Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

:velkommen::babysmokk: YIPPIIIIIII!

Her kommer en liten oppdatering fra en stolt mormor (Mimmi): Sebastian ble født 7. juli sånn ca kl 17:30. 3700 g, 50 cm.Fødselen (når den endelig startet) var unnagjort på en halv time! Snakk om flink jente! Alt har gått veldig greit og de dro hjem igjen dagen etter.

Litt dårlig timing syntes Mimmi som befant seg på Bornholm da han omsider fant det for godt å melde sin ankomst. :babygutt: Ville SVÆRT gjerne vært litt nærmere da. :cry:

Ferien ble derfor litt kort i år, da det var litt om å gjøre å komme fort hjem for å ta vidunderet i nærmere øyesyn (for ikke å snakke om å snuse inn den gode lukten av en babyhalsgrop)

:hjerter2:

I dag har jeg vært på besøk; og maken til skjønn gutt har jeg vel sjelden sett!!! :sove:

Ikke mulig å få til noen fornuftig samtale med ham, for det å få besøk av Mimmi gjorde tydeligvis ikke det helt store inntrykket. Sove skulle han! Hm...

Mamman derimot står svært høyt i kurs som har masser av melk å by på. :ler:

Som sagt alt vel med Salamandra, mannen og Fabian som er veldig god mot lillebroren sin. :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!! :D

Tusen takk for alle gratulasjoner.. :klem:

Som mamma sa; alt står bra til med oss, vi har bare ikke internett hjemme ennå, dvs jeg tror kanskje vi har det nå..

En kjapp oppsummering av fødselen:

Tirsdag 6/7 dro vi inn for å sjekke eventuell vannavgang (igjen) men denne gangen hadde jeg rett; vannet var gått, og vi fikk beskjed om å møte klokka ni morgenen etter for igangsettelse.

Vi regnet med å få drypp med en gang, men så enkelt var det ikke. Etter en smertefull GU (jeg hadde en del sammentrekninger allerede da) ble det avgjort at jeg skulle få slippe å få ballongkateter men de ville prøve en modningspille.

Den ble satt klokka tolv uten at noe skjedde (trodde vi, fant senere ut at de uregelmessige sammentrekningene jeg hadde de neste timene gjorde at jeg gikk fra 2 til 5 cm åpning).

Klokka 17 sa det PANG i livmorhalsen, akkurat som det gjorde når jeg fikk drypp med Fabian.

Så etter infernalske rier mer eller mindre uten pauser imellom ble Sebastian født 36 minutter senere.. :o

Snakk om styrtfødsel, jeg gikk fra 5 til 10 cm åpning på 20 minutter.. :-?

Men når jeg først fikk han på brystet var alt greit likevel.. :hjerter2:

Denne gangen var jeg litt mer forberedt og hadde mye bedre støtte og hjelp fra jordmor (-mødre.. tror det var ganske mye folk på fødestuen min.. :roll: ) så jeg har en god følelse etter fødselen selv om det var helt forferdelig grusomt vondt..

Pappan til Sebastian var helt utrolig flink, mye flinkere enn jeg hadde trodd han skulle være egentlig..

Så nå er vi hjemme og koser oss om dagen alle fire, dvs Fabian er mye hos pappa'n sin om dagen for det er litt kjedelig hjemme siden jeg må bruke så mye tid på puppegærne Sebastian.. :babygutt:

Han er en liten engel da, gråter sjelden og er så søt at han er helt til å spise opp.. skal legge inn bilde i albumet så fort jeg får mulighet..

Er hos mamma nå, hun har bursdag i dag så jeg bør vel logge meg av her..

Kommer så snart tilbake som jeg kan.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg, Salamandra :klem:

Gleder meg til å se bilde etterhvert :Nikke:

Flott at du har fått en snill sønn da :)

Gratulerer nok en gang :blomst:

Klem fra Meta :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, ja det ser ut som han ler, var litt heldig med bildet; han driver og gjør masse grimaser rett som det er og da dukker det opp sånne søte smil innimellom... :hjerter2:

Nå skal jeg ta med meg lille Sebstian-nurket mitt og legge meg.. :sove:

Natta.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det synes vi også da, vi er så forelska i'n atte.. :hjerter2:

I dag var vi en tur nede hos legen på helsestasjonen for å få resept på Mycostatin mikstur; han har nemleg fått sopp i munnen (trøske).

Han syntes tydeligvis at medisinen smakte godt, han smattet fælt og gråt ikke gudskjelov. Han og jeg skal ha medisin 4 ganger om dagen i to uker, og da er det jo greit at det ikke er for mye pes å gi han den.

Var ute og kjørte bil med Sebastian alene for første gang i dag.. Var litt spent på om det ble grining baki der (har ikke fått koblet ut airbagen ennå så han må sitte bak foreløbig), men han var så rolig atte :kyss:

Sutret litt på helsestasjonen da så jeg gadd ikke veie han sånn jeg egentlig hadde tenkt. Får ta det en annen dag.

