Supramundane Skrevet 5. april 2010 #381 Del Skrevet 5. april 2010 Håper du har hatt en fin påske! Min har vært varierende, mildt sagt.. Det er ikke alltid like enkelt å forholde seg til andre mennesker altså.. særlig ikke når man nærmest sitter i fanget på hverandre i en uke....... Jeg og svigermor har i alle fall fått diskutert en del ting, og påsken ble mer strevsom enn avslappende.. Gikk oss litt fast i knuter på tråden, så jeg kom meg aldri nedover til byen igjen... superkjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. april 2010 Forfatter #382 Del Skrevet 6. april 2010 God morgen! Kjedelig at det ikke ble noe "date" i påska, Supra, men sånn skjer bare av og til. Vi får nok flere sjanser! Men kjipt at du har hatt en litt strevsom påske, med flere knuter på tråden. Hvordan er forholdet dere mellom nå? Håper det løser seg! Jeg har hatt en ganske hektisk påske, gått i ett! Hjulpet mams og paps med oppussing av et soverom, og det har gått noen timer gitt. Tømme rommet, fjerne gammel strietapet, fjerne papirlaget som ble sittende igjen på veggen, fjerne heldekksteppet, fjerne gummilaget som ble hengende fast i gulvet, fjerne listverk, tapetsere og male. Gjenstår endel, men vi fikk i alle fall tatt en god del av de tingene hvor det er godt å være to! Så en sliten jente, med god samvittighet Ellers har det blitt altfor mye snop og god mat, men har kosa meg skikkelig da Men nå er det slutt, og jeg er i gang med innstramming igjen. Fullt lavkarbo-opplegg fra og med i dag! Og har allerede planlagt et par spinningøkter denne uka, så det bør bli bra Skulle gjerne hatt et par fridager til kjenner jeg, men på den annen side er det jo godt å komme i vanlig gjenge igjen også. er servert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 6. april 2010 #383 Del Skrevet 6. april 2010 God morgen! Høres ut som du har det omtrent som meg i dag - hadde vært godt med mer fri, men samtidig er det greit å komme i gjenge igjen også. Håper du får en fin dag Også så flinke dere har vært i påsken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 6. april 2010 #384 Del Skrevet 6. april 2010 Hei igjen RR! Hørtes ut som du har hatt en fin samarbeidspåske! Vi har hatt avslappende dager sammen med mammaen min. Det er kos! Så var det tilbake i hverdagen igjen ja, og den er ikke å forakte. Har spennende dager foran meg med den nye jobben. Tjolahopp! Kommer plutselig innom igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. april 2010 Forfatter #385 Del Skrevet 6. april 2010 Spennende dager liker vi! Ikke fullt så spennende her, men tar en dag av gangen og ser hva som skjer. Rett og slett Synes vi har vært veldig flinke i påska, fått gjort masse. Og slappet av litt innimellom! Hatt koselige og sosiale kvelder, masse gode middager og sløve morgener. Litt sånn som ferie skal være. Ellers masse som skjer fremover, og kjenner jeg gleder meg. Konserter, show, sosialt og koselig. Blir bra! Det er jo vår!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 6. april 2010 #386 Del Skrevet 6. april 2010 God formiddag! Ferie som ferie skal være er ikke å forakte Tar nok noen dager før jeg er tilbake i gjenge kjenner jeg. Tror øynene gikk i kryss når jeg satt på møte hele første delen av arbeidsdagen. Satser på litt tidligere leggetid idag Forresten; du skriver at dere fjernet gammel strietapet. Jeg har hørt at det nesten er umulig å få bort? Eller er det muligens bare noen typer...? Greit å vite hvis vi skulle finne på å kjøpe et hus fra 80-tallet (strietapetens storhetstid ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 6. april 2010 #387 Del Skrevet 6. april 2010 *blander seg inn* Det enkleste er å helsparkle gammel strie. Det er mnye mindre jobb enn å dra av i flere lag og ja den sitter hardt og er rimelig vrang...' Et alternativ er veggfornyer - ekstra tykk tapet som du kan legge oppå den gamle stria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 6. april 2010 #388 Del Skrevet 6. april 2010 *blander seg inn* Det enkleste er å helsparkle gammel strie. Det er mnye mindre jobb enn å dra av i flere lag og ja den sitter hardt og er rimelig vrang...' Et alternativ er veggfornyer - ekstra tykk tapet som du kan legge oppå den gamle stria Takk, Suzy! Helsparkling hørtes tidkrevende ut, iallefall hvis man har så mye strie som i huset jeg vokste opp i. Tykk tapet hørtes lettere ut. *skriver det bak øret til eget