Gå til innhold

Stay on these roads

Roadrunner

Anbefalte innlegg

Tjobing!

Her er det regnvær, grått og småkjipt vær. Men jeg har en deilig og supersløv lørdag. Var sinnsykt trøtt i går, og har sovet som en stein i dag. Lå lenge og leste i morges, og nå er det bare sofasløving, internett, tv og lesing. Utrolig deilig med en slik dag i dag!

Mandag blir det en liten harrytur til Sverige, og resten av uka blir det vel litt sosialt, litt sløving og opplading til jobb- og studiestart igjen.

Fremdeles forkjøla... Men litt lettere i hodet, er mer hoste/snufsing og slim. Jaja, får i alle fall slappet av! Og er ikke helt sylta, så fungerer sånn nogenlunde :jepp:

En drøy uke før tempo-høsten starter! HJELP!! :bond:

:veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjobing!

Var sinnsykt trøtt i går, og har sovet som en stein i dag. Lå lenge og leste i morges, og nå er det bare sofasløving, internett, tv og lesing. Utrolig deilig med en slik dag i dag!

:veslejenta:

Tjohei!!

Ha en forsatt fin og sløøv lørdag :hoppe: Det er deg iallefall vel unt :klem: Til høsten vil nok Bippe RoadRunner få opp sitt sedvanlige tempo, tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med fairy!

Hvor langt er det til Sverige forresten? Er det ikke enklere å ta båten over til Danmark? Herlige Hirtshals! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Godt med en sløvedag. Virker som du trenger det nå, så du ikke er helt utslitt etter ferien din...

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Harrytur til Danmark er nok noe kortere ja, men mer båttur. Og skal man først over kjølen, så blir det gjerne Aalborg og Bilka, og da må man ta den sene ferja hjem. Plutselig blir det en lang dag allikevel! Vi tar en tur med Sandefjord-Strømstad til mandag, og så svipper vi innom litt kjentfolk på vei hjem. Reiser nok hjemmefra før kl 07 om morgenen, og er hjemme igjen godt utpå kvelden. Lang dag! Men litt shopping og stas skal det nok bli! :ler: Og buffetlunsj på ferja :nigo:

Ikke gjort et slag i dag, bare sløvet og slappet av. Nyter !! Restemiddag, og joggebukse. Fin tilværelse på en regntung lørdag.

Må forresten fortelle, vi hadde tidenes middag i går!!

Forstekte et lammelår (som var spekket med hvitløksfedd og rosmarin, samt gnidd inn med salt og pepper) i stekeovnen. Da det gjenstod ca en time av stekingen, tok paps lammelåret ut på grillen, og lot det kose seg der. I mellomtiden klargjorde vi grønnsaker, poteter og saus. Grønnsakene kuttet vi i passe strimler, la i en aluminiumsform, hadde over ferske urter, krydder, hvitvin og et par spiseskjeer med smør. Pakket inn i aluminiumsfolie, og stekte på grillen i ca 15 min (mens lammelåret hvilte etter stekingen). Serverte med kokte poteter og rødvinssaus. :wow: DET var godt det! (beklager rotete "oppskrift" ble bare kjapp oppsummering). Jordbær med fløte til dessert... OOoo herlige middag! :ler:

:veslejenta: fortsetter i samme stil!

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag og overskyet.. Jeg er LEI av skyer nå!!! :kjefte:

Vil ha :sol: og sommer!! Blir vel knallvær i morra da, når vi skal sitte hele dagen i bil... :sukk:

Jaja, det er i det minste ferie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August blir bra! Ikke bare bra heller, men den aller beste sommermåneden i manns minne! Enig?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I wish!

Men har bare 8 dager igjen av ferien, og skulle gjerne hatt litt finvær altså! Nå er himmelen helt dekket av skyer her ute, og det regner litt innimellom. :sukk: Men om august ikke blir helt bra værmessg, så blir det nok bra på mange andre måter! :jepp:

Man blir trøtt av å ikke gjøre noe gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns august ofte har vært den beste sommermåneden i Norge i mange år allerede, akkurat som om sommeren har forskjøvet seg? :klø:

Blir bra, skal du se, RR :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekt med dagstur til Sverige da, har nettopp kommet hjem fra søta bror og må si jeg er blitt særdeles godt kjent på Nordbysenteret. :fnise: Håper du får en fin fin vekka. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så ille har det da virkelig ikke vært i juli - jeg hadde fri fra 1. juli til 19. og hadde strålende sol stort sett alle dager - og i allefall veldig varmt vær. Syns det har vært en av de beste sommerene på kjempelenge jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så ille har det da virkelig ikke vært i juli - jeg hadde fri fra 1. juli til 19. og hadde strålende sol stort sett alle dager - og i allefall veldig varmt vær. Syns det har vært en av de beste sommerene på kjempelenge jeg.

Joda... Men jeg begynte ferie mandag 19.juli... Og det har vel vært 2-3 riktig fine dager, ellers vært mye skyer og gråvær (ikke direkte dårlig vær, bare grått/skyer). Var mye finvær før ferien, spesielt i juni (det var det også i fjor), og så kommer det nok finvær i slutten av august og deler av september. Som i fjor omtrent (bare at det var enda mer regn og kjipt vær i ferien i fjor). Men ferie er ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er sant - jeg har nok vært veldig heldig med ferietiden i år.

Det er jo deilig med litt skikkelig sommer i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste ferieuken min har vært mest :regn: Men i morgen begynner jobb igjen og jeg må jobbe masse, så da blir det nok sol. :ler:

Men jeg hadde jo to uker med fantastisk varmt vær, så jeg har fornøyd med ferien jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...