Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

I dag har jeg sett "det dummeste argumentet som går på to ben".

Ellers så var det en som sa noe om at en "ikke var så intligent" når en hadde en bestemt mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg ser rett som det "jaffal" og "vaffal". Finnes det noen som faktisk tror at det heter sånn? Til opplysning betyr det "iallfall" alt. "i alle fall", og "i hvert fall".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser rett som det "jaffal" og "vaffal". Finnes det noen som faktisk tror at det heter sånn? Til opplysning betyr det "iallfall" alt. "i alle fall", og "i hvert fall".

Tror nok ikke at folk tror at det faktisk skrives sånn, det blir vel som med SMS-språk, hvor det skrives slik det (ofte) sies. Samme klasse som "oxo".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Tror nok ikke at folk tror at det faktisk skrives sånn, det blir vel som med SMS-språk, hvor det skrives slik det (ofte) sies. Samme klasse som "oxo".

Det skulle man tro, men det som er det rare, er at mange av innleggene ellers er velskrevne uten slike sms-ord og diverse forkortelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra eiendomsmeglerverden:

"Erværdig og eksklusiv tømmervilla"

Ærverdig! Som i verdig til ære.

"To relativt likelydende soverom, begge med inngang fra hver sin side av entrèen."

Soverom kan sikkert i visse sammenhenger høres like ut, men jeg tror ikke det var det megler siktet til her. Og skal man først bruke apostrof bør den stå riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra eiendomsmeglerverden:

"Erværdig og eksklusiv tømmervilla"

Ærverdig! Som i verdig til ære.

"To relativt likelydende soverom, begge med inngang fra hver sin side av entrèen."

Soverom kan sikkert i visse sammenhenger høres like ut, men jeg tror ikke det var det megler siktet til her. Og skal man først bruke apostrof bør den stå riktig vei.

Kremt. Du mener vel aksent...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Det er ingen direkte skrivefeil, men den teite forkortelsen "seff" gir meg frysninger. Like festlig er forkortelsen "serr" (seriøst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Fra eiendomsmeglerverden:

"Erværdig og eksklusiv tømmervilla"

Ærverdig! Som i verdig til ære.

Er det feil bruk av ordet? Det er stadig i bruk om ærverdige gamle hus i Bergen.

"To relativt likelydende soverom, begge med inngang fra hver sin side av entrèen."

Likelydende soverom er feil ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det feil bruk av ordet? Det er stadig i bruk om ærverdige gamle hus i Bergen.

Det var vel stavemåten hun kommenterte. Ved kommende hadde skrevet "erværdig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Imposlitene.

Hadde det stått alene ville jeg undret på om det var en forkortelse for "imponerende slitne" eller annet kreativt gull, men siden det var etterfulgt av "og masete folk" så er det altså innpåslitne vi skal frem til. Julenøttene startet jammen tidlig i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...