Fabian har vært hos noen venner av oss og lekt med sønnen deres i dag, har vært deilig å bare ha Sebastian å styre med siden mannen har vært borte i hele dag.

Sebastian har forresten vært kjempeflink til å sove på dagen i dag, er nesten sånn at jeg vil at han skal våkne nå, de andre dagene har det vært et styr, han har sovet i 10-20 minutters etapper med pupp i mellom og det har vært ganske slitsomt. Gudskjelov er han en engel om natten, han får pupp en eller to ganger i løpet av natten/morgenen. :sove:

Vi har forresten kjøpt oss ennå en ny bil;en 2002 modell Renault Laguna stv til mannen.. :rosasmil:

Han skal hente den i morgen.

Så nå har vi hver vår sølvfargede Renault stv.. hihi..

Nå våkner Sebastian (endelig.. :hjerter2: ).. Får gå og puppe litt jeg da..

Hej så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det høres ut som om dere har!

Lykke til med den lille, håper dere får det minst like koselig fremover også.

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Siam... Ja, vi har det veldig koselig.. :)

De siste to dagene har det vært en del sutring, selv om han har hatt magen full av mat. Det eneste han vil er å amme, og det blir litt slitsomt :roll:

Ser ut til at han er i bedre humør i dag, han ligger og sover mens farmor står og rugger vognen ute på gårdsplassen..

Til uken begynner mannen på jobb igjen, gruer meg litt til å ha begge ungene alene hele dagen. Det er gudskjelov bare for en uke,vi reiser til Stavern på lørdag og skal ha ferie i to uker.

Gleder meg veldig; det er masse venner av oss som er i Stavern samtidig så det blir nok artig. Mange lekekamerater og venninner til Fabian og koselig for oss voksne. Er til og med en baby der som ble født dagen etter Sebastian.. :)

Etter å ha vært der i en uke skal vi ta båten til Danmark og være der i en uke.. deilig..

Når vi kommer tilbake begynner jo Fabian på skolen allerede.. det blir spennende..

Han har forresten mistet sin første tann nå. Vi måtte jo selvsagt legge den i et eggeglass med vann, men jeg var litt usikker på hva kursen på melketenner står i nå om dagen. Jeg husker det var 10,- pr tann når jeg var liten, så jeg regnet ut at med inflasjonen tatt i betraktning var kursen steget til 25,- pr tann.

Poden var storfornøyd og veldig imponert over tannen som tryllet seg til 3 mynter! :ler:

Jeg avtalte med mannen i dag at vi skal ha som målsetting å bli helt ferdige med huset innvendig før jul. Det er jo ikke allverden som står igjen, men jeg tror det kan være greit å sette en frist sånn at det ikke bare koker bort i kålen. Merkelig det der; når sofaen og tv'n er på plass blir det plutselig ikke gjort så mye..

Jeg har fått opp alle gardinene i stuen da, hvite lingardiner med brede magebånd nå i sommer, skal finne på noe annet når det blir høst og mørkere ute.

Er forresten veldig i tvil om hva jeg skal jøre med trekkene på spisestuestolene. Nye trekk koster 1400,- for alle 8 stolene, men jeg er så i tvil om fargen..

De er sorte nå, og det blir litt for hardt. Lurer på om jeg vil ha kremfargede (upraktisk, blir litt blasst?), grå (passer det egentlig med grå mot den beige veggen?) eller røde? (rødfargen for vinrød? matcher rødfargen den rødfargen på stoffet jeg har kjøpt?)

Får ta en tur på Skeidar og titte en dag.

Nei, nå skal jeg ta meg litt mere vannmelon.. (har gått ned 13 kg siden fødselen... :danse: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puhh, i dag har jeg jammen fått gjort mye.. :o

Jeg og begge ungene dro på Strømmen Storsenter i dag og shoppet litt på salg. Følgende ble innkjøpt i dag:

-Sort, langt bomullsskjørt til meg

-Hvit singlet m/spaghettistropper til meg

-Sort, tynn bomullsgenser til meg

-shorts og bukse til Fabian

-to t-skjorter til Fabian

Pluss at jeg var på Fru Lyng og byttet inn en dress jeg fikk til Sebastian inn i en genser og tåteflaske.

Vi spiste lunsj på senteret og så har jeg vært og hentet fargeprøver på Maxbo (er interiørkonsulent in spe for nevøen til mannen), handlet inn masse mat til fryseren, handlet tre margeritter og en husfred (stemoren på trappen så ikke ut og jeg fant ut at det var såpass mye sommer igjen at det var verdt å skifte dem ut med margeritter).

Har plantet om potter, skiftet på senger, lagt sammen tøy og dratt over gulvet.. i tillegg til middag og amming.. :o

Noen dager er bare SÅ effektive..

