Gå til innhold

Twinkle skal bli fit


twinklestar

Anbefalte innlegg

Jeg har en faaaantastisk god følelse! Er nå tilbake fra trening :)

Takk Shamin for at du tok frem pisken ;)

Takk Yoga for at du lovte å sjekke at jeg gjennomførte treningen.

Takk Matvraket for at du trente i dag, selvom du syntes det var tungt, det hjalp meg!

I kveld ble det styrketrening - helkropp.

Oppvarmin: 10 minutter på ellipsemaskina.

Dype Knebøy (+ vekt av stang på Smith maskina)

30kgx7

30kgx7

30kgx7

30kgx7

Markløft (+ vekt av stang på Smith maskina)

20kgx12

30kgx10

30kgx10

30kgx10

Nedtrekk (bredt grep)

35kgx5

30kgx8

30kgx9

Brystpress (manualer)

2x12kgx10

2x12kgx10

2x12kgx10

Sittende roing (trekanthantel,trekkaparat)

35kgx6

30kgx10

30kgx8

Og det var det jeg rakk, for jeg måtte passe på så jeg rakk noen minutter i badstua og ansiktsmaske :nigo:

Nå ser jeg på tv, spiser knekkebrød med smøreost og drikker proteinshake - kan livet bli bedre? :fnise:

(var det bedre logging Shamin?)

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Yoga - jo føles godt! Mulig jeg manglet litt på full bevegelse på nedtrekket og at jeg heller burde tatt litt færre kilo... Men ikke så værst :) Jeg er ganske opptatt av riktig teknikk og kjenner kroppen min godt.

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du reiste på trening og at det var så deilig :nigo: Ja det var bedre logging ;) (Må sammenligne litt, pluss at det er så morro å se hvordan vi blir sterkere!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Position stand 25. januar 2010:

Høyde: 176cm

Vekt: 67,2kg

Høyre lår: 57cm

Sete: 104cm

Hofter: 92cm

Midje, smaleste punkt: 66cm

Høyre overarm: 27cm

Position stand 8, februar (2 uker etter forrige måling)

Vekt: 66,6kg -0,6kg

Høyre lår: 57cm ingen endring

Sete: 101,5cm -3,5cm

Hofter: 91cm -1cm

Midje, smaleste punkt: 65cm -1cm

Høyre overarm: 26cm -1cm

Jeg ser en trend med at det går fremover, selvom det går sakte. Vekta viste bare 200g forskjell fra forrige mandag, men jeg har jo vært syk og ikke trent like mye som jeg burde forrige uke. Dessuten ble det litt vin i helga og dessert på lørdag. Men den koste jeg meg med. Jeg har ikke dårlig tid jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka må jeg være flink på hverdagene, for til helga blir det nok en del utskeielser...

Treningsplan:

Mandag: 4x4 intervall + mage/rygg

Tirsdag: Boot camp

Onsdag: Treningsfri

Torsdag: Styrke overkropp

Fredag: Styrke bein

Lørdag: Ingen trening

Søndag: Ingen trening

Håper jeg klarer å holde planen min denne uka! Vær gjerne litt streng med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først: flink jente!!! Du utførte en knall trening i går, og jammen kan du være stolt av deg selv og ha god følelse:) Det kjennes alltid godt etterpå ja...... Slår nesten aldri feil det.

Og ja, vi skal "passe" på deg denne uken! ;) Forresten synes du har gode resultater også jeg, i forhold til oversikten din:) Detta går bare en vei: Fremover! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro med resultater! Du har jo den tynne midjen da :nigo:

Vi skal nok passe på, men som du sa til meg, vi trenger litt treningsfri også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så har jeg jo ikke dårlig tid :) Det går jo absolutt den rette veien! Og det beste er når det går den rette veien selvom jeg koser meg med både det ene og det andre :nigo:

Midjen har jeg alltid vært heldig med :) Det lille ekstra som la seg nederst på magen i høst er borte igjen, det er vel låra og rumpa som er problemområdene nå. Det er der fettet samler seg... Men det er visstnok sunnere når det legger seg der :)

Dagens kosthold så langt:

The same procedure: havregrøt til frokost (med masse kanel og 1/2banan)

Nå akkurat helt i meg 2 kopper grønn te.

Har blitt avhengig av den havregrøten jeg :sikle:

Frem med bøkene og bort med pc'n! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da har jeg endelig kommet meg tilbake til KG, og funnet dagboken din. Så flink du har vært, ble utrolig glad på deres vegne da jeg leste at du tenkte å prøve å bli gravid. Så utrolig hyggelig :) Ha en fin uke (håper jeg ikke forstyrret deg med lesingen, det var i så fall ikke meningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med resultater av på målingen din

:tommel: Tommel opp!

Ha en fin uke med intervaller, bootcamp og styrke!

Begynner å skjønne hvordan du får resultatene dine.

Tror jeg skal step it up a notch med styrke treningen selv.

Blitt litt for komfortabel med nesten bare sykkel yoga om dagen. Får prøve å flette inn litt mer styrke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Aurora! Jeg har tro på litt hard trening dersom en vil se resultater og dersom en er ute etter å redusere fettprosenten!

Litt fakta:

En studie viste at kvinner som trener på egenhånd velger selv kun en intensitet på 38%-48% av 1RM og kvinner som trener med PT valgte selv en intensitet på 43%-57% av 1RM. Kun 7% av kvinnene valgte motstand på minst 75% av 1RM!!

Noe å tenke på for dere som ikke kan så mye om styrketrening! Så ikke vær redd for å legge til motstand dersom dere vil se resultater! :trene::trene::trene::trene::trene::trene::trene::trene::trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flinking, Twinkle!! gjør vel ikke så mye at det går litt sakte, så lenge det går rette veien??? ;) høres knallbra ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting: jeg har hørt at de kvinner som trener før graviditet lettere kommer tilbake til sin normale størrelse igjen:) Det er et pluss, og garantert noe som skjer deg da:) Du som er så flink :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen! :kaffekopp:

Det er det jeg håper på Matvraket, kanskje kan det gjøre graviditeten lettere og kanskje jeg kommer lettere tilbake i form etterpå... Det er jo lov å håpe.

Takk Aurelia :)

Gårsdagens trening ble ikke som planlagt fordi jeg var/er sinnsykt støl etter de dype knebøyene og markløft søndag kveld. Så jeg fant ut at en hard intervalløkt kanskje ikke var så lurt... Derfor ble det isteden:

- 15 minutter på ellipsemaskina (lav til moderat anstrengelse)

- 40 minutter mage/rygg øvelser

- 5 minutter på ellipsemaskina

I kveld er planen boot camp... Kroppen min er litt sliten, men jeg har allerede meldt meg på :scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å være i god form før og under en graviditet er visst stor forskjell på fødselen. Leste er artikkel for en stund siden at ved å øke ogsigenopptaket reduserte fødelsen. Tror for en hver kvinne er det er supert pluss.

Er lov å bytte litt på øvelsene, spesielt når du er støl! Det er beste unnskyldningen, og den er meget lovig for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør iallfall det jeg kan for å holde meg i form!

Dagens kosthold så langt:

Frokost: Havregrøt (melk+vann) med 1 banan og masse kanel

MM: 1 stor neve cashewnøtter (u/salt)

Lunsj: Eggerøre (2egg+2ss cottage cheese), røyka laks, 6 cherrytomater, 2 fiberknekkebrød.

Snart 1 cappucino (ferdigpulver hjemme)

Så blir det nok en yoghurt med bran flakes til mellommåltid før middag. Jeg spiser aldri kveldsmat pga. sen middag, derfor må jeg passe på å få i meg nok mat på ettermiddagene.

I kveld skal jeg ut å spise med noen venner :spise: . Har avlyst Boot camp fordi jeg er så utrolig støl. Kjenner jeg er støl i korsryggen etter markløft + selvf. hamstrings.

Skal legge inn en trening i morgen isteden (som egentlig var treningsfri). Håper kroppen da er klar for 4x4. Boot camp blir torsdag kveld isteden. Og så blir det nok helkropps styrke Fredag formiddag.

Noen som vil utfordre meg så jeg får gjennomført 4x4 i morra...?? En challenge? Det har hjulpet meg før.

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar 4x4 i mårra så tar jeg 4x4 på torsdag? Merker jeg har veldig lite lyst til å løpe, og regner med å bli litt støl etter styrke i morgen, så en avtale på at jeg må gå hadde vært bra :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...