Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Absolutt en flott helg! 

Fredag: venninnebesøk

Lørdag: bysleng, trening, handling og venninnebesøk

Søndag: sengetøyvask, et par timer gåtur i nydelig, kaldt vintervær, kjapt venninnebesøk og nå sofasløvings. 

Snart dusj og legge på rent sengetøy :bolledeig:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:kaffekopp:

Mårnings!
Småkald fuggel har startet uka, litt trøtt men fattet.
Var himmelsk å finne dyna i går, med nyvasket sengetøy og skikkelig gjennomluftet (og iskaldt) soverom. Ennå ikke lukket vinduet, så det står åpent døgnet rundt :nigo: Kryper ned under to dyner og et pledd (måtte kaste av pleddet i løpet av natta, ble litt luneste laget) og sover riktig så godt. Litt vondt da klokka ringte, men kom meg opp og var på jobb rett over vanlig tid (måtte fylle litt drivstoff på veien, så ble litt sen). Arbeidsdagen er i gang og ny uke er påbegynt. Og nedtellingen fortsetter :bolledeig:

Må kjøpe et par nye strikkepinner i ettermiddag, ellers spinningplaner og ganske rolig.

Skrevet

Morn-morn. :kaffekopp:

Er ikke bare Fuggel'n som tviholder på åpent soveromsvindu i kuldegradene. Er det samme her. Ikke noe er som å sove i frisk luft. :nigo: 

Skrevet

Frisk luft på soverommet er et must! :jepp:

Hos meg står vinduet åpent døgnet rundt, så ikke så veldig trivelig temperatur der inne for øyeblikket. Annet en når man ligger godt under dyna. *lengter* Ser det er nydelig ute i dag også, og kjenner jeg lengter litt ut. Var så godt med en tur i frisk luft i går! Vintersol, frostrøyk, bølgeskvulp og knirkende fotspor i snøen. Herlig!

Skal ikke bli feil med sol og varmegrader om en måneds tid heller, men akkurat slik vi har hatt det et par dager nå, så er vinteren nydelig. Trenger ikke tosifra minusgrader da... :fryser:

Skrevet

Hei :) Jeg er ikke misunnelig i hele tatt på sol og varmegrader. :P Spesielt ikke siden det har snødd dødsmye her i natt!

Hvordan går det med deg?

Skrevet

Hei Supra!

Her går det vel i den vante tralten tenker jeg. Teller ned til tur, måker snø og pakker meg inn i ullskjerf. Bilen meldte om 11 blå grader i morges, mens enkelte steder i nærområdet meldte om -17. Småfriskt langs kysten det gitt. Godt med litt sol, strand og solide varmegrader i vente :sol::strix:

Snau time igjen av arbeidsdagen, så ordne et par kjappe ærend før middag og skifte til treningstøy.

Skrevet

Jeg orker ikke ha det så kaldt på soverommet. Har ingen problemer med å sove i litt kulde, men det blir for grusomt å stå opp da - det er tungt nok som det er på denne tiden av året...

Skrevet

:vinke:

Bare innom og legger igjen et spor. Jeg savner å ha vinduet åpent om natta. Lite forenelig med baby :sur:

Skrevet
24 minutter siden, Trampe skrev:

:vinke:

Bare innom og legger igjen et spor. Jeg savner å ha vinduet åpent om natta. Lite forenelig med baby :sur:

Ntåhhh, så teit du er. Du kan jo bare selge babyen da, herregud :ler: 

Skrevet

:ler:

Er selvfølgelig derfor jeg ikke har barn - kan jo ikke ha spedbarnsperiode med lukket vindu på soverommet! :daane:

:sjokkert:

:fnise:

Og ikke hadde jeg hatt hjerte til å selge babyen heller - selv om jeg nok hadde måttet vurdere det...

Skrevet

Glemte jeg hele boka i går? Ikke bra...
Men NÅ er jeg innom :jepp:
I går bar det rett avsted etter jobb, og var ikke hjemme før nærmere kl 19. Ganske sliten da, så ble rolig kveld på sofaen. Burde masse, men gjorde lite :sjenert: Slett ikke feil det altså - men heimen trenger en liten runde med støvsuger og vaskeklut igjen. Har strødd utenfor, og det labbes inn i STOR skala.

I dag skal jeg til frisøren rett etter jobb, så innom hjemme og hente treningstøy før jeg iler avsted til trening. Hjemme igjen nærmere kl 20 tenker jeg - med andre ord lang og smått hektisk dag i dag også. Jau... Lærer visst aldri... Og i morgen har jeg invitert mine kjære foreldre på reker. Spørs om ikke de bare får labbe inn i skitten nede, og så får jeg ta en runde i løpet av helga. Bør vel få skuffet av litt snø på verandaene igjen også, før mildværet slår til igjen.

Ellers går det i ullsjal, skinnvotter og god innpakning. Nesten 20 blå her i morges, det merkes gitt. :fryser: Men er fremdeles helt nydelig ute da - lyst, vakkert og koselig. Får bare nyte det, for på søndag er det visst slutt.

Skrevet

Jeg vagger rundt i enorm dunkåpe, dobbelsurret skjerf, fleecetights og leggvarmere. Forfengeligheten holdes innendørs for tiden :fnise:

Skrevet (endret)

Av en eller annen grunn så tenkte jeg på deg når jeg booket reise på jobb i dag. Har jeg fortalt at jeg skal 1 uke til Berlin og 1 uke til Malaga? Begge i jobbsammenheng, slik at jeg ikke skal betale selv. (Sånn bortsett fra enkeltrom i Berlin da)Og du vet jo hvor jeg jobber så det er rimelig kult at jeg skal dette. :nigo: 

Endret av Jerle
Skrevet
Den 19. januar 2016 at 15.04, Saltsild skrev:

Ntåhhh, så teit du er. Du kan jo bare selge babyen da, herregud :ler: 

At jeg ikke tenkte på det. Jeg er verdens dummeste. :klovn:

Skrevet
14 timer siden, Jerle skrev:

Av en eller annen grunn så tenkte jeg på deg når jeg booket reise på jobb i dag. Har jeg fortalt at jeg skal 1 uke til Berlin og 1 uke til Malaga? Begge i jobbsammenheng, slik at jeg ikke skal betale selv. (Sånn bortsett fra enkeltrom i Berlin da)Og du vet jo hvor jeg jobber så det er rimelig kult at jeg skal dette. :nigo: 

Wow!
Så kult! Må være moro og få farte litt utenlands med jobb :nigo:
Etter 10 år i samme jobb har jeg fremdeles bare fartet til et par norske byer i jobbsammenheng, men skal ikke klage. Eller jo, bittelitt kan jeg jo klage, vi har jo kontor world wide, så hadde vært moro med en tur et eller annet sted :opplyser:

Mårnings!
God fredag! :bolledeig:
Endelig fredag, veldig klar for helg kjenner jeg. Sliten i skrotten etter treninga i går, litt øm i ryggen etter en liten vridning, og litt trøtt etter litt sen kveld i går. Men uansett er det fredag :hoppe:

Ut på jakt etter ferske reker i ettermiddag, så hjem til besøk og skravlings.

Skrevet

Jeg vil også på jobbtur *nesten ikke misunnelig* En uke i Berlin hadde jo ikke gjort noe...

Skrevet

Jeg tror jeg skal ut på jakt etter ferske reker i morgen. Du frister meg... Så det må bli reker til lørdagskos (eller krabbeklør)... :sikle: 

Skrevet
3 timer siden, Roadrunner skrev:

Wow!
Så kult! Må være moro og få farte litt utenlands med jobb :nigo:
Etter 10 år i samme jobb har jeg fremdeles bare fartet til et par norske byer i jobbsammenheng, men skal ikke klage. Eller jo, bittelitt kan jeg jo klage, vi har jo kontor world wide, så hadde vært moro med en tur et eller annet sted :opplyser:

Dette er veldig spesielt i min jobb altså, ikke akkurat hverdagskost. Berlin er stabstur og Malaga er kurs. Ikke at jeg klager da... :opplyser:

2 timer siden, Daria skrev:

Jeg vil også på jobbtur *nesten ikke misunnelig* En uke i Berlin hadde jo ikke gjort noe...

Ja vi er litt i sjokk her alle sammen, vi er ikke akkurat vant til slikt. Kult er det i alle fall! Mandag til fredag er det, så da får vi helg - tur- helg :nigo:

Skrevet

Har visst blitt en slurvete dagbokeier - unnskyld! :sukk:
Går visst litt i bølgedaler, og akkurat nå er jeg litt ute av hele dagbok-rutinen. Men men, svinser innom innimellom :jepp:

Mandagen var noe herk, hadde mer enn nok med meg selv, og var overlykkelig da jeg endelig kunne lande hjemme. Ble ganske rolig ettermiddag/kveld, trening utgikk og jeg tok vare på meg selv så godt jeg kunne. I går var heldigvis systemet mer på rett kurs, så da ble det spinning igjen. Gjorde godt! Halvveis i uka nå, ute smelter snøen i rekordfart (plussgrader, regn og vind gjør jobben raskt) og fuggel'n er i nedtellingsmodus til ferie.
:bolledeig::strix: *host* (omtrent) 3 UKER ! ! ! *host* :strix::bolledeig: 

Alt vel hos mine kjære gjester?

Skrevet

Du gleder deg ikke, vel...? :fnise: 

Snøen smelter her også, synes godt den kunne blitt en stund til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...