Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fuji-epler? :klo: *står uansett over løpingen*

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (14 minutter siden):

Fuji-epler? :klo: *står uansett over løpingen*

Trenger ikke løpe, men må kjøpe. De eplene ER SÅ GODE! :wow:

Sprø, saftige og supergode! 

Skrevet

Skulle vurdert det om jeg ikke hadde vært allergisk...

Skrevet

Litt for spennende denne håndballkampen :bond:

Skrevet

Hadde litt puls i sluttsekundene der...

-Stolpen er norsk! :rulle: 

Skrevet
Daria skrev (7 minutter siden):

Hadde litt puls i sluttsekundene der...

-Stolpen er norsk! :rulle: 

Glemte visst å puste ei stund her :sjokkert:

Men veldig glad for at stolpen er norsk! :jepp:

Skrevet

F R E D A G ! ! ! 

Som alltid veldig klar for helg kjenner jeg! :opplyser:

Var på spinning i går, første gang på lenge. Og jeg kunne faktisk gi litt gass underveis uten at kneet kranglet for mye. Sånt liker vi! :strix: Det blir litt hektisk ettermiddag nå som jeg jobber litt annerledes enn tidligere, og har lengre kjørevei, men med litt planlegging så skal det gå fint. Og etter en liten tur i helsestudio på tirsdag innså jeg at det blir lenge til neste gang, for der var altfor mye folk. Så da er det bedre å gå på fastsatte timer med begrenset med folk og god avstand. 

Serverer litt :kaffekopp:til gjestene som måtte svinge innom her, og ønsker en god fredag og helg til gjengen! 

Skrevet

Feriepengene fra fjorårets opptjening er på vei inn på konto. :nigo:

At det betyr at det ikke kommer noen feriepenger til sommeren tenker man ikke på nå (joda, de skal forvaltes pent så man har råd til å ha ferie til sommeren). Men moro uansett! Er ei ukes tid til lønning, og merker det er lenge siden forrige lønn... Forskyvning av lønningsdato med 10-12 dager merkes gitt! 

Skrevet

Det tror jeg på - særlig hvis det innebærer et ekstra forfall av en del månedlige utgifter.

Skrevet
Daria skrev (25 minutter siden):

Det tror jeg på - særlig hvis det innebærer et ekstra forfall av en del månedlige utgifter.

Fikk heldigvis skjøvet på de største utgiftene (lånet, faste trekk), og borettslaget forfaller ikke før etter ny lønningsdato. Men måtte overføre litt fra sparekontoen for å ikke gå på en smell siste uken her. Får bare dytte de tilbake når ny lønn er på plass :jepp: Heldigvis litt i bakhånd som man kan sjonglere med.

Skrevet

En bufferkonto gjør livet litt enklere. Jeg har tatt på meg vis, eldre kvinne-rollen og hatt et par foredrag for yngre kollegaer om akkurat det...

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

En bufferkonto gjør livet litt enklere. Jeg har tatt på meg vis, eldre kvinne-rollen og hatt et par foredrag for yngre kollegaer om akkurat det...

Så absolutt! Og med lite reise- og konsertaktivitet det siste året, så får kontoen i stor grad stå i fred. Har heller betalt ned litt ekstra gjeld... Men buffer må man ha! 

Skrevet

Jeg har vært veldig glad for å ha min de siste årene. Ikke at jeg har trengt den i særlig grad, men det har spart en god del bekymringer bare å vite at den er der.

Skrevet
Daria skrev (40 minutter siden):

Jeg har vært veldig glad for å ha min de siste årene. Ikke at jeg har trengt den i særlig grad, men det har spart en god del bekymringer bare å vite at den er der.

Nettopp! Det er en god trygghet å ha i bakhånd. 

Skrevet

God morgen! :kaffekopp:

Mandag og ny uke, og vi er i ferd med å avslutte januar. Kjenner jeg er klar for ny måned på kalenderen, og enda flere minutter dagslys. To vintre på rad uten avbrudd med langtur til varmere og lysere omgivelser begynner å merkes. Trenger en frisk klode så jeg kan reise litt igjen! :pls:

Helgen har gått litt for fort, men vært veldig fin! Fredagen fikk jeg ordnet et par ærend etter jobb, og så ble det ferske reker og sofatid på kvelden. Lørdagen fikk jeg satt en cookies-deig før jeg stakk ut og fikk litt frisk luft. Møtte på et par kjente og fikk skravlet litt - gjorde godt! Hjem til steking av cookies, en dusj og litt avslapning før jeg skulle til byen for å møte en tidligere kollega. Spiste en nydelig middag på restaurant (Så godt å være ute i samfunnet igjen!), og fikk skravlet noen timer. Dro hjemover med et smil om munnen og kantet i seng trøtt og fornøyd. 

I går ble det en god spinningtime, litt klesvask, avslapning og tv-titting. Har stadig litt på burde-lista som jeg ikke får prioritert, så tror jeg må få notert ned de tingene som virkelig bør gjøres, så er det kanskje litt mer konkret og motiverende. 

Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

*vil også ut og spise*

:sukk: 

Full forståelse! 
Var første gang i år for min del, og kjente det ikke trenger å bli kjempelenge til neste gang. Så hyggelig å se noe annet enn sin egen stue, og ikke minst sitte ned sammen med et annet menneske og prate i fred og ro. Topp det hele med nydelig mat og godt drikke, så er kvelden en suksess. Og som om ikke det var nok, så spanderte hun! :nigo: Heldig fuggel! :kaklehone:

Ellers er jeg ei skikkelig surrehøne om dagen... Lørdag klarte jeg å miste kortholderen min, og oppdaget det ikke før jeg var i byen. Fant den ikke i bilen eller der jeg hadde gått, så håpte den lå hjemme i gangen. Men så fikk jeg plutselig (og heldigvis) melding av en nabo, som hadde funnet den på vei til garasjen. Skuldrene ned noen hakk, og fikk hentet den da jeg kom hjem. Men det stopper ikke der. For i går var det tid for klesvask, og jeg tok med ei fleecejakke i siste liten, som jeg normalt bare bruker til og fra trening. Startet maskinen og ante fred og ingen fare. Mine foreldre ringte og vi skravlet en god stund. Underveis i samtalen koblet plutselig de nye øreproppene inn, så samtalen ble flyttet. Jeg hentet den tilbake til telefonen, og skravlet videre. Så skjedde det igjen. Hvorfor? De har jo ikke oppført seg slik før? Da gikk det opp for meg at de trolig ikke lå trygt i veska som de pleide, men sannsynligvis hadde ei runde i sentrifugen :sjenert: Og joda, da jeg hengte opp fleecejakka etter endt vaskeprogram (på 60 grader med full sentrifuge), så lå både etui og headset i jakkelomma :flau: Det ser heldigvis ut til å ha gått bra - jeg testet de kjapt i går. Men må jo bare være glad for at jeg kommer meg trygt til og fra jobb i bilen, og ikke brenner ned huset... 

Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

Hjernen tok også helg? :fnise: 

Blir rent skremt av meg selv av og til... 

Skrevet

Onsdag og halvveis i uka!  :opplyser:

Litt trøtt fuggel i dag, har kommet litt ut av den gode trenden med tidlige kvelder. Blir ikke veldig sent, men litt senere enn ønsket, medfører litt trøttere enn ønsket. Og med sen yogatime samt Norges kvartfinale for håndballherrene, så blir det nok ikke en tidlig kveld i kveld heller :sjenert: En liten strek i regninga at det er overlapp mellom yoga og håndball, men satser på at jeg får med meg andre omgang i det minste :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...