gbnj Skrevet 31. januar 2010 #21 Skrevet 31. januar 2010 Soleklart.Jeg trodde bare forsvar mot vold rettferdigjorde voldsbruk jeg. 1
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 31. januar 2010 #22 Skrevet 31. januar 2010 Jeg trodde bare forsvar mot vold rettferdigjorde voldsbruk jeg. Da er vi vel uenige..?
Gjest Biscuit Skrevet 31. januar 2010 #23 Skrevet 31. januar 2010 Er pupper så intimt at vold kan rettferdiggjøres? Noen synes det, andre synes ikke. Derfor kan det være en fordel å ikke klå på vilt fremmede mennesker. Tenk deg at du går nedover Karl Johan. Er det greit å tafse på ei passerende dame du synes har fine pupper? Ikke? Hvorfor er det mer greit på et utested? Jeg slår ikke noen som kommer borti eller spør om de kan kjenne. Da kan jeg jo bare avvise dem på en høflig måte. Uoppfordret tafsing derimot er lavmål og behandles deretter.
Cayenne Skrevet 31. januar 2010 #24 Skrevet 31. januar 2010 Det avhenger av fyren, hvis han ikke har respekt, så har han ikke respekt, enkelt og greit. Så hvis man vil unngå sånt, så må man omgås folk som respekteres. ..av hvem da?
gbnj Skrevet 31. januar 2010 #25 Skrevet 31. januar 2010 Noen synes det, andre synes ikke. Derfor kan det være en fordel å ikke klå på vilt fremmede mennesker. Tenk deg at du går nedover Karl Johan. Er det greit å tafse på ei passerende dame du synes har fine pupper? Ikke? Hvorfor er det mer greit på et utested? Jeg slår ikke noen som kommer borti eller spør om de kan kjenne. Da kan jeg jo bare avvise dem på en høflig måte. Uoppfordret tafsing derimot er lavmål og behandles deretter.Men vold kan/vil eskalere, så i ettertid eller hvis man tenker litt lengre i utgangspunktet, er vold en god løsning mtp konsekvenser(TS skriver om typen til venninna osv)? 1
gbnj Skrevet 31. januar 2010 #26 Skrevet 31. januar 2010 (endret) ..av hvem da? Av han som klår, dvs kvinner respekteres ikke av menn, sånn uten videre, det må mennene læres opp til(sosialiseres), men det er heller ikke noen garanti. Det finnes jo de kulturer hvor kvinner har følge med mannlige slektninger når de ferdes ute(dette blir selvfølgelig kun vinklet som kvinneundertrykkkende i Norge), men det er nok også for å beskytte dem imot tafsing ol. Dvs det er litt naivt å tro at menns holdninger(at menn "læres" opp til å mene at kvinner skal respekteres) til kvinner er en garanti mot at menn tar seg til rette overfor kvinner som ferdes alene. Endret 31. januar 2010 av gbnj
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #27 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har også opplevd dette et par ganger, tro meg, den beste løsningen er drink/øl i ansiktet. Dette oppnår du: -Han blir forfjamset, sjokkert og flau og går sin vei -Han ydmyket deg først, nå har du ydmyket han for vennegejengen og resten av utestedet -Han kommer til å stinke resten av kvelden og vil ihvetrfall ikke få se noe nå -Du kjenner at du fikk tatt igjen, har en fin kveld resten av kvelden og har noe å le av. Gjør bare dette mot de som er veldig pågående, grafse på pupper, hånd oppunder skjørt, o.l.
Gjest Biscuit Skrevet 31. januar 2010 #28 Skrevet 31. januar 2010 Men vold kan/vil eskalere, så i ettertid eller hvis man tenker litt lengre i utgangspunktet, er vold en god løsning mtp konsekvenser(TS skriver om typen til venninna osv)? Det er ikke snakk om å banke opp noen, da. Det er snakk om å sette seg i respekt og vise at slik oppførsel overhodet ikke toloreres. Jeg ville ikke fått noen til å utøve vold mot vedkommende, siden jeg fint er i stand til å reagere selv, men om jeg hadde hatt problemer med å si ifra synes jeg ikke det er noe i veien for å få en venn til å ta seg en alvorsprat med vedkommende. Evt. kan man få en kamerat til å gå bort og ta et godt tak rundt kronjuvelene hans, så kan han få kjenne litt på hvordan det føles å bli antastet på den måten
gbnj Skrevet 31. januar 2010 #29 Skrevet 31. januar 2010 Det er ikke snakk om å banke opp noen, da. Det er snakk om å sette seg i respekt og vise at slik oppførsel overhodet ikke toloreres. Jeg ville ikke fått noen til å utøve vold mot vedkommende, siden jeg fint er i stand til å reagere selv, men om jeg hadde hatt problemer med å si ifra synes jeg ikke det er noe i veien for å få en venn til å ta seg en alvorsprat med vedkommende. Evt. kan man få en kamerat til å gå bort og ta et godt tak rundt kronjuvelene hans, så kan han få kjenne litt på hvordan det føles å bli antastet på den måten På byen så er folk ofte ruset/trøtte/frustrerte osv, og da kan vel ting misforstås?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #30 Skrevet 31. januar 2010 Jeg er sjokkert over hvor naive dere kvinner er når dere legger ut om å "tømme drinker og sparke i baller". *rystet* For det første er det slett ikke sikkert at situasjonen tilsier at du greier å løfte en finger. Masse folk rundt, trangt om plassen osv. For det andre (og viktigste) en mann med såpass lite respekt at han gjør noe slikt, kan godt finne på å gå lenger. Hva gjør du da? Skikkelig gøy å tilkalle vakta ETTER at du har fått knust ansiktet. 1
The Kitten Skrevet 31. januar 2010 #31 Skrevet 31. januar 2010 Å bli klådd på er noe man må regne med at kan skje når man er på et utested. Det betyr ikke at man skal godta det uten videre. Jeg går vekk i første omgang, hvis ikke det er et tydelig signal sier jeg klart i fra at de får la være å ta på meg. Hvis det er noe jeg ikke takler så er det folk som mener de har rett til å ta på meg uten samtykke.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 31. januar 2010 #32 Skrevet 31. januar 2010 Verden er full av idioter, både menn og kvinner. Arkiver det som et kompliment fra en full idiot.
Gjest Gjest_Cecilie_* Skrevet 31. januar 2010 #33 Skrevet 31. januar 2010 På byen så er folk ofte ruset/trøtte/frustrerte osv, og da kan vel ting misforstås? Det var godt om plass, jeg stod nesten helt alene. Da gikk han bort til meg, presset puppene sammen, løftet de oppover og sa de var tunge. Hva er det som kan missforstås her? Jeg tror ikke han var så veldig full heller.
Gjest Wolfmoon Skrevet 31. januar 2010 #34 Skrevet 31. januar 2010 Nå skjer ikke dette meg spesielt ofte, men de gangene det har skjedd har jeg rett og slett slått vekk hånda og stilt meg opp og stirret på fyren med et løftet øyenbryn. Ikke alltid jeg får en unnskyldning, men de fleste forsvinner ganske kjapt. Jeg vil tro den viktigste faktoren er at de har blitt ydmyket foran andre gutter, men så lenge de lar meg være i fred så er det helt greit for meg. Jeg har forøvrig også opplevd å få hjelp/støtte av andre menn på utestedene som kommer bort å spør om alt er i orden og om jeg trenger hjelp. Dette pleier også å gjøre at innpåslitne folk forsvinner fortere enn svint.
Lapetos Skrevet 31. januar 2010 #35 Skrevet 31. januar 2010 Det var godt om plass, jeg stod nesten helt alene. Da gikk han bort til meg, presset puppene sammen, løftet de oppover og sa de var tunge. Hva er det som kan missforstås her? Jeg tror ikke han var så veldig full heller. Et solid grep om ballene hans skulle vel hjelpe? Merk - solid med STORE bokstaver. Da føles de nok skjøre som fugleegg
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #36 Skrevet 31. januar 2010 Grafsing er uakseptabelt. Gir da blaffen i om de er fulle. Trussel om at neste gang blir han tante. En dytt, smekk. Enda bedre få personen hevd på huet og ræva ut, enkelt og greit.
Gjest Tafse mann. Skrevet 31. januar 2010 #37 Skrevet 31. januar 2010 Jeg er nok en av de som kan ha tatt noen litt på puppene. Ikke ofte, men det har skjedd. Om jeg har sett noen store pene pupper og har tatt et par øl, så har jeg falt for fristelsen. Ikke vont ment. Håper ingen sparker til meg i balla noen gang, men jeg lover å skjerpe meg. Skjønner egentlig ikke hvorfor det er så ille, hadde likt det om ei dame kjent på rumpa mi.
Gjest negasjon Skrevet 31. januar 2010 #38 Skrevet 31. januar 2010 Jeg er nok en av de som kan ha tatt noen litt på puppene. Ikke ofte, men det har skjedd. Om jeg har sett noen store pene pupper og har tatt et par øl, så har jeg falt for fristelsen. Ikke vont ment. Håper ingen sparker til meg i balla noen gang, men jeg lover å skjerpe meg. Skjønner egentlig ikke hvorfor det er så ille, hadde likt det om ei dame kjent på rumpa mi. Jeg bruker pepperspray. 1
Gjest Ylva Virvla Skrevet 31. januar 2010 #39 Skrevet 31. januar 2010 Jeg hadde sett han sint inn i øynene og sagt "Ikke ta på meg". Å kaste øl på eller sparke en full, fremmed idiot i ballene tror jeg ikke er noe sjakktrekk. Det er godt mulig han blir provosert av det, og bruker vold. 1
Gjest Biscuit Skrevet 31. januar 2010 #40 Skrevet 31. januar 2010 På byen så er folk ofte ruset/trøtte/frustrerte osv, og da kan vel ting misforstås? Det kan det nok, men siden jeg reagerer der og da skjønner de jo at de har gått for langt. Å være ruset/trøtt/frustrert gir ikke gyldig grunn til å antaste noen! Da får man heller la være å gå ut, hvis man vet man oppfører seg sånn. Tror det kan utarte mer når man venter med å reagere. Da er det nok fort gjort at det kan ende med bråk. Vedkommende husker kanskje ikke hva han har gjort engang. Har aldri opplevd at noen har tatt igjen (og hvorfor skulle de? Det var jo de som gjorde noe uakseptabelt i utgangspunktet), men ble slått ned da jeg prøvde å roe ned en mann som skulle banke kameraten min fordi han gikk med øredobb...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå