Gå til innhold

Hvorfor tillater kvinner seg å oppføre seg som HØNER?


Lenore

Anbefalte innlegg

DERE ER FOR ALT ENIGE!!! JEG VIL KRANGLE!!! :grine:

Jeg leste de første innleggene og skumleste resten. Tenkte med en gang etter å hadde lest det første innlegget at dette hadde potensialet til å ta av, men neeei da. :(

Men som Kinga da; La det bare være sagt: Jeg ville aldri tillatt min datter å kle seg som en småhore. - Amen!!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DERE ER FOR ALT ENIGE!!! JEG VIL KRANGLE!!! :grine:  

Jeg leste de første innleggene og skumleste resten. Tenkte med en gang etter å hadde lest det første innlegget at dette hadde potensialet til å ta av, men neeei da.  :(  

Men som Kinga da;  La det bare være sagt: Jeg ville aldri tillatt min datter å kle seg som en småhore. - Amen!!

:D

Neimen i grønnsvarte banan da kvinne!!

Hva er dette for slags passiv holdning - vil du krangle så får du da pokker'n klare å finne på argumentene selv.

Jeg "krangler" gjerne, men ikke bare for å krangle - slenger du derimot ut noe som er dumt nok, skal jeg nok klare å hive meg på.

Kinga - jeg skal småtygge i dag jeg også, så kommer jeg forhåpentligvis noget sterkere tilbake neste gang jeg hopper innom stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som lyver om overgrep, som påstår voldtekt når voldtekt ikke har funnet sted, begår selv overgrep mot de kvinnene som er blitt voldtatt.

På samme måte som menn som begår voldtekt/overgrep er med på å ødelegge for de mennene som ikke voldtar. De er med på å skape definisjonen av "mannen-overgriperen" og disse jentene som lyger på seg overgrep er med på å skape "kvinnen-den slu, den skriker opp for ingenting"

Begge deler er helt uakseptabelt, men størsteparten av kvinner og menn passer heldigvis ikke inn i noen av de nevnte beskrivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som lyver om overgrep, som påstår voldtekt når voldtekt ikke har funnet sted, begår selv overgrep mot de kvinnene som er blitt voldtatt.

Hør, hør. Dette er en vinkling jeg kan like.

Hvor er søstersolidariteten når enkeltes jugehistorier er med på å mistenkeliggjøre enhver kvinner som er utsatt for overgrep? Hvor jævlig er det å ikke bare ikke bli trodd, men samtidig bli mistenkt for å dikte opp noe så infamt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinga!

Jeg lever faktisk på en illusjon som sier at - nei, jeg lar meg ikke påvirke av nyhetsoppslagene i VG.

Jeg vet jeg maser mye om VG her, men jeg synes faktisk analysering av kilden er et ganske viktig poeng.

Det er ikke det samme å bli farget av VG, som Aftenposten.

:snobb:

Det denne saken handler om, er ting jeg har plukket opp rundt meg, som allerede sagt - uten at jeg har lest noe jeg kan huske om det tidligere, i noe slags medie.

Men, jeg tror mange av oss blir påvirket ja - men føler ikke at jeg er av de mest lettpåvirkelige akkurat her.

En arrogant ting å si sikkert, men da får jeg gjerne være arrogant.

Jeg blir automatisk noget skeptisk til personer som blir provoserte av nyhetssaker - og slenger frem argumenter - etterfulgt av "det stod i VG!" ...

Mies poeng er forøvrig særdeles godt. Kan ikke annet enn å si meg helt enig. Det er vel her essensen ligger, - eller, kanskje virkemidlet til å unngå flest mulige saker av samme karakter i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for slags passiv holdning - vil du krangle så får du da pokker'n klare å finne på argumentene selv.

Av det som engasjerte meg, var alle enige. Hvis jeg skulle argumentert så måtte jeg ha skiftet mening. Eller babblet i vei for noe jeg ikke holder med.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare lurer: Om kvinner hadde blitt urettmessig anklaget for noe liknende, hadde pressedekningen vært like stor? Om kvinner rettmessig ble dømt for noe liknende, hadde straffene vært like lave?

Om en kvinnelig lærer hadde blitt anmeldt og tiltalt i en lignende sak hadde oppmerksomheten blitt enorm. Hadde hun blitt dømt, hadde straffen blitt så lav som mulig, kvinner blir imidlertid aldri anmeldt for slike ting. Det finnes selvfølgelig kvinner som viser menn uønsket seksuell oppmerksomhet som er så sterk at den tar form av trakassering, men de blir altså ikke anmeldt. Hvorfor ikke? Kanskje fordi det mannlige "offeret" ville blitt fullstendig latterliggjort, men mest fordi menn har en langt høyere terskel for å innta offerrollen.