Rydde ut av oppvaskmaskinen lar jeg stå til mannen, noe må jo han gjøre også.. :Nikke:

Nå venter jeg egentlig bare på at Sebastian skal våkne, puppene er så fulle av melk at de er på vei ut av bh'n på egenhånd.. :sjarmor:

.. og der våknet han ja.. fabelaktig unge! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Jeg er imponert!

Du er kjempe flink til å få utnyttet dagen max.

Håper jeg blir like sprek etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig masse med nydelige, leende Sebastian! :klem:

Fødselen hørtes tøff ut. Godt å høre at du alt er på bena og så godt i gang allerede!

Meget imponerende, synes jeg!

Håper dere koser dere masse, hele familien! (vet nå at ny bil er tøft, jeg også. Lurer veldig på hvordan det er å ha et helt nytt barn! :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zianta: joda, men alle dager er langt fra så effektive asså.. :wink:

Havsulen: du kan gange opp gleden ved ny bil med ca.. tja.. en fantasilliard.. sånn er det å få nytt barn.. :hjerter2:

Sebastian har vært litt sutrekopp på dagtid de siste dagene, får ikke gjort noe som helst, han skal bare ha pupp heeeele tiden.. slitsomt.

Har kapitulert utpå ettermiddagen og fylt han opp med morsmelkerstatning bare for å få litt fred, og da har han sovet som en stein i flere timer.

Liker ikke å gi han mme egentlig, men det er jo bare en gang i døgnet da, alle andre måltider er jo pupp.

Han koser seg for fælt med puppen tror jeg, at det blir ikke noe effektiv spising av det, han bare suger litt innimellom sånn at jeg aldri har fullt lager med melk og han blir aldri stappmett sånn som med mme.

Jaja, det går seg vel til, han har sovnet fint i vognen sin nå i hvertfall, bare etter pupp.

Om natten er han kjempeflink, våkner 1-2 ganger i løpet av natten, og sovner fort igjen etter litt mat. Jeg har han ved siden av meg (mannen sover på gjesterommet de dagene han skal på jobb morgenen etter) og bare "kobler han på" puppen og legger meg til å sove igjen. Ganske greit i grunnen.

På onsdag var jeg, mamma og Fabian på helsestasjonen med Sebastian for å veie han, nå veier han 4050 g.

Hadde trodd det skulle være mer egentlig, men jeg regnet ut at han har lagt på seg nesten 250 g i uka de siste to ukene, og det er jo helt normalt. (han gikk jo ned litt dagene etter at han ble født)

I går kom vi oss ikke ut av døra før klokka var 14.. :roll:

Tok en tur på Skeidar for å se på trekk til spisestuestolene; det må bli de kremfargede..

Var flere andre kunder som stoppet for å se på Sebastian der han lå i bilsetet sitt. Får flere kommentarer om at det er rart at han er med ut på ting når han er så liten, særlig av eldre mennesker.

Pleier ikke alle å ta med seg 3-ukersbabyene sine ut i butikker og sånt? Sitter alle andre hjemme med ungene sine?

På ettermiddagen kom søsteren til mannen og familien på besøk fra Lofoten.

Svigerinnen min var helt syk etter å se Sebastian så de omorganiserte ferien sin så de rakk å komme innom å se på han før vi drar på ferie.

De syntes (så klart) at han var den vakreste lille gutten i verden.. (men det visste vi jo fra før.. :wink: )

Hmm.. ble grøsselig langt dette her, hadde egentlig bare tenkt å gi beskjed om at vi drar på ferie i morgen :kul: , så jeg blir borte i to uker.

Ha det bra så lenge! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen planer om å sitte inne med min baby ihvertfall. Det der må da vel bli opptil foreldrene å avgjøre og ikke gamlingene :roll:

Det høres ut som dere har det kjempefint. Det er koselig å høre :)

Og så tror jeg ikke vesleknerten har vondt av mme i det hele tatt. Du må jo få litt fred du også og han trenger jo den søvnen, så det høres bare smart ut syns jeg :)

God ferie!! Håper dere koser dere MASSE!

Klem fra Meta :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Bækk in bisniss! :sjarmor:

Dvs vi er ikke hjemme fra ferien ennå, sitter på internettcafeen på danskebåten.. :-)

Vi har hatt det kjempefint; været har vært helt topp, ungene har vært snille og jeg/vi har slappet av og kost oss masse.

Har vært masse på stranden, både i Stavern og i Danmark, og på to fornøyelsesparker.

Kjenner at det skal bli godt å komme hjem nå da, komme litt i gjenge igjen.

Fabian begynner jo på skolen på onsdag også.. allerede.. :o

Har masse, masse å oppdatere meg på nå som jeg først har fått internett igjen, pluss at jeg har fått så dr.. vondt i ryggen at jeg vet ikke hvor lenge jeg orker å sitte på krakken her, skriver mere i dagboken når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hmmm.. nå er det lenge siden sist jeg skrev...

Sebastian gråter, får skrive senere.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...