Dine Skrevet 13. august 2013 #3641 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg synes det på H er veldig fint Jeg liker godt de andre navnene også, men bar kanskje det jeg falt for mest. Uansett blir det en utrolig flott liten jente med et like flott navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 13. august 2013 Forfatter #3642 Del Skrevet 13. august 2013 Tam-tata-TAAAM! Da. Har vi bestemt oss! Det blir H-navnet ja! Jesus så skummelt det var å velge.. Håper vi ikke vil angre.. Nei, nå blir det det og hun passer det kjempegodt! En liten, søt og bestemt liten brunette Skal sende PM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 13. august 2013 #3643 Del Skrevet 13. august 2013 Klart dere ikke kommer til å angre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 13. august 2013 #3644 Del Skrevet 13. august 2013 Kan jeg også få pm..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. august 2013 #3645 Del Skrevet 13. august 2013 Oi så moro!! Det var det jeg likte best - det er helt nydelig Hun vil definitivt passe det tror jeg. Og navnene til barna klinger fint sammen synes jeg.. Å tenk at hun har fått navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 13. august 2013 #3646 Del Skrevet 13. august 2013 Hurra :D navnet er superfint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 13. august 2013 Forfatter #3647 Del Skrevet 13. august 2013 PM er sendt! Si fra om jeg har glemt noen Phu.. For en lettelse! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 13. august 2013 #3648 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) For et nydelig navn Også passet det veldig godt med Bolla sitt!! Det var virkelig et navn jeg har "glemt" at var så fint altså! Endret 13. august 2013 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 14. august 2013 #3649 Del Skrevet 14. august 2013 Vakkert navn og de passer godt sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 14. august 2013 Forfatter #3650 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Tusen takk Det blir bare mer og mer riktig faktisk. Og sååå deilig å ha bestemt seg! Jeg tenker en del på Cypress nå.. Håper det går greit med henne. Og at hun fikk/får en bedre fødsel enn den jeg hadde som var igangsatt.. Jeg føler nok litt ekstra på det sikkert. Blir litt bekymret Sikkert uten grunn! Vi var på helsestasjonen og veide i dag. Så ba jeg damen som var der registrere det og hun ringte opp til helsesøsteren "vår" og ba meg gå opp dit! Jeg hørte hun snakket om oss i telefonen mens jeg satt og ammet! Så frekt å ikke spørre meg først! Jeg gikk opp så klart og helsesøster kunne jo ikke annet enn å forsikre meg om at alt så veldig bra ut. Hun følger kurven sin og er mett og sover bra. Tisser og bæsjer x antall bleier om dagen.. De fire første dagene hjemme la hun på seg 400 gram! (sikkert litt dehydrert i utgangspunktet fra de første dagene på råmelk), de neste 6 180 gram og så seks dager etter 165 gram. De ønsker 150-200 i uka.. Og det gjelder uansett startvekt så vidt jeg skjønner! For en enorm forskjell prosentvis det er på en sånn som min på litt over 3 kg og en på 4-5.. Blir litt irritert jeg.. De stresser meg jo bare mer enn noe annet. Og "mine" kontakter (hs og jm) må så insistere på at dette er kjempefint og ingen grunn til bekymring. Hun ER liten fra starten av og må vokse i forhold til det. På sykehuset var det en jm som snakket om vekstdys-ett eller annet. Og flere andre der ble ganske irriterte og sa at det var jo bare TULL! Normalen er mellom 2,5 og 4,5. Noen må nødvendigvis være i den nedre skalaen for at snittet skal bli 3,5.. Jeg får små barn. Punktum. Dagens utblåsning Endret 14. august 2013 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 14. august 2013 #3651 Del Skrevet 14. august 2013 Oh I hear you!! Var gjennom samme greia med Liten når hun ble født..2752 gram og 46 cm når hun ble født og gikk ned 200 g de første dagene..melka kom seint hos meg pga stress i forb. med langvarig gulsott og gjentatte lysbehandlinger! På nyfødt var de helt fantastiske, og "vår" helsesøster har hele veien forsikret ,eg om at hun la på seg nok i fht sin vekt og lengde! Men de gangene vi traff på noen andre (måtte veie henne hver uke ganske lenge) bare stressa de meg opp med at hun la på seg for lite De kunne jo gått litt easy ut på førstegangsmødre muligens... Håper du klarer å heve deg over sånne teite kommentarer!! du kjenner lita di best og er fullstendig i stand til å vurdere om hun får nok mat eller ei tenker jeg Du ser henne jo tross alt hele tida, de ser henne jo bare mens hun veies Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. august 2013 #3652 Del Skrevet 14. august 2013 Ohh blir så oppgitt, men ikke overrasket da........helsesøstre og hs er flinke på å kommentere feil så vi blir mer bekymra en nødvendig! Har stor erfaring med lite barn, det er min jo enda. Ordet de mente var kanskje dysmatur? Om det er det så er det brukt på de som har vekstavikling ved fødsel. Min feks var 20% under