Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg leste om "flisbukse" på et forum. Jeg vet selvfølgelig hva som menes, men er det gangbart norsk?

Jeg måtte lese tre ganger ... Må da være fryktelig kløete ... Og tungt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intrissert, resturang og evt. Til alles opplysning! Evt står for etter vår tidsregning og IKKE eventuelt, da er riktig forkortelse ev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Evt." var tidligere den korrekte forkortelsen for "eventuelt". Jeg synes det var tullete å omdefinere betydningen av den, men det trenger vel inn her også etterhvert. Forhåpentligvis ikke like tregt som telleformen som ble innført for niogfemti år siden? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

"Evt." var tidligere den korrekte forkortelsen for "eventuelt". Jeg synes det var tullete å omdefinere betydningen av den, men det trenger vel inn her også etterhvert. Forhåpentligvis ikke like tregt som telleformen som ble innført for niogfemti år siden? ;)

Er det så lenge siden? Jeg trodde det bare var tyvesyv år siden, jeg :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Evt." var tidligere den korrekte forkortelsen for "eventuelt". Jeg synes det var tullete å omdefinere betydningen av den, men det trenger vel inn her også etterhvert. Forhåpentligvis ikke like tregt som telleformen som ble innført for niogfemti år siden? ;)

Telleform?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Evt." var tidligere den korrekte forkortelsen for "eventuelt". Jeg synes det var tullete å omdefinere betydningen av den, men det trenger vel inn her også etterhvert. Forhåpentligvis ikke like tregt som telleformen som ble innført for niogfemti år siden? ;)

Da har jeg lært noe nytt i dag også :) Og har litt mer forståelse for hvorfor så mange skriver det sånn. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Telleform?

Tellemåte. Vedkommende mente sikkert tellereform og har bommet i farten.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg leste nettopp på en datingkanal: Jeg er fra **** i Telemark og søker etter en korselig dame...

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er evt. ut? Det var nytt for meg. Fikk visst ikke den mailen.

Jeg nekter å slutte med evt.

Folk får heller bare tro at jeg snakker om tidsregning.

Nekter, nekter, nekter. :kjefte:

Får være måte på hva man skal tvinge nedover hodet på oss gamlinger. Alt var så mye enklere før i tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet om jeg skal begynne å skrive ev. i stedet for evt. Høh, makan til tull.

Jeg skriver ikke verken, heller. Jeg skriver hverken. Men tror begge deler er lov igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVERT til vært. :nei:

Dette kan ikke kalles skrivefeil, men irriterende likevel: HVEM mobil har du? HVEM sko skal du bruke? Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVERT til vært. :nei:

Dette kan ikke kalles skrivefeil, men irriterende likevel: HVEM mobil har du? HVEM sko skal du bruke? Grøss.

Eller

HVORDAN bok leser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Dette kan ikke kalles skrivefeil, men irriterende likevel: HVEM mobil har du? HVEM sko skal du bruke? Grøss.

Hvorfor kan det ikke kalles skrivefeil? Det er da vitterlig galt å skrive hvem bil har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett/et, dette føles nesten som når skia glipper i oppoverbakke når jeg går på ski.

Han/ham, dette er vel egentlig sidestilt nå kanskje, men jeg savner at folk bruker det.

Og/å, selvforklarende.

Ord-deling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan det ikke kalles skrivefeil? Det er da vitterlig galt å skrive hvem bil har du?

Det er en grammatisk feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellemåte. Vedkommende mente sikkert tellereform og har bommet i farten.

Er det jeg som er dum, eller er det for tidlig på morgenen for meg? Tellereform?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...