Noen sier at de ikke ville latt døtrene gå i fuck me-det må være fordi de antar at det kan få uheldige følger, eller er det bare fordi det er vulgært, eller kanskje begge deler? Det kan være elementer av dobbeltkommunikasjon her, hvis man nekter døtrene å gå med slike klær samtidig som man poengterer at jenter må få gå i hvilke klær de vil. Forstår det imidlertid godt. Jeg ville ikke gått inn i en negerghetto i en amerikansk storby og ropt fuck you niggers, selv om jeg burde kunne gjøre det uten å få alvorlig mye bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en kvinnelig lærer hadde blitt anmeldt og tiltalt i en lignende sak hadde oppmerksomheten blitt enorm. Hadde hun blitt dømt' date=' hadde straffen blitt så lav som mulig, kvinner blir imidlertid aldri anmeldt for slike ting. Det finnes selvfølgelig kvinner som viser menn uønsket seksuell oppmerksomhet som er så sterk at den tar form av trakassering, men de blir altså ikke anmeldt. Hvorfor ikke? Kanskje fordi det mannlige "offeret" ville blitt fullstendig latterliggjort, men mest fordi menn har en langt høyere terskel for å innta offerrollen.[/quote']

Selvsagt hadde oppmerksomheten blitt enorm. Rett og slett fordi det vanligvis er menn som vanligvis står for slike overgrep, Mann40.

Poenget mitt var imidlertid: Hva om dette var en typisk "kvinneforbrytelse"? Like enorm respons, tror du? Om hun hadde urettmessig blitt anklaget av en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verbale angrep fortjener forøvrig et motsvar. "Fuck you niggers" faller i den kategorien.

"Invitasjoner" av typen "fuck me" på en t-skjorte - tja, kan man sammenligne det med å få som fortjent om man da blir voldtatt? (sto det "rape me"?)

La oss si du inviterer din kompis på besøk. Han tar uanmeldt med seg en gjeng du ikke kjenner - som raserer din bolig, barberer skallen til din datter, skjærer pekefingeren av din far, myrder hunden din og slenger den over tørkestativet til naboen. Fikk du som fortjent? One thing leads to another, hm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skrev du ikke noe om typisk kvinneforbrytelse, så hvis det var poenget ditt måtte du ha gjort det klart. Siden du ikke gjorde det, kunne jeg ikke ta utgangspunkt i det.

Selv om jeg er flink til å forestille meg ting, er det vanskelig å forestille seg at dette var en typisk kvinneforbrytelse, rett og slett fordi menn ikke ville se det som en forbrytelse. Spørsmålet blir rett og slett for hypotetisk. Antar du mener at kvinner i mindre grad enn menn blir trodd i rettssalene, men det har ikke jeg noe grunnlag for å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verbale angrep fortjener forøvrig et motsvar. "Fuck you niggers" faller i den kategorien.

"Invitasjoner" av typen "fuck me" på en t-skjorte - tja, kan man sammenligne det med å få som fortjent om man da blir voldtatt? (sto det "rape me"?)

Joda, parallellen var litt haltende. Poenget, som jeg kanskje burde klargjort bedre, var at verden ikke er ideell. En jente burde kunne gå uforstyrret med fuck me på brystet, men i virkelighetens verden er det ikke alltid lurt. På samme måte burde jeg i en ideell verden kunne gå med fuck-skjorten min uten å bli fysisk angrepet, men i virkeligheten er det usmart. Nå må det legges til at jeg tror risikoen for å fremprovosere en voldtekt med en fuck me-skjorte er ganske liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer: Om kvinner hadde blitt urettmessig anklaget for noe liknende, hadde pressedekningen vært like stor? Om kvinner rettmessig ble dømt for noe liknende, hadde straffene vært like lave?

Vi snakker om i dag, og glemmer heksebålene. Trekker parallellene til de forbrytelser menn i overveiende grad begår ifølge statistikkene, og plasserer kvinner der istedet. Som et tankeeksperiment.

Hmm? Hva tror du?

Mann40: Som du ser ovenfor her, siterer jeg meg selv. Uthevingen er gjort for your eyes only.

Så: Nope, jeg tror ikke pressedekningen hadde vært like stor. Jeg tror ikke straffene hadde vært like lave. Å bli trodd eller ei i rettsalen er et annet poeng, men det var ditt, ikke mitt. Kunne ha brukt det også.

Og ja, du har gjerne rett i det. Menn ville kanskje ikke sett på det som en forbrytelse. De hadde bare vært takknemlige antakelig. Rart det der, med forskjeller mellom kvinner og menn. (For orden skyld; siste avsnitt er ikke ironisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det legges til at jeg tror risikoen for å fremprovosere en voldtekt med en fuck me-skjorte er ganske liten.

Enig.

Jeg hadde dog ikke latt min datter sprade rundt i en sånn skjorte fordi det rett og slett hadde vært for vulgært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, du har gjerne rett i det. Menn ville kanskje ikke sett på det som en forbrytelse. De hadde bare vært takknemlige antakelig. Rart det der, med forskjeller mellom kvinner og menn. (For orden skyld; siste avsnitt er ikke ironisk).

Det er ikke slik at alle menn synes alle kvinner er tiltrekkende (og omvendt), defor vil ikke menn generelt være takknemlige overfor enhver kvinnelig blotter, men selv om vi ikke likte det vi så, ville vi ikke anmelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe en blotters going off punch er at noen finner h*n tiltrekkende, heller. De får sitt kick av sjokket og ubekvemheten de skaper. Derfor det finnes så få kvinnelige blottere, antakelig :lol:

Er det ikke forøvrig gjort endel undersøkelser som viser at menn ønsker seg mer sexpress på jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...mener jeg det er en forskjell på for eksempel meg selv i miniskjørt, og ei berte som ikke-helt-vet-hva-hun-vil, også i miniskjørt.

Men utenpå vil jo dere to bli oppfattet likt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ad. menn som ønsker mer sexpress på jobben: Har lest litt på andre forum om menn som bruker skjørt/kilt på jobb (og ellers) og har opplevd at kvinnene prøver å kikke oppunder. Ingen av mennene anmeldte dem for sexpress, men de funderte veldig på hvordan de samme kvinnene hadde reagert om de (mennene) prøvde å kikke opp skjørtene deres...

(Alle regnet med en viss dobbeltmoral ville komme til uttrykk da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de av dere som snakker om dobbeltmoral, sammenligner og setter ting på hodet, tar dere overhodet ikke hensyn til at utgangspunktet for en kvinne og en mann er ufattelig forskjellig? En mann er ikke født inn i en verden der 70% av billedmaterialet i enhver sammenheng tatt av ham er seksuelt betont - hvor omtrent alle eventyr, fortellinger og myter er bygd på det faktum at vi er *offer* - som enten ligger neddopet og blir kysset til live oppe i tårn og i glasskister - eller skal temmes i en eller annen sammenheng - hvor - tja... jeg tror jeg skal avslutte selve avsporingen - det er er mange andre tråder dette - men - vi lever på så ulike premisser at det er umulig å sammenligne å titte oppunder skjørt - herregud! en mann ville sannsynligvis ikke reagert negativt på kiltetitting nettopp fordi at han da fortsatt er med på å legge premissene på hva som er kult/bra/godtatt/greit/fint osv.!

og det å gå med en rasistisk tskjorte gjør en vel ikke? det er for det første ikke det samme som å oppfordre noen til sex - det har heller lite eller ingenting med ytringsfrihet å gjøre.

it's all a patriarchal plot.... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men utenpå vil jo dere to bli oppfattet likt da...

Nei.

Jeg mener det er forskjell på holdning, og hva man utstråler ettersom hva slags "modus" man har i hodet selv.

Om noen måtte finne på å bevege seg over mine (klare) grenser, så vil vedkommende kjapt få vite hva jeg synes om dette.

La meg bruke eksempler.

Det er ikke uvanlig å bli klasset på, når man er ute på byen. Forskjellen på hvordan situasjonen utarter seg, er hvordan man takler dette.

Jeg sier ifra hvor jeg står, og hva jeg mener om en manns oppførsel.

Dette fungerer utrolig bra, og jeg har sjelden/aldri fått problemer etter å ha startet denne "taktikken".

Men. Hva om jeg oppførte meg som mange av de jentene jeg ser?

En eller annen fjott tafser henne på rumpa. Hun snur seg, og ser litt usikkert på ham - enten med en liten rynke i panna (men sier ingenting), eller med et usikkert lite stivt smil om munnen.

Eventuelt med en vag håndbevegelse, eller hun snur seg så han ikke rekker frem.

Altså, poenget mitt er at ingen er i tvil om hva jeg mener om at de tafser meg på rumpa dersom jeg ikke har bedt dem om det.

Dermed har jeg også få problemer ang. dette.

Derfor mener jeg det er holdningen det kommer an på, og ikke lengden på skjørtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eller annen fjott tafser henne på rumpa. Hun snur seg, og ser litt usikkert på ham - enten med en liten rynke i panna (men sier ingenting), eller med et usikkert lite stivt smil om munnen.

Eventuelt med en vag håndbevegelse, eller hun snur seg så han ikke rekker frem.

Disse reaksjonene burde kanskje være nok til å få mannen til å forstå hvor landet ligger, men det er selvsagt lettere med klare meldinger.

Lenore, jeg synes at du og andre damer som er tøffe i trynet noen ganger er litt lite solidariske med mindre tøffe damer. Forstår allikevel at det er irriterende at noen damer tydelig viser hvorfor noen en gang har begynt å snakke om det svake kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...