vekt hun burde ha vært uke 34, da var hun dysmatur. Det betyr vel at de ikke har fått bra nok næring de siste ukene før fødsel. Ikke enig ihvertfall at hun var noe underernært, det er som du sier, for å få ett gjennomsnitt må noen være over og under ikke sant. Krev å se hver gang vekstkurven, følger hun sin egen kurve(ikke gjennomsnitt nødvenigvis) så er det ikke noe å bekymre seg for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 14. august 2013 Forfatter #3653 Del Skrevet 14. august 2013 Takk for det Diddles og Neytiri! Hun her var jo 2665 og 47 cm, og gikk helt ned til 2365.. (Får seint melk jeg og, i tillegg til 3 FULLE bleier med bek rett før veiing) Men så var hun jo oppe på 2815 en uke etter fødsel! Så lenge det går rett vei synes jeg de skulle være flinkere til å rose i stede for å gi bekymringer.. Jeg tror ikke det var dysmatur hun sa.. Hun sa noe med "vekst". Og at jeg måtte informere om det om jeg skulle ha flere. Hun kunne like gjerne sagt at jeg muligens hadde pest! Jeg vet ikke hva de "skal" være ved fødsel i uke 39.. JM som tok i mot henne og som har fulgt meg i gjennom svangerskapet sa at hun så helt ferdig og veldig fin ut! Jeg velger å høre på henne Og ja, jeg så kurven i dag og den var jo helt som den skulle være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. august 2013 #3654 Del Skrevet 14. august 2013 Ja ok, men herrigud hvorfor klager de om hun følger sin kurve! Nei ikke hør på sånt piss.......du ville sett selv på kurven om det var noe bekymring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 16. august 2013 #3655 Del Skrevet 16. august 2013 Jeg har alltid hørt at det viktigste er at de følger sin kurve. Det viktigste er at du føler om at ting er som det skal. Du har jo erfaring med Bolla. Synes for øvrig ikke han var en liten sylfide der han gikk i bar overkropp da jeg så han sist (misforstå meg rett ) valpefettet kommer nok på H og, skal du se. Synes å huske at Bolla fikk dobbelthake ganske fort og. Ihvertfall på det ene bildet du la ut. Nei, hun blir nok snart tung og slitsom og bære hun og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 16. august 2013 #3656 Del Skrevet 16. august 2013 Får ikke til å redigere nå. Mener slitsom Å bære, ikke og. Da blir betydningen en helt annen faktisk et eksempel å bruke i undervisning det her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. august 2013 Forfatter #3657 Del Skrevet 16. august 2013 Tar du utskrift da eller? Ja, jeg er helt enig med dere! Og hun blir nok en liten dundre hun og snart Når det gjelder Bolla er jeg nesten omvendt bekymret nå! Håper ikke det grønnsaksfrie kostholdet hans resulterer i overvekt.. Eller, problemet er vel helst svingende blodsukker. Jeg skal ta tak nå og konstruere et riktigere kosthold! Hadde han bare villet smake.. Samtidig, det kan godt være han bare er sånn nå, uansett Bah.. Bekymringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 17. august 2013 #3658 Del Skrevet 17. august 2013 Har du sett "veckans grönsak" vi har laget?! Tips fra spiseteamet på sykehuset. Bumba har spist paprika hele uken(aldri ville smake noe før). Ikke nok med det men hun spør hva jeg soiser og vil smake(avokado, sallat, squash, champingnon osv) Mye positivt med bekønningstavle....viktig å ikke fokusere på mengd, men at de smaker:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. august 2013 #3659 Del Skrevet 17. august 2013 Det er alltids noe man kan bekymre seg over.. Men enig med dere andre, det er du som kjenner H, ikke helsesøster. Og de sier faktisk mye rart uten helt å tenke seg om hvordan vi nybakte mødre reagerer. Noen får rett og slett små barn, andre store. Venninnen min fikk to barn på 4700 g og 5 kg, og de er helt normale i størrelsen nå (snart 5 og 2 år). Ingenting å bekymre seg over Og det er babyer som deres som gjør at vi får et gjennomsnitt. Ang kosthold på de store vi har så opplever jeg det samme. Jeg er ikke bekymret for verken over - eller undervekt, men Tassen vil sjeldent spise grønnsaker og det er vanskelig å få han til å smake på ting merker jeg. Forsøker meg på ulike ting i matboksen, men det kommer som oftest like helt tilbake. Lurer på om jeg skal innføre "ukens grønnsak" som Neytiri beskriver. Lage en litt tøff belønningschart (med det mener jeg i grunn bare tegne ettersom jeg ikke er kunstnerisk anlagt i det hele tatt og ikke er sikker på om jeg engang klarer å tegne en rett strek..). Det er helt vanlig at 2åringer ikke spiser grønnsaker og ikke alltid vil spise middag, så jeg har sluttet å bekymre meg for det. Det finnes som sagt alltid noe å bekymre seg over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 17. august 2013 #3660 Del Skrevet 17. august 2013 Argh, hvorfor i all verden skaper de bekymringer hos mødre på den måten? Man skulle jo tro at de hadde erfaring nok til å vite bedre! Kjenner jeg blir irritert. Men det er bra at du ikke henger deg opp i det, unger skal følge sin egen kurve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå