Gjest Eurodice Skrevet 19. mars 2012 #4061 Del Skrevet 19. mars 2012 Jaffal Enig, vil tilføye vaffal, trossalt og såppas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marenh Skrevet 19. mars 2012 #4062 Del Skrevet 19. mars 2012 Folk som spør spørsmål, i stedet for å stille dem. Folk som spiser middag med hun, i stedet for med henne (voff-voff) Eller enda verre; folk som liker når henne har håret oppsatt. Folk som skjærte opp og har skjært opp, i stedet for som skar opp og har skåret opp. Folk som blander ennå og enda. (Vet det er blitt godkjent av språkrådet nå, men det irriterer meg fortsatt med folk som blander) "Jeg er ennå større enn deg", "jeg har ikke gjort det enda" osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. mars 2012 #4063 Del Skrevet 19. mars 2012 Folk som spør spørsmål, i stedet for å stille dem. Folk som spiser middag med hun, i stedet for med henne (voff-voff) Eller enda verre; folk som liker når henne har håret oppsatt. Folk som skjærte opp og har skjært opp, i stedet for som skar opp og har skåret opp. Folk som blander ennå og enda. (Vet det er blitt godkjent av språkrådet nå, men det irriterer meg fortsatt med folk som blander) "Jeg er ennå større enn deg", "jeg har ikke gjort det enda" osv. Jeg er enig med deg i alt, men vil korrigere deg når det gjelder det siste du skriver. "Ennå" er bare tidsadverb, "enda" er gradsadverb, men kan også brukes som tidsadverb. Hvis det er blitt en forandring på dette, ber jeg om unnskyldning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anon Skrevet 19. mars 2012 #4064 Del Skrevet 19. mars 2012 Forklarer alt: Les! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #4065 Del Skrevet 19. mars 2012 Folk som skjærte opp og har skjært opp, i stedet for som skar opp og har skåret opp. Skyldig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 19. mars 2012 #4066 Del Skrevet 19. mars 2012 åså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 23. mars 2012 #4067 Del Skrevet 23. mars 2012 Gravid film Litt smålig emosjonell for tiden,... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest santus Skrevet 23. mars 2012 #4068 Del Skrevet 23. mars 2012 "Di blomstene er så fine!" "Er det venninna de?" "Når jeg var liten..." "Da du kommer hjem i morgen..." JALLA Jeg får fnatt hver gang jeg ser det. ORDDELING kommer på en god nummer 2. Her om dagen så jeg ei som skrev "sjokolade kake deig" og "sjokolade biter." Fikk lyst til å spørre om sjokoladen virkelig biter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 23. mars 2012 #4069 Del Skrevet 23. mars 2012 ORDDELING kommer på en god nummer 2. Pass deg nå, for ellers kommer særskrivingpolitiet løpende etter deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 23. mars 2012 #4070 Del Skrevet 23. mars 2012 Kan noen si meg hva som er forskjell på orddelingsfeil og særskrivingsfeil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 23. mars 2012 #4071 Del Skrevet 23. mars 2012 Kan noen si meg hva som er forskjell på orddelingsfeil og særskrivingsfeil? Hvis man deler et ord på feil sted, ved linjeskift, f.eks, er det en orddelingsfeil. Hvis man deler opp et ord til flere ord er det særskrivingsfeil. Eksempel: Orddeling- sfeil Særskrivings feil 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 23. mars 2012 #4072 Del Skrevet 23. mars 2012 Hvis man deler et ord på feil sted, ved linjeskift, f.eks, er det en orddelingsfeil. Hvis man deler opp et ord til flere ord er det særskrivingsfeil. Eksempel: Orddeling- sfeil Særskrivings feil Jepp. Samtidig er "orddelingsfeil" det begrepet som er klart vanligst i befolkningen når det gjelder å beskrive feil som "panne kake". Så dermed blir det ikke direkte feil å bruke dette begrepet heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 23. mars 2012 #4073 Del Skrevet 23. mars 2012 Tusen takk, begge to. Husket ikke i farten hva som var forskjellen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123sport Skrevet 23. mars 2012 #4074 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) de som ikke greier å stave INITIATIV er rimelig irriterende.. det kan være: inisiativ, insiativ, insjativ osv. og de som ikke greier å stave GENERELT, de skriver da sjenerelt i stedenfor Endret 24. mars 2012 av 123sport Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 23. mars 2012 #4075 Del Skrevet 23. mars 2012 de som ikke greier å stave INTIATIV er rimelig irriterende.. Synes det er kult, jeg. Og selv foretrekker jeg "insjinativ", bare sånn i tilfelle noen lurte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 23. mars 2012 #4076 Del Skrevet 23. mars 2012 de som ikke greier å stave INTIATIV er rimelig irriterende.. Er det den korrekte skrivemåten? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 23. mars 2012 #4077 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Er det den korrekte skrivemåten? I N I T I A T I V Det var nok bare en lapsus av den som rettet på en annen, at hun ikke fikk med I etter N. Endret 23. mars 2012 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 23. mars 2012 #4078 Del Skrevet 23. mars 2012 I N I T I A T I V Det var nok bare en lapsus av den som rettet på en annen, at hun ikke fikk med I etter N. Jeg vet:) 123sport ble nok blendet av de andre skrivefeilene i dette innlegget: Min lenke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 23. mars 2012 #4079 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg vet:) 123sport ble nok blendet av de andre skrivefeilene i dette innlegget: Min lenke Ja, her er det en (u)salig blanding av bokmål og nynorsk, og drøssevis av skrivefeil . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123sport Skrevet 24. mars 2012 #4080 Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) I N I T I A T I V Det var nok bare en lapsus av den som rettet på en annen, at hun ikke fikk med I etter N. haha ops.. ja ja, bra dere skjønte at jeg mente å skrive initiativ! dret meg kanskje en smule ut der ja Jeg vet:) 123sport ble nok blendet av de andre skrivefeilene i dette innlegget: Min lenke haha hvordan er det mulig..? inisativ? Endret 24. mars 2012 av 123sport Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå