Gå til innhold

Tafsing, hvordan reagere.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror ikke jeg tør å stå på krava flere ganger, etter at jeg fikk drapstrusler og skulle voldtas etter de groveste kunster da jeg ga beskjed til en mann at han skulle holde kjeft og dra seg vekk. (etter tafsing og slibrige tilnærmelser)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_kaffe_*
Skrevet
Poenget er at i virkeligheten så ble trådstarter klådd på, om du liker det/ei, endrer ikke på noe som helst.

poenget mitt er at det er latterlig å si at visst du sitter noen minutter alene på byn så er det som å oppfordre til å bli klådd på!

Jenter må kunne få sitte alene uten at noen skal komme å forsyne seg :S

Skrevet
poenget mitt er at det er latterlig å si at visst du sitter noen minutter alene på byn så er det som å oppfordre til å bli klådd på!

Jenter må kunne få sitte alene uten at noen skal komme å forsyne seg :S

Det er ikke en oppfordring, men menn som ikke respekterer forsvarsløse kvinner, vil forsyne seg hvis de får muligheten. Men at du synes at "Jenter må kunne få sitte alene uten at noen skal komme å forsyne seg", vil ikke hindre at menn forsyner seg.
Skrevet

Ok jeg har ikke lest alle svarene... men jeg hadde som jeg pleier... skrik - hva f.n er det du driver med kom deg vekk fra meg, ekkel !!

Ja noe i den duren...

For noen år siden var det en man som tok hånden under kjolen..

Din gris skrek jeg og løpte og fortalte akkurat til vakten hva som hadde skjedd og vi ringde politiet..

Ikke la griser komme unna med det - de bare fortsetter...

Skrevet

Jeg pleier ikke å bli særlig klådd på ute på byen, men som regel har det vært ganske uskyldig - dvs. at jeg ikke gidder reagere mer enn å ta hånden hardt vekk, se strengt på og ev. si at jeg ikke tolerer slik oppførsel.

Men når jeg jobbet som bartender/servitør på et hett utested her i byen ble jeg klådd på opptil flere ganger hver kveld. Da var veien kort til vaktene, som fikk avgjøre om den klåfingrede fikk bli eller gå. Om tafsingen var av svært ubehagelig karakter ble de kastet ut uansett.

Skrevet
Ok jeg har ikke lest alle svarene... men jeg hadde som jeg pleier... skrik - hva f.n er det du driver med kom deg vekk fra meg, ekkel !!

Ja noe i den duren...

For noen år siden var det en man som tok hånden under kjolen..

Din gris skrek jeg og løpte og fortalte akkurat til vakten hva som hadde skjedd og vi ringde politiet..

Ikke la griser komme unna med det - de bare fortsetter...

Hva er grisete med å stikke hånda under kjolen?
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Mange måter og fikse slikt på.

Si ifra at det ikkje er greit og be'n pelle seg til helvete vekk.

Si ifra til ein vakt.

Flat hånd - rett i fleisen.

Knytta hånd - prøve treffe så nær øyet som mulig så det syns i fleire dager etterpå.

Spiss hæl - på tærne hans.

Om man føler seg trygg nok til å klare det, smelle panna rett i nesa på'n..

Kneet - i skrevet på fyren. Evt kan man bruke hånda, og ta balletak og klemme til.

Evt - si ifra til typen og nyt synet av at det ordner seg uten at du må gjøre noe selv..

Skrevet
Mange måter og fikse slikt på.

Si ifra at det ikkje er greit og be'n pelle seg til helvete vekk.

Si ifra til ein vakt.

Flat hånd - rett i fleisen.

Knytta hånd - prøve treffe så nær øyet som mulig så det syns i fleire dager etterpå.

Spiss hæl - på tærne hans.

Om man føler seg trygg nok til å klare det, smelle panna rett i nesa på'n..

Kneet - i skrevet på fyren. Evt kan man bruke hånda, og ta balletak og klemme til.

Evt - si ifra til typen og nyt synet av at det ordner seg uten at du må gjøre noe selv..

Du kødder vel?
  • Liker 1
Skrevet
Nope.
Så vold er en god løsning, litt knuffing, noen snubler, slår hodet osv, fordi noen tok på puppen din?
  • Liker 1
Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Så vold er en god løsning, litt knuffing, noen snubler, slår hodet osv, fordi noen tok på puppen din?

Kan kanskje virke som du tar litt lettere på klåing enn de fleste her inne gbnj?

Skrevet

Jeg pleier å se fyren dypt inn i øynene og si "det der gjør du ikke igjen." Det funker. De fleste blir satt ut av at jeg faktisk tør å se dem inn i øynene ;)

Skrevet (endret)
Kan kanskje virke som du tar litt lettere på klåing enn de fleste her inne gbnj?
Ja, jeg sidestiller ikke klåing på en pupp og vold! Endret av gbnj
  • Liker 1
Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Ja, jeg sidestiller ikke klåing på en pupp og vold!

For min del ser jeg på "tafsing" som ett overgrep, da er du vel uenig der og?

Skal si meg enig i at vold er nok å overdrive noen ganger, men tror virkelig enkelte trenger en skikkelig vekker for å slutte med sånt tull.

Skrevet
For min del ser jeg på "tafsing" som ett overgrep, da er du vel uenig der og?

Skal si meg enig i at vold er nok å overdrive noen ganger, men tror virkelig enkelte trenger en skikkelig vekker for å slutte med sånt tull.

Jeg vil kalle det overtramp iallfall. Å bli klådd på kan oppleves som ekkelt, og den som gjør det vet ingenting om referanserammene til den de lar det gå utover. En venninne av meg har blitt seksuelt misbrukt. Hun har et helt annet forhold til sånne ting, og opplever det som direkte problematisk de gangene det har skjedd.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Om ein eller anner full idiotfyr tafser meg på puppen, rumpa eller i skrittet, så ja. Det syns eg. Eg er ikkje snill når slikt skjer, sånn er det med den saken, og de fortjener ikkje annet heller.

Gjest gjest irene
Skrevet

Jeg regner "tafsing" som et seksuelt overgrep, og jeg er også av dem som reagerer (spontant) med å slå. Skammer meg ikke engang.

Enten slår jeg i ansiktet (dersom overgrepet kommer forfra) eller en knallhard spiss albue i mage/mellomgulv (dersom overgrepet kommer bakfra).

Har enda ikke opplevd at noen har slått tilbake.... Og dersom det skulle skje, kan jeg nok takle det også. I de fleste situasjonene jeg har opplevd, har det vært andre folk i nærheten som nok ville grepet inn dersom noen av mennene skulle "ta igjen".

Jeg finner meg rett og slett ikke i at tilfeldige mannfolk tar seg til rette med intime deler av min kropp.

Skrevet

Jeg synes faktisk det er verre med alle de som IKKE gjør noe. De sender jo da signaler ut om at dette er en helt grei ting å gjøre, og da gir de seg jo aldri heller. Dette er ikke greit, selv om du tydeligvis synes det gbnj...

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Det går ikke an å si hva som er riktig reaksjon hvis man blir tatt på puppen.

Selv har jeg blitt tatt i skrittet mange ganger - av fulle kvinnfolk - og det som avgjør om det er OK eller ikke er jo HVEM som gjør dette. Er det riktig person, er det uproblematisk.

Selv tafser jeg aldri uten at jeg selv er blitt befølt. Jeg må vite at dette er noe som er velkomment. Og det er det jo ganske ofte. Det bør dere kvinner også innrømme. "Noen ganger er det alright".

Jeg må bare le av de som er så "tøffe i trynet" og sier at de skal sparke, slå o.s.v. OK, hvis det skal være akseptabelt at kvinner gjør det, så må dere akseptere at vi menn gjør det samme. Men poenget er uansett at denne volden åpenbart vil være straffbar.

• Liker 1
Gjest Biscuit
Skrevet
Det går ikke an å si hva som er riktig reaksjon hvis man blir tatt på puppen.

Selv har jeg blitt tatt i skrittet mange ganger - av fulle kvinnfolk - og det som avgjør om det er OK eller ikke er jo HVEM som gjør dette. Er det riktig person, er det uproblematisk.

Selv tafser jeg aldri uten at jeg selv er blitt befølt. Jeg må vite at dette er noe som er velkomment. Og det er det jo ganske ofte. Det bør dere kvinner også innrømme. "Noen ganger er det alright".

Jeg må bare le av de som er så "tøffe i trynet" og sier at de skal sparke, slå o.s.v. OK, hvis det skal være akseptabelt at kvinner gjør det, så må dere akseptere at vi menn gjør det samme. Men poenget er uansett at denne volden åpenbart vil være straffbar.

Synes det er helt greit om en mann klapper til/dytter/gir en blodpupp til en kvinne som uoppfordet tafser. Dette med at en mann ikke skal slå en kvinne synes jeg blir for dumt. Hva om hun slår først? Selvfølgelig er det greit å ta igjen. Kvinner er dog mye svakere enn en mann fysisk sett, så jeg synes mannen må tilpasse kraften bak slaget litt. Om jeg hadde gått bort og tafset i skrittet til en gutt ville jeg absolutt regnet med at han kunne komme til å reagere med vold. Tafsing er ikke greit, uansett kjønn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...