Supramundane Skrevet 3. juni 2010 #921 Del Skrevet 3. juni 2010 Spetakkel er noe dritt! Det er så deilig å være hos frisøren, få shinet seg opp litt. Jeg føler meg alltid så fin etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #922 Del Skrevet 4. juni 2010 God morgen! Spetakkelet stilnet, og dagen gikk greit unna. Fikk gjort mesteparten av det jeg skulle gjøre, og kom meg avsted til vanlig tid. Dro rett til byen og vimse litt før jeg møtte to venninner for å spise middag. Koste oss i sola på uterestaurant (tror hele kommunens befolkning var i byen i går...), og hadde deilig middag. Skravlet og slappet av, før jeg dro innom svømmehallen på vei hjem og fikk unnagjort 1000 meter. Ganske god samvittighet! Ble en liten is til dessert i går, så fikk trekk i "sjokoladepengene", men svømmingen gjorde at jeg kom ut på 100-lappen allikevel. Ikke dumt Fikk vasket en maskin tøy, ryddet litt, pakket, vannet blomster og snakket med ei venninne, før jeg stupte i seng. I dag er jeg bare trøtt... Men det er fredag! Står bra til på de andre kantene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 4. juni 2010 #923 Del Skrevet 4. juni 2010 Det ER fredag! Sola skinner, kjæresten kommer, kaffen er klar og jeg er i allefall noe i nærheten av våken Alt i alt ikke så galt altså. Is er vanskelig å moststå når været er som nå. Syns du er flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 4. juni 2010 #924 Del Skrevet 4. juni 2010 Fredag ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #925 Del Skrevet 4. juni 2010 Synes i grunn jeg er litt flink jeg også! Tar det time for time, dag for dag, og prøver å fokusere på det jeg klarer, istedet for der det glipper litt innimellom. Har generelt fokus på sunt kosthold og litt trening, og så får vi se hva som skjer. Veldig klar for helg! Selv om det blir litt jobbing og sjauing, så satser jeg på at det kanskje blir litt sol, og uansett litt god grillmat. Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #926 Del Skrevet 4. juni 2010 :klø: Lurer på om man ikke like gjerne kunne rusle ut døra snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 4. juni 2010 #927 Del Skrevet 4. juni 2010 Ble det tidlig helg? Uansett: håper du får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 4. juni 2010 #928 Del Skrevet 4. juni 2010 Helg helg helg! Har du noen fine planer for helgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 6. juni 2010 #929 Del Skrevet 6. juni 2010 Tipper du har hatt masse å gjøre på i helgen, siden det er så stille her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #930 Del Skrevet 7. juni 2010 God morgen! Mandag igjen, trøtt og småforkjøla. Men ellers ved ganske godt mot Fredag dro jeg hjemover til mine foreldre, og hadde en rolig og koselig fredagskveld med grillmat og jordbær. Deilig! Lørdagen våknet jeg grytidlig (0645...), og stod etterhvert opp. Siden mams og paps også var våkne fikk vi en tidlig start på dagen, og kom avsted godt før kl 10. Dro til mine besteforeldre der vi skulle demontere dusjkabinettet, fjerne toalettet og fjerne gulvbelegget på det ene badet. Tung jobb, men det gikk heldigvis lettere å fjerne belegget enn fryktet. I verste fall hadde vi trodd at vi måtte fortsette på søndagen, men det viste seg at vi var ferdige etter ca 4 timer på lørdagen! Knall! Hjem til en lang dusj (var gjennomvåt av svette...), og en rolig ettermiddag med mer jordbær, mer grillmat og bare sløvings. I går fikk jeg kosa meg skikkelig i sola noen timer, samt hjulpet mams og paps med litt av hvert hjemme. Tilbake i leiligheten i kveldinga, trøtt og sliten, men godt fornøyd! Har sovet ganske dårlig i helga, og slitt med en ruskete hals og litt smågrums ellers. Var helt kaputt i går kveld, og kjenner i dag at formen ikke er helt topp. Fremdeles mye kløe i halsen (= hosting, harking og kremting i tide og utide), og litt småuggen i formen generelt. Samt støl på de underligste steder Har holdt meg sjokoladefri hele helga, men altså kost meg med litt jordbær og også litt is. Men har ikke dårlig samvittighet for det. Er jo sommer! Og vekta var ikke helt katastrofal i dag morges (i forhold til laveste punkt i vår, så er det fremdeles superkjipt, men i forholdt til toppen forrige mandag, så var det helt greit...). Satser på ganske strikt lavkarbo igjen i ukedagene, så får vi se hvordan