Gå til innhold

Stay on these roads

Roadrunner

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på yogakurs relativt sent på kvelden en periode - så vidt jeg husker var det en ypperlig sovemedisin, jeg var så avslappet da jeg kom hjem at jeg sluknet ganske umiddelbart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan noen være avslappet etter yoga? Jeg har prøvd flere ganger og ryggen har slått seg så vrang etterpå at det i det store og hele er blitt dårlig nattesøvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (18 minutter siden):

Hvordan kan noen være avslappet etter yoga? Jeg har prøvd flere ganger og ryggen har slått seg så vrang etterpå at det i det store og hele er blitt dårlig nattesøvn. 

Det er viktig at timen er av type Myk Yoga, Yoga Mobility eller lignende. Med fokus på rolige bevelgelser, avslapning og ro. Jeg har flere ganger ønsket å bare bli teleportert hjem til senga etterpå. Så tiltak å skulle fungere og komme seg hjem for egen maskin. Så satser på en slik økt i kveld :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga for nybegynnere på et "ordentlig" yogasted med røkelse og demper belysning og fokus på chakraene og den slags, ikke yoga som trening - og med 15 minutters guidet avslapping til slutt. Jeg sørget litt da det studioet forsvant - ingen av de jeg har prøvd siden har vært like bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:veslejenta:

Slitne bein! To timers rusletur etter jobb på fredag, intervallspinning i går og intervallspinning i dag. Og en liten gåtur i dagslys, sol og frisk luft. Nå er det fyr i peisen og beina høyt! Må lage litt middag etterhvert (laks på menyen i dag), men kjenner det ikke haster så veldig. Først litt hvile... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre vinteren på rad uten langtur til fjerne himmelstrøk... Har innstilt meg på det og foreløpig går det ganske bra. Men jeg lengter ut i verden og jeg lengter bort fra kulda. Men med sibirkulda som snor seg rundt hushjørnene er jeg VELDIG glad i min kjære vedovn! Fikk 10 sekker tørr og fin bjørkeved av mine foreldre i høst, og nå går det unna på kubbene. Spesielt i helgene, da er det ekstra godt å fyre godt fra formiddag/tidlig ettermiddag. 🔥 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har for en gangs skyld ved i huset, og har til og med kjøpt tennbriketter, men det har blitt med tanken. Kanskje jeg skulle fyre litt i kveld..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fylt vedkurven igjen, og innser at det ikke er allverdens med ved igjen i boden. 5 sekker? Har vel gått en sekk i helgen, så om det fortsetter på dette viset så er det fem-seks helger med fyring igjen før det er tomt. :sjokkert: Jaja, får bare ta det som det kommer, og uansett forberede meg på å få ny og mer ved i hus til høsten. Greit å få tømt boden helt også, så får jeg feid opp rusk og rask og klargjort til ny ladning. 

Men nå skal glørne få avslutte kvelden, blir ikke flere pinner på bålet i kveld. Snart er det jo tid for senga *gleder meg*

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (13 timer siden):

Om 5-6 helger er det mars - da kan det vel være at fyringsbehovet uansett begynner å avta...

Den tanken slo meg også. 
I tillegg er jeg jo ikke avhengig av veden, varmepumpa holder unna det verste. Så om det skulle gå tom, så går det tomt. Sjelden det blir fyring i hverdagene siden det gjerne går litt i ett, men helgene blir det fort en del kosefyring :jepp:

Hektisk mandag så langt, heldigvis snart lunsj! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (41 minutter siden):

Du begynner å komme inn i ting og holder hodet over vann?

Veeeel, det er armer og bein i disse dager, men jeg henger med etter beste evne. Learning by doing (tror jeg). 

Heldigvis er ikke jeg hovedbrikken i denne galskapen her, og prøver bare å være en ekstra ressurs som kan brukes der det trengs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

:kaffekopp:

Dårlig treningsuke denne uka, og jeg kjenner det er helt greit. Har bommet med bookingtidspunkt, så spinninga har utgått (lange ventelister), egentrening frister ikke i det hele tatt, og med hint av månedlig besøk og litt lei, så er det faktisk helt greit. Hadde booket egentrening i ettermiddag, men var enkelt å booke av gitt :sjenert: Fikk begynt på litt rengjøring i går, så tenkte jeg skulle fortsette moroa i ettermiddag. Så kan jeg bare kose meg og slappe av i morgen, og nyte helg :nigo:Kanskje få kjøpt reker i dag også, så jeg er sikret fredagskosen? 

Begynner å kjenne på at det er vinter, og ikke noe ferietur i sikte. Går inn i de seigeste 4-5 ukene nå. Må bare ta en dag av gangen og gjøre det så trivelig som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt et møte med utenlandsk kollega i dag, i forbindelse med et stort prosjekt jeg er så heldig at jeg har fått i fanget. Skuldrene har jobbet seg litt oppover, men kjenner at dagens møte gjorde godt. Det blir ikke et enkelt prosjekt, men det hjelper med litt input fra dyktige folk, og å få litt perspektiv på galskapen. Puster litt med magen igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (16 timer siden):

Spennende å få noe å bryne seg på, da. Eller..?

Absolutt! 

Og blir nok noe av det mest omfattende jeg kommer til å gjøre i denne jobben på laaang tid, så blir regelrett kastet i det kan du si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...