huskjøp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 6. april 2010 #389 Del Skrevet 6. april 2010 Helsparkling tar ikke så lang tid - men jeg ville nok ha leid meg en maler til det, for han kan gjøre det på en dag mens en annen stakkar hadde brukt evigheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. april 2010 Forfatter #390 Del Skrevet 6. april 2010 *hiver seg inn i strie-diskusjonen* Vi har fjernet strie i to rom. Vurderte i utgangspunktet flere løsninger, men forkastet den ene etter den andre. Helsparkling tar jo tiiiid! Nei, vi har med stort hell fjernet rubb og rake av stria. Først river vi av så mye vi kan (da går gjerne det ytterste laget, mens papiret blir stående igjen). Så er det frem med spruteflasker med vann, og dynke veggene til papiret er gjennomtrukket. Trengs masse vann! Så gikk vi løs med et par små spatel-saker og enkelt og greit skrapte bort papir- og limrester til sponplatene var så gode som nye. Det blir knallbra! Og er ingen ummeneskelig jobb (jeg klarer det jo!). Om det hadde fungert med tykk tapet oppå tør jeg ikke si. Her var det skikkelig grov "hamp-strie" som skulle bort, omtrent 30 år gammel (og skikkelig støvete!). Kunsten er å bruke nok vann for å løse opp papir og lim etter at stria er fjernet. En spatel på ca 15 cm gjør jobben enkelt og greit når papiret er vått. Sånn, det var min lille innblanding Småhektisk her plutselig... Sånt er man da ikke klar for på en tirsdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. april 2010 Forfatter #391 Del Skrevet 6. april 2010 Helsparkling tar ikke så lang tid - men jeg ville nok ha leid meg en maler til det, for han kan gjøre det på en dag mens en annen stakkar hadde brukt evigheter Sier hun som har lett tilgang på en kjekk maler Vi andre bruker evigheter på sånt vettu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 6. april 2010 #392 Del Skrevet 6. april 2010 Sier hun som har lett tilgang på en kjekk maler Vi andre bruker evigheter på sånt vettu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 6. april 2010 #393 Del Skrevet 6. april 2010 Sier hun som har lett tilgang på en kjekk maler Det er en sånn en man skulle hatt altså! (pluss en tømrer, elektriker, lege, fysioterapaut og bilmekaniker ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 6. april 2010 #394 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg har maler, også er pappa murer/snekker pluss at han kjenner alt som kryper og går av fagfolk og jeg er flislegger, gulvlegger osv sjøl. Mangler egentlig bare en elektriker lett tilgjengelig når jeg tenker meg om... jeg er ikke så tøff på strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. april 2010 Forfatter #395 Del Skrevet 6. april 2010 Paps ordner og fikser det meste gitt, men er greit med fagfolk på de litt større tingene (som for eksempel når man skal begynne å leke med strømmen i sikringsskapet etc...). Ellers hjelper jeg gjerne til der jeg kan (og ikke kan), men er nok tøffere på sånt når vi er to, enn hvis jeg skal hive meg rundt alene. Halvtime igjen, så blir det spinning, handling og mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 6. april 2010 #396 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg har en elektriker, Suzy har en maler... du må finne deg en rørlegger, snekker eller murer RR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 6. april 2010 #397 Del Skrevet 6. april 2010 Ja da har vi alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. april 2010 Forfatter #398 Del Skrevet 6. april 2010 Tror jeg går for fysioterapauten jeg gitt. Så kan dere jobbe... Akkurat nå gikk det opp for meg at jeg har glemt å epilere leggene i dag, og at jeg ikke orker tanken på det nå. Får vel ta det i morra da. Er så kjedelig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 7. april 2010 #399 Del Skrevet 7. april 2010 God morgen! Duh er du klar over at du står som mann på profilen som vises ved siden av innleggene dine?? Oppdaget det akkurat nå og måtte le litt Har du kommet deg opp igjen på morgenkvisten? Var det godt med spinning igjen og går det bra med karboavvenning? Serverer en for sikkerhets skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 7. april 2010 #400 Del Skrevet 7. april 2010 God morgen Håper også både spinning og lavkarbo gikk greit igår Her har dagen begynt tregt men godt. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå