeg innrømmer alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #660 Del Skrevet 12. mai 2010 Veyh! ...OK det stemmer. Jeg innrømmer alt! Vi er vel litt smånerdete hele gjengen her inne tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå