Gå til innhold

Hvorfor tillater kvinner seg å oppføre seg som HØNER?


Lenore

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg blir oppgitt.

Jeg leste nettopp, her på Kvinneguiden, igjennom tråden som gjaldt denne rektoren (?), som nå har mistet jobben - fordi han kom i skade for å bruke for kort shorts.

Han ble anmeldt.

DÆVEN!!

Det blir kommentert videre;

"Hvis en dame ser en naken mann, eller som her; en penis, er det HAN som er en blotter." - Og, hvis en mann ser en naken dame, er han en kikker!

Ja - jeg blir, som sagt, oppgitt.

Hvorfor gjøre seg til mer fjols enn det man er?

Nå var ikke mitt poeng å diskutere saken om rektoren, men generelt hva jenter/kvinner kan få seg til å gjøre - og attpåtil være stolt av det.

Jeg kan nevne "voldtektsforsøk":

Oops - ble vel på druen sist helg - mensen uteblir - angst! - vi anmelder.

Skjønner de ikke at de kun gjør seg selv til ofre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er jævlig flaut.

Det er frekt, og det er så meg-selv-nok at jeg fryser på ryggen av det.

Å ødelegge et annet menneskes liv fordi man leker rødstrømpe, - helt forferdelig.

Unge, uvitende tøser som tror de har rett til å leke med andre mennesker - de trenger virkelig å få øynene opp en dag.

Det er litt av det samme som når jenter "glemmer" p-pillene sine, og vips! - gravid. Oi!

Respektløst og så egoistisk at de skulle ha fått diplom.

Og hvorfor gidder jeg å mase om det?

Fordi jeg har lagt merke til flere og flere tilfeller av arten den siste tiden, og det er et absolutt blindspor av det fra før av patetiske "girlpower".

Hvorfor sier ikke likestillings-folket noe i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Fordi likestillingsfolket er opptatt nok av å (skyyt meg, alle sammen) dyrke hverandre hemningsløst uten å stille spørsmål til hva de egentlig gjør og gråte over at de ikke får veie noen ting.

Åh, jeg er drittsur i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi likestillingsfolket er opptatt nok av å (skyyt meg, alle sammen) dyrke hverandre hemningsløst uten å stille spørsmål til hva de egentlig gjør og gråte over at de ikke får veie noen ting.

Åh, jeg er drittsur i dag.

Få det ut, jente!

Du får lov til å spore av. :sjarmor:

Og hva gjelder din påstand om likestillingsfolket, så stiller jeg meg mer enn gjerne til disp som levende skjold, hvis ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Okai, here it goes. Jeg fatter ikke hvilket problem jenter på min egen alder har med eldre menn i form av lærere. Hva er problemet med å snakke med dem? Ser ikke noe ille i det. Høneoppførsel nummer en er altså koketteri/pedofilimistanker.

Jeg fatter ikke hva jenter tenker med når de går med puppene slengende i en lycrafille på byen og griner over at de blir sett på. Ser dere ikke sammenhengen? Jeg gjør. Hvorfor jeg skal grafses på derimot, er et mysterium av dimensjoner.

Jeg fatter ikke hva tenåringsjenter tenker med når de spyler p-pillene sine i dass fordi de vil ha bebis og bli dumpet av kjæresten som ikke kan tenke seg å bli pappa helt enda. Livmoren, tenker jeg. Ser ikke logikken - er de masochister?

Jeg fatter ikke hva som går av meg når jeg går på polet, kjøper chianti med det mål om å dele flasken med kjæreste, men ender opp med å drikke den selv og diskutere etymologi med et par venner som bare dukker opp i en stue som ikke tilhører meg selv. Hva er det som skjer??!! Jeg tror ikke på sånt, men "Beam me up, Mr. Spock" har fått en ny betydning for meg i det siste.

Aahh... Skal se om jeg kommer på mer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:glis:

Venter spent på del 2, Tristessa. :sjarmor:

Når det gjelder unge jenter og mannlige lærere - jeg tror det er et slags oppmerksomhetsbehov. De er selv så fokusert på (egen og andres) kropp, at enhver (samme hvor psyk) link, blir oppfattet i verste mening.

Det tragiske er jo selvsagt at dette går utover alle andre enn dem selv, og at de fortsatt kan klynge seg sammen og hviske&tiske om "SÅ du det ellah? SåÅ du åssen han glodde, lissam? *knis" - mens stakkaren som denne gang ble offeret for den hælvetes egoistiske holdningen, sitter i rettssalen.

Verden er rettferdig, du.

Så: pupper i lycrafiller.

Jeg liker å gå med høyhælte sko, og gjerne miniskjørt inntil når jeg går ut på byen.

Jeg vil likevel påstå at jeg innehar en viss stil.

"Lite" påkledning trenger ikke nødvendigvis å bety at man innbyr til noe mer. Jeg synes jeg kler meg etter kroppen min, og min egen smak.

Det får folk mene hva de vil om, men mannfolk som stapper hender og klør under skjørtet mitt selv om det er kort - vet du, det finner jeg meg over hodet ikke i.

Men jeg flørter ikke med alle og enhver uten å kunne følge opp.

Jeg går ikke i trange topper der det står "Fuck me", "Touch" eller "Wanna?" på.

Jeg sier "nei" før noen får mulighet til å tvile på mitt standpunkt.

Derfor mener jeg det er en forskjell på for eksempel meg selv i miniskjørt, og ei berte som ikke-helt-vet-hva-hun-vil, også i miniskjørt.

P-pillene som ble borte:

dette gjelder ikke bare tenåringsjenter. Det gjelder alle aldre, tror jeg. Og like tragisk er det.

Slike jenter/damer/kvinner/kjerringer fortjener en lang og grusom fødsel. Og påfølgende minimum 18 år.

Alene.

Mutters!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Hihi, det er deilig å få avreagert!

Videre forstår jeg ikke hva som er så kult/lekkert/nøvendig med følgende:

- Snakke høyt og fnisete på offentlige steder om hva som skjedde i helgen, hvem som gjorde hva med "hæææ, æsj... han er jo liiiite ekkel da"

- Lyserosa bukser med sleng på en meter i diameter med mursteinsko under, helst i en farge som klæsjer totalt.

- To centimeter tjukt lagt med brunkrem i for mørk nyanse.

- Ha konkurranse om hvem som kan drikke mest rusbrus i løpet av en kveld for så å skylde skrikesynging på at "jeg var jo litt brisen, da"

- Snakke for seg selv i lettere beruset tilstand i minibankkø, eventuelt hive seg over den som står før seg i køen og kommentere minibankkort-bildet "Du er jo sååå mye tynnere i ansiktet i virkeligheten!"

- Reparere strømpebukser, type brunfarget, med neglelakk som er rød (har sett det, og det er jævlig lite pent, ser ut som skabb)

- Stå i hvilken som helst kø fredag kveld og kommentere de andres påkledning, sminke og hår når offeret (les: meg) er edru og skal lese pensum mens skyldig er brisen, for så å vræle ut til venninne at "jeg er da ikke så full, vel?"

Noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å skrive noe i denne tråden. Så leste jeg Tristessas siste innlegg her og lurer på: har jeg misforstått? Hva handler denne tråden om? At mye brunkrem er stygt? I så fall: Jeg er enig det er stygt! Pupper i lycrafiller også.

Men pupper i lycrafiller og brunkrem gjør ikke overgrep ok. Det gjør det heller ikke ok å lyge om overgrep som ikke har funnet sted.

Se der - jeg svarte likevel :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Nei, sorry Lenore og Mie. Jeg ble rett og slett litt revet med og sporet av helt ut i grøften. Temaet var noget helt annet i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tristessa, det er på tide å finne seg et nytt miljø.

Okei? :o

Mie - tråden handler om det du tror, Tristessa måtte bare avreagere litt, og det var igrunnen artig å lese, så derfor fortsatte vi litt der.

Men kom mer enn gjerne med innspill ang. egentlig handling i tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Lenore: Jeg sparer sånne opplevelser til dager som dette. Vanligvis irriterer jeg meg ikke fullt så mye om slike ting. Men herregud, det tyter jo inn over alt.

Kinga: Adrian Mole er en av min tidlig ungdoms største helter, og jeg savner han faktisk ganske mye. Tror det er på tide å plukke opp tråden igjen, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tristessa

Oh, no, I said it again! And again!

I did it again! Aaahh! Døh, vettuhva, dette fremkaller Monthy Python-tendenser hos meg.

Adrian Mole er en stakkars pubertal gutt som skriver dagbok om det som skjer ham i hverdagen. Forhåpentligvis en fiktiv person. Du, Kinga, om du husker om det var Adrian Mole som skulle male rommet sitt svart når han ble lei av å ha bamsetapet?

Sorry, sorry, skal gå å få meg en hobby nå og ikke ødelegge mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, han malte rommet sitt svart. Til mammas store fortvilelse.

Og forelsket seg i en av sine kvinnelige laerere eller noe saant.

Han hadde et genialt observerende blikk. Og var fullstendig i hormonenes vold, aa komme naermere selve definisjonen paa pubertal skal godt gjoeres.

Hail gamle minner... beklager avsporingen, den formelig ropte paa meg etter Tristessas foerste innlegg - og lokket lurkende etter det andre.

Jeg maatte bare gi etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt diskutere Adrian Mole her en stund, altså.

Så skal jeg jobbe litt for å få temaet igang igjen når det kommer nye folk til her som kan komme med no' nytt.

Men du Tristessa - eller Kinga - har dere en url?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...