det går. Inbody-test i morra, kan jo bli interessant... Sånn, det var vel en kjapp liten oppdatering fra denne kanten... Dere da? Fin helg? står klar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 7. juni 2010 #931 Del Skrevet 7. juni 2010 Fin-fin helg for min del og jeg har startet dagen friskt i dag med omelett (og bare det) til frokost. Det blir litt tull utover uka (kake når ungen kommer hjem f.eks), men det er greit. Nå gjelder det å fokusere positivt, tror jeg - og du gjør jo det samme så jeg tar litt inspirasjone fra deg jeg Inbody-test er det jeg har vært på også - det var veldig interessant faktisk - fikk et godt bilde av kroppssammensetningen min må jeg si og inspirasjon til å jobbe videre. God mandagsmorgen - jeg tar litt mer jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 7. juni 2010 #932 Del Skrevet 7. juni 2010 God morgen! Endelig mandag (hvis jeg sier det mange nok ganger, kanskje trøttheten går bort?) Hvis jobben du tenker deg i fremtiden ikke går i boks, kan du jo starte familiebedrift med dine foreldre Roadrunners oppussing AS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #933 Del Skrevet 7. juni 2010 Fin-fin helg for min del og jeg har startet dagen friskt i dag med omelett (og bare det) til frokost. Det blir litt tull utover uka (kake når ungen kommer hjem f.eks), men det er greit. Nå gjelder det å fokusere positivt, tror jeg - og du gjør jo det samme så jeg tar litt inspirasjone fra deg jeg Inbody-test er det jeg har vært på også - det var veldig interessant faktisk - fikk et godt bilde av kroppssammensetningen min må jeg si og inspirasjon til å jobbe videre. God mandagsmorgen - jeg tar litt mer jeg Deler gjerne litt inspirasjon, Suzy! Gjør som du skriver jeg også, prøver å holde fokus til daglig, men lar det ikke bli noe stort problem om det skulle bli litt utskeielser. Men holder meg unna de farligste tingene (les: sjokolade) og har et litt sunt fokus sånn generelt. Skal se det blir så bra atte! Blir interessant med Inbody-testen, selv om jeg inderlig gjerne skulle veid mindre før testen. Men nå får jeg tatt den, og så kan jeg heller ta en ny test nærmere jul for eksempel for å se utviklingen. Får bare hoppe i det! God morgen! Endelig mandag (hvis jeg sier det mange nok ganger, kanskje trøttheten går bort?) Hvis jobben du tenker deg i fremtiden ikke går i boks, kan du jo starte familiebedrift med dine foreldre Roadrunners oppussing AS Jepp! Vi blir noen racere på oppussing etterhvert! Men om jeg kunne tenke meg å leve av det? Nja... :klø: For øyeblikket anser jeg meg for nærmest arbeidsudyktig når det gjelder oppussing, etter at jeg fikk en solid strekk i høyre lår på lørdagen (kjente det ikke da, men kjente det i går og i dag, og føles mer som en strekk enn som ren stølhet). Men tøffe fugler tåler en trøkk! Kan du jage min trøtthet på flukt også? Føler meg i grunn litt "tygd og spyttet ut igjen" i dag... Vondt her og der, klør i halsen (gjort siden fredag), hoster og harker, sår mellom skulderbladene og inderlig trøtt. Pjusk fuggel! Men da kan det jo bare gå oppover? Mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 7. juni 2010 #934 Del Skrevet 7. juni 2010 Vi får hoste og harke i takt, RR Men vi blir nok fort bra igjen skal du se Ha en fin dag lell *tar generøst for seg av * Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 7. juni 2010 #935 Del Skrevet 7. juni 2010 Håper grumset slipper kroppen ganske fort da, kjedelig å hangle når det er sommer og fint vær! Jeg og mannen snakket litt om lavkarbo i går, og vi syns det er så mye enklere med lavkarbo på vinteren. Høsten og vinteren faktisk. Det er noe med sommeren med jordbær og vannmelon, masse grilling, noen øl her og der.. Det føles bare veldig mye tyngre på sommeren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #936 Del Skrevet 7. juni 2010 Feen og fuggeln hoster og harker. Formen er i grunn litt nedadgående, og jeg begynner å mistenke en gryende feber kanskje? Føler jeg koker litt i toppen, og det sviver saktere og saktere rundt der oppe. Jaja, får ta en time av gangen og se hva som skjer. Still hanging in there! Lunsjen unnagjort, og dagen har vært passe rolig så langt. Har passet meg finfint! Håper det fortsetter... Spøker litt for treninga for øyeblikket, men vi får se. Ingen krise, tar det som det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #937 Del Skrevet 7. juni 2010 Håper grumset slipper kroppen ganske fort da, kjedelig å hangle når det er sommer og fint vær! Jeg og mannen snakket litt om lavkarbo i går, og vi syns det er så mye enklere med lavkarbo på vinteren. Høsten og vinteren faktisk. Det er noe med sommeren med jordbær og vannmelon, masse grilling, noen øl her og der.. Det føles bare veldig mye tyngre på sommeren! På en måte ser jeg tankegangen din, men på den annen side. Jordbær er slett ikke verst på lavkarbo, siden bær inneholder mye mindre sukker enn frukt. Tenkte jeg skulle teste litt etterhvert, men er ikke sikker på om jordbær kaster en ut av ketose faktisk. Jeg spiser gjerne jordbær rett fra kurven, men evt kan jo sukker erstattes med sukrin. Fløte er jo helt greit Grillmat er jo helt suverent på lavkarbo! Eneste man gjerne skal kutte ut er ris (savner jeg ikke), poteter (klarer jeg meg også fint uten) og brød (en liten utskeielse i helga som var, men ikke noe stort problem). Grillmaten i seg selv, sauser, salater etc går jo flott Jeg har bestemt meg for å ikke sette superstrenge begrensninger nå i sommer, og kommer nok til å unne meg både bær, frukt og melon (men ikke i enorme mengder). Et mer generelt lavkarbo/karboredusert kosthold rett og slett, der jeg kutter ned på snoping, ris, brød, pasta, poteter etc. Så får vi se hvordan det går Ikke noe absolutt mål om å være i ketose, men være generelt flink. Ukedagene skal jeg klare å holde meg ganske streng (spesielt så lenge jeg jobber), i helgene får vi ta det litt som det kommer. Men jeg vil ikke slippe helt opp, for da må jeg bare jobbe enda hardere til høsten... Øl-messig vet jeg flere som har byttet over til Lite-varianter. Ble frarådet Hansa Lite, den smakte visst ikke stort, mens andre varianter (Ringnes, CB, etc) gikk fint (hørt dette fra en som er veldig glad i ØL). Det hjelper jo i alle fall litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 7. juni 2010 #938 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg tror det er summen av alle tingene som gjør det vanskelig for meg.. Men motivasjonen sitter i enda, så da fortsetter jeg bare til jeg ikke orker mer for denne gang. Jeg ser fordelen din med at du ikke savner ris/potet/brød, for det er noe jeg blir helt desperat etter bare etter noen dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #939 Del Skrevet 7. juni 2010 Er nok heldig der ja, som ikke savner det noe særlig. Fløtegratinerte poteter kan være en utfordring, men er aldri noe jeg lager hjemme lengre, og hvis jeg skulle få det servert, så spiser jeg litt med god samvittighet. Brødprodukter savner jeg litt innimellom, men ikke verre enn at jeg klarer meg fint uten for det meste. Pasta og ris har jeg faktisk ikke savnet i det hele tatt nærmest, og det føles veldig godt! Nyt motivasjonen så lenge du har den du, alle monner drar! Og jeg tror også det kan være lurt å ikke slippe opp alle bremsene om man koser seg litt med det som er "forbudt". Men at man tar litt poteter, brød, pasta eller ris og koser seg med det der og da, før man kanskje går tilbake til "hverdagskost" igjen. Føler det gikk bra i helga, selv om jeg spiste litt fløtegratinerte poteter, og litt brød. Men ikke noe problem med å kjøre lavkarbo igjen idag, og heller ikke noe problem å ikke skeie helt ut i helga. Kanskje jeg har funnet metoden som kan fungere litt over tid for min del? Hmmm... Vi får se! Gjør som deg, nyter motivasjonen så lenge jeg kan, og tar en dag av gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 7. juni 2010 #940 Del Skrevet 7. juni 2010 Kloke ord fra deg RR - det gjelder å se mulighetene istedet for problemene. Kose seg, men ikke ta det helt ut hver eneste gang man unner seg noe. Og det er jo ganske mye som er godt på lavkarbo også - man må for eksempel ikke drikke øl hele tiden, men kan variere med tørr hvitvin, som i de fleste tilfeller har ganske lite karbo - som RR sier så er bær av de bedre tingene (og sukrin er godt), det er helt ok med kjøtt og grønnsaker og gode sauser... ja i det hele tatt. Jeg har i perioder blitt veldig lei av at det hele tiden er noe å passe på og forholdsregler å ta, men jeg hr jo klart det lenge, så det er bare snakk om å snu tankene igjen. Jeg skal fikse det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå